Namještaj smo namijenili cijelom svijetu, nemamo granica, ali na početku smo krenuli skromno. Hrvatska kao pilot-projekt, a zatim područje Austrije i Njemačke, zemlje koje su nam bliže, a opet dovoljno velike i bogate. A ondje imamo već suradnju s našom dizajnericom. Prva HIDDE kolekcija već je naručena za SAD, odnosno tamošnji "coworking space" u državi Michigen, kaže kreatorica brenda Antea Carić
S više od 30 godina iskustva Internova je pravi stručnjak u opremanju interijera, od proizvodnje i ugradnje namještaja po mjeri, do nabave dizajnerskog namještaja za hotele, luksuzne stanove i poslovne prostore. Trenutno zapošljavaju 45 djelatnika, a u nove prostore u industrijskoj zoni Ciburi kraj Pazina preselili su 2019. godine. Sjedište tvrtke prostire se na 4.700 četvornih metara pri čemu 4.200 metara zauzima proizvodni pogon, a na preostalih 500 su uredi.
- Vrlo smo ponosni na našu ekipu u proizvodnji, sve su to vrlo mladi momci, prosjek godina je 38. Prevladavaju, oko 90 posto, oni sa završenom strukovnom školom za stolare. Zahvalni smo na tome da svake godine imamo dvoje-troje naučnika iz stolarske škole koji nakon završenog srednjoškolskog obrazovanja ostanu raditi kod nas, kaže Antea Carić iz tvrtke Internova, dodajući da, uz stolare, strojeve opslužuju električari.
- Uz proizvodnju, važan je odjel tehničkog crtanja, odnosno tehničke pripreme, gdje se pripremaju nacrti dobiveni od projektanta, dodaje Carić, napominjući da ondje rade drvni tehnolozi koji su završili šumarski fakultet.
Što se tiče radne snage trenutno su vrlo dobro ekipirani. Naravno, kada su kapaciteti u punom pogonu, uvijek nedostaje još koji djelatnik, ali sve u svemu su kadrovima dobro posložena proizvodna tvrtka.
- Strojevi su novi, uglavnom su stari dvije-tri godine, tako da kombinacija visoke tehnologije i vrsnih ruku stolarskih majstora, uz njihovo znanje i profesionalnost, postiže vrhunske rezultate i u tehnički zahtjevnim projektima, kaže Carić.
Velika većina projekata Internove vezana je uz turizam, točnije uz opremanje soba i javnih prostora brojnih hotelskih kuća, od Maistre i Arenaturista do Valamara, ali rade i po narudžbama manjih privatnih investitora, prvenstveno za opremanje namještajem po mjeri luksuznih rezidencija.
Na pitanje kako su ekonomski prošli koronakrizu i kakvo je sada stanje, Carić kaže da su u punom jeku epidemije "bili blagoslovljeni", jer su tada mahom dovršavali već ugovorene projekte. Manjak potražnje za projekte u turizmu zbog rata u Ukrajini osjetili su lanjske godine.
- Ova nam je godina počela vrlo pozitivno. Zaista imamo mnogo projekata i upita na stolu. Vidimo da se sve ponovno pokreće i vraća, i to ne na prethodnu razinu, nego na još višu, ističe naša sugovornica.
Kao vrhunac dugogodišnjeg rada tvrtka Internova iz Pazina, odnosno djeca osnivača tvrtke Matej i Antea Carić kreirali su nedavno vlastitu kolekciju namještaja te je stvoren brend HIDDE.
- Sposobnost stvaranja naslijedili smo od roditelja. Naš otac Nenad, vlasnik Internove, obiteljske tvrtke s više od 30 godina iskustva u proizvodnji namještaja po mjeri, podijelio je s nama umijeće izrade, proizvodnje i posvećenosti detaljima. Kada je Internova slavila 30 godina rada, a osnovana je 1991., brat i ja smo imali potrebu ispričati svoju priču i ostaviti vlastiti pečat. Dakle, cilj nam je bio stvoriti kolekciju koja predstavlja našu viziju estetskog bezvremenskog namještaja. Vjerujemo da najvažnije stvari nisu vidljive na prvi pogled, pomalo su i skrivene. Stoga smo odlučili brend nazvati HIDDE, prema engleskoj riječi "hiden", što znači skriveno. Naša ideja ili motiv glasi da je ljepota (sakrivena) u oku promatrača. Ali ne samo to, već doista na našem namještaju postoje objekti, elementi, poruke koji su doista sakriveni i klijent ih sam otkriva na skrovitim mjestima, u pretincima i drugdje, pojašnjava nastanak nove kolekcije.
