dolaze li bolji dani za istarsku željeznicu?

Dalibor Paus: "Bez europskog novca nema unapređenja prometne infrastrukture"

| Autor: Helena MOSTARKIĆ GOBBO
Valter Flego i Dalibor Paus (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)

Valter Flego i Dalibor Paus (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)


"Prije nekoliko dana u Bruxellesu su donesene ključne i, po nama, vrlo velike odluke što se tiče istarske i hrvatske željezničke prometne veze, a i cestovne veze, pogotovo što se tiče Istre i Rijeke", rekao je na početku današnje konferencije za medije predsjednik IDS-a Dalibor Paus.

Prisjetio se da je s europarlamentarcem Valterom Flegom razgovarao još prije godinu dana o toj temi, nakon što je izašao prijedlog komisije za TNT mreže.

"Zaključili smo da moramo nešto poduzeti, jer u načelu se gotovo ništa novo nije odigralo za Hrvatsku, pogotovo ne za Istru i Primorsko-goransku županiju. Znamo da bez europskog novca nema unapređenja prometne infrastrukture, nema modernizacije ni konkurentnosti naše industrije i naših luka, nema ni dovoljno dobre povezanosti sa zemljama u okruženju, rekao je Paus.

Dodao je da upravo zahvaljujući amandmanima koje je podnio Flego u svom EU odboru, revizija prometne mreže ima šansu unaprijediti prometnu mrežu i ubrzati korak na ovom polju, ukoliko svi amandmani opstanu.

"Borit ćemo se i rukama i nogama da zadržimo amandmane, ali i ubacimo neke nove", rekao je Paus. "Ovo nam daje priliku da se povežemo sa svim zemljama u okruženju", istaknuo je podsjetivši na nekoliko značajnih prometnih i željezničkih pravaca važnih za cijelu zemlju, od povezivanja luke Ploče na koridor West Balkan i Rijeke s baltičkim koridorom, kao i povezivanja Zagreba s Mariborom i Grazom, Rijeke sa Splitom i, što je najvažnije za Istru, ulazak istarskih željeznica u sveobuhvatnu mrežu europskih prometnica.

"Na taj način ćemo osigurati novac za sve ono što bi trebalo napraviti na području našeg željezničkog prometa, a znamo da trenutno naši vlakovi prometuju prosječnom brzino od 42 kilometra na sat te da su vlakovi u prosjeku nešto mlađi od mene, ali ne puno, dakle 46 godina. Ovime ćemo dobiti priliku da napravimo zaista veliku stvar za cijelu Hrvatsku, a posebno za ove naše dvije regije - Istru i Primorsko-goransku županiju", naglasio je Paus dodavši kako je ovo prilika da se riječkoj luci da šansa da konkurira ostalim lukama na Jadranu, poput Trsta, Kopera i Ravene.

"Preostaje nam do donošenja odluke, što je početkom iduće godine, pripremiti cijeli niz projekata i spremno dočekati novu mrežu i iskoristiti novce iz 26 milijardi eura koji se nalaze u Fondu za povezivanje Europe", kazao je Paus dodavši da je na Vladi, Ministarstvu i HŽ-u da povuku ključne poteze i pripreme projekte.

"Novca ima, projekata fali, pozivam Vladu da spremno dočekamo startnu poziciju i konačno krenemo s tim da naša željeznica bude željeznica 21. stoljeća i da naši građani mogu njome adekvatno putovati", zaključio je Paus.

Valter Flego prisjetio se perioda prije četiri godine kada je upitan za što će se boriti u Europarlamentu, kao i trenutka kada je došao u Bruxelles.

"Sjećam se da sam i tada naveo tri prioriteta, a jedan od njih su bile i naše željeznice", istaknuo je Flego koji je u EU Parlamentu član Odmora za transport i turizam.

"Čekali smo najvažniju točku u ovom mandatu, a to je revizija koridora jer se to radi svakih desetak godina i ako niste dio tog pravca, nećete dobiti nijedan euro iz najvećeg europskog fonda za financiranje projekta koji želite graditi", naglasio je Flego.

"Bio je to jedan dugačak proces koji je rezultirao sjajnim uspjehom, odnosno činjenicom da smo u vremenu, dok su se pisali amandmani, imali oko dvije tisuće amandmana. Usvojeno je devedesetak, a od tog broja sedam je naših", naglasio je Flego koji pretpostavlja da će svi pregovori na ovu temu biti završeni do Nove godine.

"Imamo priliku da nakon austrougarskih investicija imamo najveću infrastrukturnu investiciju u našu željeznicu i promet", zaključio je Flego.


Podijeli: Facebook Twiter