REAGIRANJE općinskog NAČELNIKA

Radomir Korać: Općina Fažana radi po zakonu

| Autor: Glas Istre
Radomir Korać, načelnik općine Fažana

Radomir Korać, načelnik općine Fažana


Nakon što je nedavno objavljen članak o državnoj reviziji za 2001. godinu u općini Fažana reagirao je načelnik ove općine Radomir Korać.

Revizori su, kako piše, utvrdili nepravilnosti koje se odnose na sustav unutarnjih kontrola, računovodstveno poslovanje i financijske izvještaje, prihode i potraživanja, rashode i izdatke, te javnu nabavu.

Reagiranje načelnika Koraća prenosimo u cjelosti:

"Izvješće državne revizije o nalazu odnosnom na financijsko poslovanje Općine Fažana za poslovnu 2021. godinu, javno je objavljeno što presumira dostupnost izvješća svima pa tako i vama. Općina je dobila uvjetno mišljenje. Općina Fažana je zadovoljna sa nalazom državne revizije i mi se ovim putem i zahvaljujemo jer su mišljenjima i preporukama dali smjernice za ispravke uočenih nedostataka i nepravilnosti.

Decidirano izjavljujemo da je poslovanje u općini rađeno prema pozitivnim zakonskim propisima i da nije nastala nikakva šteta za općinu Fažana, a to se u ostalom i vidi iz nalaza državne revizije.

Navođenje informacija da je načelnik sumnjivo trošio novac ne stoji jer se javna nabava koja se ističe kao osnov sumnje obavljala na temelju Pravilnika o provedbi postupka javne nabave koji je donesen 2017. godine i koji je donio načelnik općine kao što je donesen u većini općina i gradova u Republici Hrvatskoj.

Pravilnik je donesen temeljem Upute Ministarstva uprave o primjeni članka 15. st.2. Zakona o javnoj nabavi KLASA: 023-01/17-01/81 URBROJ: 515-02-02-01/17-5 od 08. kolovoza 2017. godine s kojom uputom je bilo suglasno tadašnje Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta kao nositelj postupka predlaganja naznačenog Pravilnika. Uputu dostavljamo u privitku. Istinitog informiranja radi. Ovdje samo sumiram da je citiranom uputom utvrđeno da se radi o aktu postupovne prirode, dakle, aktu kojim se ne ureduju pitanja materijalno-pravne naravi, već formalno – pravna pitanja i to pitanja koja su od značaja isključivo za jedinicu lokalne samouprave u konkretno provedbi jednostavne nabave, a što ujedno znači da se radi o aktu koji nema djelovanje erga omnes. Slijedom navedenog, Ministarstvo u uputi, nadalje smatra da bi u cilju operativnosti, djelotvornosti i učinkovitosti provedbe postupaka jednostavne nabave, opći akt iz članka 15. stavka 2. Zakona o javnoj nabavi mogao donijeti općinski načelnik.

Glede ovih „senzacionalističkih“ iznosa, na razini poslovne godine dovoljno je konzultirati Zakon o javnoj nabavi (“Narodne novine” broj 120/16 i 114/2022) – dalje u tekstu Zakon), konkretno odredbu članka 15. stavka 2. Zakona kojom je određeno da pravila, uvjete i postupke jednostavne nabave utvrđuje naručitelj, ovdje Općina Fažana kao jedinica lokalne samouprave, općim aktom, uzimajući u obzir načela javne nabave. Nadalje se određuje da je Jednostavna nabava - nabava do vrijednosti pragova iz članka 12. stavka 1. Zakona. Odredbom članka 12. Zakona određeno je da se isti (Zakon) ne primjenjuje na nabavu robe i usluga te provedbu projektnih natječaja procijenjene vrijednosti manje od 200.000,00 HRK, odnosno radova procijenjene vrijednosti manje od 500.000,00 HRK. Znači   ponavljam javna nabava se provodila prema pozitivnim zakonskim propisima Republike Hrvatske.

S obzirom na naznačeno danas je realna situacija u RH da gotovo pola jedinica lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj ima u primjeni pravilnik o jednostavnoj nabavi koji je donio općinski načelnik ili gradonačelnik kao izvršno tijelo JLS. Da idem korak dalje i u ministarstvima čelnik tijela, dakle ministar donosi Pravilnik, (a ne Vlada ili Hrvatski sabor), kao i čelnici u upravama javnih poduzeća (a ne Skupštine tih društva). Pravilnik o javnoj nabavi donesen je prema navedenim uputama i nikakva samovolja načelnika ne stoji.

Napokon, činjenice koje navodim lako su provjerljive. Svi postupci javne nabave u Općini provode se u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i navedenim Pravilnikom.

Što se tiče preporuka državne revizije one su usvojene i realizirane: donošenje Procedure za naplatu potraživanja, Procedure stvaranja ugovornih obveza, Uputa za procjenu opravdanosti i učinkovitosti projekata i ulaganja, novog Statuta, nove Odluka o ustrojstvu JUO, novog Pravilnika o unutarnjem redu JUO, podnošenje procjembenih elaborata nadležnom procjeniteljskom povjerenstvu na mišljenje, a druge će biti implementirane u roku od 60 dana. Općina Fažana će i nadalje predano provoditi preporuke državne revizije u cilju daljnjeg unaprjeđenja poslovanja.

Na koncu, nalaz i mišljenje Državnog ureda za reviziju odlična je podloga kako dodatno unaprijediti naše poslovanje. To i jest bit revizorskog izvješća. Ovim putem želimo se zahvaliti revizorima na predanom višemjesečnom radu i nastavljamo s pozitivnim poslovanjem uz poštivanje svih zakonskih propisa kao i do sada, zaključio je Radomir Korać, općinski načelnik.


Podijeli: Facebook Twiter