Saint Kotar u različitim verzijama
Nakon što je već godinu dana tržištu dostupna verzija za računala, najbolja hrvatska
računalna igra u 2021. godini, istarski Saint Kotar, od danas će širom svijeta zaživjeti i na najpopularnijim igraćim konzolama.
"Nakon godinu dana rada i prilagodbe, konačno smo spremni za izlazak, i to na tržište koje zahvaća neusporedivo veći broj igrača od onih na koje smo mogli računati samo s verzijom igre za računala. U prodaju kreću verzije igre prilagođene za Playstation 4, Playstation 5, Xbox 1, Xbox X i S te Nintendo Switch, čime će Saint Kotar postati prva hrvatska računalna igra s izdanjem za sve najpopularnije igraće platforme", kazao nam je
Marko Tominić, osnivač i vlasnik pulske tvrtke Red Martyr Entertainment, koja stoji iza ovog naslova.
Saint Kotar je, podsjetimo, još jedan uspješan projekt koji se razvio u prostorima poduzetničkog inkubatora Istarske razvojne agencije u pulskoj "roza zgradi", iz koje je krenula i danas svima dobro poznata priča o uspjehu vodnjanskog Infobipa.
Marko Tominić (prvi s desna) i njegova ekipa
Saint Kotar po žanru spada u takozvanu klik avanturu, originalnu kreaciju Tominića i
njegovog tima suradnika. No, ako se traže sličnosti s onima koje su prisutne na tržištu, po dinamici igranja najsličnija je Broken Sword naslovima, a po atmosferi Gabriel Knightu i Black Mirroru.
Inspiraciju za nju, osim u igrama, Tominić i njegovi suradnici crpili su i u djelima HP Lovecrafta, Edgara Allana Poea i Roberta Chambersa, serijama True Detective i Twin Peaks te filmovima Seven i The Witch. Premda je samo mjesto radnje Sveti Kotar
fiktivno, kao inspiracija pri izradi grafike poslužilo je više manjih mjesta i stvarnih lokacija u Gorskom Kotaru, a sličan dodir sa stvarnošću imat će i kroz drugi projekt za koji je već krenula priprema. Radi se o računalnoj igri u središtu koje će se naći selo Kringa i najpoznatiji istarski vampir Juraj Grando.
Treba napomenuti da je industrija računalnih igrica u nezadrživom rastu, te da je nedavno istraživanje pokazalo da se radi o tržištu koje je premašilo brojku od tri milijarde konzumenata, odnosno obuhvaća 40 posto čovječanstva. Za razliku od brojnih drugih industrija, brojke gaminga su vrtoglavo rasle za vrijeme pandemije i lockdowna, te se
procjenjuje da će do 2024. godine to tržište nastaviti rast i da će težiti više od 200 milijardi dolara, što je veća vrijednost od one koju danas zajedno ostvaruju filmska i glazbena industrija.