Besplatan seminar u Rojcu

CARNATIC RHYTHM FOUNDATIONS: O ritmičnom aspektu karnatičke glazbe

Carnatic Rhythm foundation je koncipiran kao seminar/radionica pod vodstvom Alexa Brajkovića. Tijekom mjesec dana, četiri ponedjeljka za redom, polaznici prolaze kroz osnove ritmičnog aspekta karnatičke, odnosno južnoindijske klasične glazbe, koja predstavlja najkompleksniji ritmički sistem na svijetu

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
Aleks Brajković (Snimio Andi Bančić)

Aleks Brajković (Snimio Andi Bančić)


Seminar "Carnatic Rhythm foundations" pod vodstvom Alexa Brajkovića održat će se od 12. srpnja do 2. kolovoza u Koncertnoj dvorani Rondo Društvenog centra Rojc u Puli.

Carnatic Rhythm foundation je koncipiran kao seminar/radionica u trajanju od mjesec dana u kojem polaznici prolaze kroz osnove ritmičnog aspekta karnatičke glazbe. Seminar je besplatan a održavat će se četiri ponedjeljka za redom. Broj mjesta je ograničen.

Razumijevanje ritmova

- Karnatička glazba ili južnoindijska klasična glazba je snažno obilježena njenim vrlo naprednim ritmičnim sistemom - najkompleksnijim ritmičkim sistemom na svijetu. Ta kompleksnost mogla se razviti kroz tisuće godina tradicije isključivo zbog njenog jednostavnog pristupa u razumijevanju ritmova. Indijski ritmički sistem sveden je na matematiku koju je moguće instantno prakticirati koristeći cijelo tijelo - glas i pljeskanje.

Uz pomoć ta dva instrumenta svatko može doživjeti kompleksne poliritmove i na vrlo fizički način osjetiti ritmove. Nakon takvog načina učenja ritmova primjena istih na bilo koji glazbeni instrument postaje znatno olakšana, ističe se u najavi seminara/radionice koji se održavaju u organizaciji Udruge Rondo Histriae. Glavni producent je Neven Radaković, odnosno Soundpainting platforma Pula, a izvršna producentica Mia Đurčević.

Vrhunski umjetnik

Alex Brajković (1992., Rijeka) porečki glazbenik i multimedijalni umjetnik diplomirao je s pohvalom cum laude jazz bubanj na Konzervatoriju Arrigo Pedrollo u Vicenzi, Italija. Magistrirao je s pohvalom cum laude 2018. na Konzervatoriju u Amsterdamu, smjer elektronska glazba (Live- Electronics). Član je raznih ansambala: Amsterdam Modern Orchestra (AM.OK), Ochre River (s Marcelom Wierckxom) i dua sa STEIMovim Frankom Baldéom (Studio Voor Electro- Instrumentale Muziek). S izraelskim sound dizajnerom Tomerom Baruchom stvara filmsku glazbu ("Metropolis" Fritza Langa). Održao je gostujuće predavanje na amsterdamskom Konzervatoriju s temom "Controlling live electronics while playing the drum set". Jedan je od organizatora Live-Electronics seminara u Grožnjanu s Filipom Merčepom (HR) i Lukom Batistom (SLO), član interdisciplinarnog kreativnog tima (Luka Batista (SLO), Ida Blažičko (HR) i Filip Merčep (HR)) na projektu "Suvremeni zvukovi dubrovačke baštine" koji se bavi multimedijskom interpretacijom dubrovačke baštine u smislu ambijentalnih skulptura u interakciji sa zvukom i svjetlom. Trenutno je zaokupljen procesom izrade multimedijalne umjetničke instalacije u sklopu Zavičajnog muzeja Poreštine. Član je CRIO-a (CRoatian Improvisers Orchestra), Hrvatske glazbene unije (HGU) i Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) u Zagrebu.

Na preddiplomskom studiju Jazz bubnjeva na Conservatorio Arrigo Pedrollo u Vicenzi pohađao je satove table - sjevernoindijskog udaraljkaškog instrumenta te indijske glazbene teorije s prof. Federico Sanesi. Na diplomskom studiju Live Electronics na Conservatorium Van Amsterdam paralelno je pohađao trogodišnju specijalizaciju za karnatičke ritmove s prof. Rafael Reina.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter