kultno natjecanje

JEDINI ISTRIJAN U POVIJESTI NA NAJTEŽEM SVJETSKOM RALLY NATJECANJU Viliam Prodan: Monte Carlo je san snova svakog rally vozača. Iznad njega je samo Dakar

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
Viliam Prodan (Snimio: Uroš Modlic)

Viliam Prodan (Snimio: Uroš Modlic)


"Šest dana, uključujući pripreme i samo natjecanje, vozili smo kroz francuske Alpe po blatu, kiši, ledu i snijegu i napokon se spustili do mora, na rivu u Monte Carlo, u srce kneževine Monako, kao sedmi u klasi, te 51 od 79 posada u ukupnom poretku. San svih automobilističkih snova, izjavio je Viliam Prodan, po povratku s 89. Rallya Monte Carlo, najpoznatijeg, najprestižnijeg i najtežeg rallya na svijetu, kojeg je, kao prvi Buzećan i jedini Istrijan ikad, odvozio u tandemu sa suvozačem Zagrepčanom Zoranom Raštegorcem. Viliam i Zoran su tek četvrta hrvatska posada na ovom kultnom natjecanju od osamostaljenja Hrvatske. Zadnji se hrvatski dvojac na snijegu i ledu Monte Carla okušao prije petnaest godina!

Prodan je, kažu, najtrofejniji hrvatski rally vozač u inozemstvu i za sobom ima petnaestogodišnje natjecateljsko iskustvo, a premijerni nastup na najcjenjenijem u WRC seriji svjetskih rallya, prava je kruna njegove automobilističke karijere. Najstarija utrka u kalendaru WRC-a proslavila je 110. godišnjicu, a s godinama je, zbog nepredvidivih zimskih uvjeta, stekla reputaciju jedne od najzahtjevnijih na svijetu.

- Monte Carlo je san snova svakog rally vozača. Najteži je i najzahtjevniji rally na svijetu. Nema dalje, to je plafon. Iznad njega je samo Dakar koji se sada vozi u Saudijskoj Arabiji, ali je on više avantura i preživljavanje. Meni je bio san doći doma s završenim Monte Carlom. Taj mali kipić nitko mi ne može uzeti. To je moje znanje, povjerio nam je ovaj automobilist, ekonomist, zamjenik direktora u uspješnoj obiteljskoj firmi Automatic servis. Uspjeh je tim veći kada se zna da se na Monte Carlu uz tvorničke ekipe pojavljuju bogate i jednako tako strukturirane ekipe. Naravno da je uspjeh postići dobar rezultat, ali za manje posade uspjeh je i završiti natjecanje.

Sama utrka, a pogotovo u aktualnoj Covid situaciji, nije nimalo glamurozna, tri dana popisivanja brzinaca, a potom i sami brzinci kroz kišu, blato, led i snijeg. Hrvatski dvojac sa svojom se Ford Fiestom rally 4 pod rednim brojem 71 natjecao u konkurenciji automobila s pogonom na prednji pogon.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter