U dvorištu Rojca

Obnovljena Jazzbina krenula koncertom Sexmoba pred oduševljenom publikom

| Autor: Mladen Radić
(Snimio Željko Marković)

(Snimio Željko Marković)


Kada su prije desetak godina zadnji taktovi odsvirani u sklopu Jazzbine, mogli smo već tada s priličnom sigurnošću pretpostaviti da se radi o pauzi, a ne definitivnom završetku. Jednostavno, pulska se jazzerska publika previše vezala za ovu manifestaciju da bi je tek tako pustila što je pokazao i preksinoćni koncert Sexmoba u dvorištu Rojca.

Povratak

Nakon kratkog koncerta Svetlost feat. Vandermark & Nilssen-Love u klubu Kotač prije tri mjeseca koji je poslužio za zagrijavanje, nastup Stevena Bernsteina i ekipe pod vedrim ljetnim nebom bio je povratak u velikom stilu, i zbog određene nostalgije, ali i zbog glazbenika koji se nisu nimalo štedjeli u dva seta, unatoč tome što su do Pule prekjučer putovali 14 sati.

Oni su bili spremni, publika je bila spremna, a bio je spreman i organizator Željko Marković koji je podsjetio kako je došlo do ove točke na kojoj je Jazzbina sada, a to je više od 300 koncerata, više od 1.200 glazbenika, 50 tisuća posjetitelja i sve to u 20 godina. Prilično impresivna ostavština.

Kako je rekao popevši se na pozornicu, do prekida je došlo kada je vidio da je sve nekako trulo, razočaran odnosom prema izvaninstitucionalnoj kulturi. Još prije godinu dana, prema vlastitom priznanju, nije ni pomišljao da bi obnovio Jazzbinu, no onda se u priču upleo jedan mali dječak, njegov sin Marks, s kojim je otišao u Cerkno na koncert Marca Ribota te ga je sin pitao, otprilike, »Tata, a zašto moramo putovati da bi vidjeli Ribota, zašto ti ne bi pokrenuo Jazzbinu?« To je Markoviću bio okidač da Jazzbinu vrati na mapu manifestacija na pulskoj sceni, dok je Marksu pripala čast da se popne na binu i najavi bend, za što je nagrađen velikim i više nego zasluženim aplauzom. Uzgred, Ribot će nastupiti ove godine na Jazzbini u studenom, no prije njega već 17. srpnja stižu The Messthetics & James Brandon Lewis.

Među onih 1.200 glazbenika koje je Marković spomenuo, bila je i četvorka Sexmoba koja se prvi put Puljanima ukazala još 2009. u Cabahiji pa onda 2013. u Hotelu Pula i sada je opet došla, u istom sastavu, pred publiku koja je znala da ima pravo tražiti najbolje i to je i dobila. Ne samo u tehničkom smislu, savršeno odsviranom i složenom nastupu, nego i u atmosferi.

Promocija albuma

Steven Bernstein, Tony Scherr, Briggan Krauss i Kenny Wolessen praktički su došli među svoje, ljude koji ih poznaju i neke koji su ih u petak navečer vidjeli i čuli prvi put. Zato i je bilo tako opušteno na pozornici i izvan nje. U ekipi glazbenika koja je toliko dugo zajedno kao da postoji neka telepatija, točno znaju što trebaju napraviti i kako se prilagoditi u određenom trenutku. Bernstein je i dalje onaj opušteni, samouvjereni, ali nikako ne i prepotentni vođa sastava koji je na pozornici sa svojim prijateljima. To je odnos koji se godinama gradi, kao i ugled benda kojeg Puljanima nije trebalo posebno isticati. Oni su došli tu da bi čuli vrhunske glazbenike, uživali i zabavili se i teško da je netko po tom pitanju nakon dva i pol sata preksinoć otišao razočaran. Sexmob čak su i prilagodili set listu pulskom koncertu na kojem su promovirali album »The hard way« objavljen na vinilu i izvevši skladbu »Banacek«. Nisam uspio pronaći ima li neke veze sa starom istoimenom serijom, ali među preksinoćnim izvedbama, pored autorskih stvari, ugurale su se i »Sign o’ the times« Princea, »Paradise« Coldplaya ili »For what it’s worth« Buffalo Springfielda.

Zahvaljujući njujorškoj četvorci, restart Jazzbine prošao je na najbolji mogući način. Sada se treba spremiti za nastavak.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama