SJAJNA VIJEST!

Sjećate li se Puljanina koji je sve što ima uložio u razvoj računalne igre? USPJEH MU JE NA VIDIKU

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Marko Tominić

Marko Tominić


Sjećate li se priče o mladom Puljaninu koji je sav novac zarađen od prodaje kuće naslijeđene od nonića investirao u realizaciju svog sna i pokretanje posla izrade računalnih igara? Njegovo ime je Marko Tominić, osnivač je i vlasnik Red Martyr Entertainmenta i ovih je dana sklopio ugovor s uglednim nizozemskim izdavačem Soedesco koji mu osigurava financijsku potporu za dovršetak njegovog projekta Saint Kotar, te distribuciju te video igre na tržište i do igrača na svim kontinentima.

Ciljna crta postavljena je u zadnji kvartal ove godine, što znači da se ta avantura u koju je krenuo još 2016., na kojoj sa svojim timom intenzivno radi zadnje dvije i pol godine i na koju je, prema vlastitoj procjeni, što iz vlastitih izvora, što kroz uplate donatora, do sada uložio više od 100 tisuća eura, polako bliži svom kraju.

- Mali smo tim, pa svatko od nas u ovom poslu istovremeno obavlja po nekoliko zadaća. Ja recimo, uz to što vodim firmu, pišem priču, dizajniram, skriptiram i sve ostalo što treba, a slično rade i svi ostali članovi tima. No na početku je svima isto i moraš jednostavno "rintati" 24 sata dnevno ako želiš ostvariti neki cilj. Kako budu rasle financijske mogućnosti, tako će se otvoriti prostor i za zapošljavanje više ljudi i to mi je svakako namjera, jer tako i kvaliteta proizvoda u konačnici bude veća, kaže Tominić.

Otkriva da je mnogim ljudima sa strane, pa čak i nekim njegovim prijateljima ili poznanicima teško shvatiti da je rad na izradi video igre ozbiljan i težak posao, a ne tek puki hobi ili zabava. No nedavna istraživanja pokazala su da je globalno tržište video igara lani premašilo brojku od 3 milijarde konzumenata, odnosno da se oko 40 posto svjetske populacije tako zabavlja. Za razliku od brojnih drugih industrija brojke "gaminga" su vrtoglavo rasle u uvjetima pandemije i lockdowna te se procjenjuje da će do 2024. godine to tržište težiti više od 200 milijardi dolara što je dvostruko veća vrijednost od one koju ostvaruje, u svijetu zabave dugo neprikosnovena, filmska industrija. Novi svijet, nova pravila, u kojima put do vrha nije samo praćenje nekog tradicionalnog poslovnog model već to, uz maksimalnu posvećenost i puno uloženog truda, može postati i vješto odabrana prečica. Naravno, kao i u svakom drugom poslu, i uz sav uložen trud ništa bez odgovarajućeg interesa tržišta. Taj je test Saint Kotar dosad uspješno savladao, kako kroz crowdfounding kampanju provedenu na Kickstarter platformi, tako i kroz iskazani interes za besplatnu demo verziju igrice Saint Kotar: The Yellow Mask koju je dosad odigralo oko 20 tisuća ljudi, te na nju dalo vrlo pozitivne recenzije. Na Kickstarteru je pak kampanju podržalo 1.160 donatora iz raznih dijelova svijeta, te je tako prikupljeno više od 50 tisuća eura, iznos kojim je igrica razvijena do takozvane alfa faze u kojoj ju je moguće odigrati od početka do kraja, no detalji unutar nje nisu finalizirani.

- Nakon Kickstartera odmah sam krenuo tražiti izdavače. Zahvaljujući uspješnoj kampanji neki izdavači su nam se sami javili, a neke sam osobno kontaktirao i bilo je zaista mnogo zainteresiranih. Na koncu smo dobili i nekoliko ponuda, bilo je tu Amerikanaca, Rusa, Poljaka i Britanaca, no Soedesco je na koncu bio daleko najkonkretniji, najprofesionalniji i najodlučniji priključiti nas svojem portfelju, te je od svih ponuda njihova bila definitivno najbolja, kaže Tominić.

Radi se o uglednom izdavaču koji je na tržištu prisutan od 2002. godine, te u svom portfelju ima dvadesetak video igara od kojih su neke vrlo popularne među igračima. Do konca godine u toj ponudi će se naći i Saint Kotar, a obaveza izdavača je da u ovoj zadnjoj fazi financira troškove razvoja, a zatim marketing i lokalizaciju igrice na čak 13 jezika, te njezinu distribuciju do korisnika. Na tržištu će se prvo naći računalna verzija, a zatim će igra biti izrađena i za popularne igraće konzole Playstation, Nintendo i Xbox. Finalna verzija će igračima pružiti između 15 do 20 sati igranja, a uskoro kreće i izrada svojevrsnog "preqela", odnosno dijela radnje koji će se odvijati prije one oko koje se vrti glavna priča.

Saint Kotar je, podsjetimo, tzv. klik avantura koja je originalna kreacija, no ako se traže sličnosti s onima koje su prisutne na tržištu po dinamici igranja, prema Tominićevim riječima, najsličnija je Broken Sword naslovima, a po atmosferi Gabriel Knightu i Black Mirroru. Radnja se odigrava u imaginarnom mjestu Saint Kotar, a premda je samo to mjesto radnje fiktivno, kao inspiracija pri izradi grafike poslužilo je više manjih mjesta i stvarnih lokacija u Gorskom Kotaru. Tominić je u čitavu tu priču uspio ugraditi i malo Istre i to konkretno crkvicu u Muntiću koju je ilustrator vjerno prenio u igricu kao svojevrsni Tominićev hommage nonićima koji su bili iz tog sela. Istra bi pak, dodaje, trebala imati glavnu ulogu u njegovom narednom projektu, a plan da se priča bavi vampirima daje naslutiti da bi mjesto radnje ovoga puta mogla biti Kringa.         

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter