Jelena Fiskus, Sonda, Cannes Lions
Jelena Fiškuš, kreativna direktorica i suosnivačica Studija Sonda iz Vižinade, izabrana je za članicu žirija festivala Cannes Lions 2022, što je prvi put da će netko iz Hrvatske biti u žiriju koji dodjeljuje najprestižniju nagradu u svijetu kreative, odnosno oglašavanja.
Riječ je o međunarodnom događaju koji okuplja najveće svjetske kreativce, a poziv u ovaj žiri dolazi kao priznanje dugogodišnje kvalitete rada Studija Sonda te HURA-e, vodeće hrvatske strukovne udruge u sektoru tržišnih komunikacija, koja već dugi niz godina osnažuje poziciju hrvatske scene tržišnih komunikacija na globalnoj pozornici.
Cannes Lions najprestižniji je festival kreativnosti na svijetu, koji se održava od 1954. i nagrađuje najbolje kreativne projekte na svijetu. Međunarodni žiri stručnjaka na ovom petodnevnom događanju dodjeljivat će nagrade u čak 28 kategorija.
- Zbilja mi je drago da smo naši kolege iz drugih agencija - Imago Ogilvy, Bruketa&Žinić&Grey i MediaCom Zagreb - te mi iz Studija Sonda, sada s već 4 Cannes Lava osvojena za Hrvatsku, uspjeli odškrinuti vrata našoj zemlji na mogućnost sudjelovanja ne samo u natjecanjima, već i u žiriranju. Riječ je o nagradi koju svaki kreativac priželjkuje i smatra je najvažnijom u svijetu dizajna i komunikacija. Uobičajeno je da se u žiri pozivaju zemlje s većim brojem osvojenih lavova i ovim putem želim zahvaliti i HURA-i koja je marljivo radila na lobiranju uvrštavanja hrvatskih predstavnika u proces žiriranja, kao i organizatorima festivala Cannes Lions što su odlučili da među uistinu kvalitetnim kolegama baš ja budem prva predstavnica naše zemlje, rekla je Fiškuš.
Agencija Sonda, kao što smo pisali, skrenula je pažnju na sebe posljednjih tjedana svojim rješenjem za novu ambalažu Domaćice (Domaćica i menadžerica…), koje je naišlo na veliku raspravu u javnosti.
- Vjerujem da će moje imenovanje u žiri otvoriti vrata i mnogim drugim kreativcima iz Hrvatske i mogu samo poželjeti da iz godine u godinu imamo što više Cannes Lions nagrada i što više članova u žiriju, odnosno klijentima i kreativcima da budu hrabri i ustrajni u iznalaženju novih načina dopiranja do publike te osmišljavanju ideja koje pozitivno utječu na društvo, kaže Fiškuš, koja će u prvoj fazi osjenjivati između 200 i 300 radova.
- To znači da će idući tjedni biti prilično dinamični, ali i inspirativni, jer ipak je riječ o najboljim svjetskim radovima i procesu iz kojeg se veselim puno toga naučiti, rekla je Fiškuš.
Jelena Fiškuš je suosnivačica Studija Sonda, nezavisne agencije za dizajn i komunikaciju, koju vodi zajedno sa Seanom Poropatom i koja se nalazi u inspirativnom gradiću od svega 300-tinjak stanovnika, smještenom na istarskom poluotoku (Vižinada), čime dokazuju kako se globalno relevantni projekti mogu stvarati iz bilo kojeg kutka svijeta.
Kao kreativna direktorica dobitnica je više od 100 profesionalnih nagrada (Cannes Lions, Eurobest, ADC, OneShow, RedDot, ICOGRADA, Effie Europe …) te je najnagrađivanija kreativna direktorica u zemlji. Na najvećem hrvatskom nacionalnom natjecanju kreativnosti (IdejaX) izabrana je za prvu žensku predsjednicu žirija.
Njezin profesionalni cilj je dokazati visoku učinkovitost kreativnosti, čineći je dostupnom svima. Stoga je 2021. Studio Sonda izgradio Kreativni centar u Vižinadi u kojemu Sonda surađuje sa zajednicom, klijentima i partnerima, stvarajući relevantne brendove, proizvode i projekte koji ostvaruju realan tržišni uspjeh, ali prije svega povezuju i stvaraju bolje društvo, ističu iz Sonde.