Glavno načelo im je stvaranje funkcionalnih umjetničkih komada namještaja koji nadopunjuju svaki proizvod i dizajn. Osnovne su karakteristike brenda HIDDE, čuli smo, to što svaki komad kolekcije krije umjetničko djelo ili neki tajni element.
- Čitava kolekcija je napravljena da traje, od visokokvalitetnih materijala, ručno izrađenih od strane preciznih majstora, što također nije vidljivo na prvi pogled, poručuje kreatorica kolekcije Antea Carić.
Podjela kolekcije temeljena je na korištenim materijalima, tamna materija ("dark matter") i svijetle materije ("light matter"). Prva kolekcija nosi naziv The DarkLight Collection. Sastoji se od iste linije proizvoda, a to su stolovi za blagovaonice, niski stolići, taburei, kredence, pregrade, ormari i klupe.
- Kombinirajući tradicionalnu izradu i suvremenu eleganciju HIDDE stvara izvanredne komade namještaja, jedinstvene predmete, kako za ugostiteljske i turističke namjene, tako i za privatne stambene prostore i rezidencije, dodaje sugovornica.
Prva HIDDE kolekcija nastala je u suradnji berlinske dizajnerice interijera Nore von Nordenskjöld i umjetnice Elisabethe Ehmann te mnogih drugih majstora u svom zanatu. Glavnu dizajnericu Noru, vlasnicu studija za interijere u Berlinu, upoznali su prije nekoliko godina na projektu uređenja luksuznog rezidencijalnog stana u Berlinu. Potom su surađivali na uređenju još dva takva stana.
- Zaista nam se svidio njezin dizajnerski izričaj, kombiniranje materijala i njihova obrada. Kad smo joj kazali da bismo bili počašćeni da bude dizajnerica naše prve kolekcije, pristala je i tako smo u sinergiji naše funkcionalno-tehničko-proizvodne strane i njezinih dizajnerskih ideja stvorili ovu kolekciju, kaže Antea.
Svaki dobavljač s kojim surađuju, ističe, znalac je u svom području, razumije prirodu materijala te radi na isticanju njegovih jedinstvenih karakteristika i posebnih svojstava. Ova je kolekcija rezultat sinergije ručnog rada i tehnologije, dizajna i umjetnosti, tradicije i inovacija, kažu.
- Kroz cijeli proces proizvodnje veliku smo pažnju pridali ekologiji i održivosti na način da smo koristili samo prirodno izdržljive materijale, izrađene da traju dulje vrijeme, bez plastike. Svi naši dobavljači dolaze iz EU-a čime potičemo nizak CO2 otisak, a i oni su u svojim pogonima prihvatili ekološki način rada. Kod pakiranja i transporta koriste ambalažu koja je nastala kao otpad u proizvodnji i koja se ponovno može koristiti u tu svrhu, dakle "zero waste", kaže.
Pojedini elementi namještaja, poput kredenci i ormara, mogu biti obogaćeni grafikom umjetnice Elisabeth Ehmann koja se printa na posebnu metalnu mrežicu te potom aplicira na namještaj. Svaki komad prve HIDDE kolekcije nazvan je po broju ljudi koji su na njemu radili.
- Htjeli smo pokazati koliko nam je bitna preciznost u proizvodnji te briga za detalje. Baza stolova karakteristična je po svojim zakrivljenim, gotovo skulpturalnim linijama s prilagođenim nožicama koji podižu cijeli element od poda omogućavajući svjetlosti da stvori beskrajnu igru sjena, refleksije i kuteva. Sve ploče dolaze s jedinstvenim rubom, tzv. bullet edge, pažljivo izrađenim i ručno poliranim, kako bi se postigla besprijekorna i gotovo nevidljiva linija, pojašnjava Antea.
Tu su i pomno izabrani materijali: preradni kamen mramor i kvarc, a od metala ručno patinirani mesing ili nikal. Od drva koriste hrast iz Hrvatske u svijetloj i tamnijoj varijanti, bajcan kako bi se istakla ljepota godova i strukture.
- Namještaj smo namijenili cijelom svijetu, nemamo granica, ali na početku smo krenuli skromno. Hrvatska kao pilot-projekt, a zatim područje Austrije i Njemačke, zemlje koje su nam bliže, a opet dovoljno velike i bogate. A ondje imamo već suradnju s našom dizajnericom, ističe.
Prva HIDDE kolekcija već je naručena za SAD, odnosno tamošnji "coworking space" u državi Michigen, saznajemo, a u tvrtki Internova planiraju još snažnije proširiti marketinške aktivnosti. Ciljaju na dizajnere interijera od kojih u pravilu kreće uređenje i opremanje turističkih objekata ili rezidencija, ali i na uvrštenje u izložbene prostore namještaja ("showroom"), sudjelovanje na sajmovima...