U kuhinji atmosfera radna, u cijelom prostoru glazba opuštujuća, ugodni indie i nema mirisa užeglog ulja menze ili velikih restorana. Kako ne bi došlo do zabune ili se ne bi skuhalo previše ili premalo hrane, porcije se naručuju dan prije putem, logično za zaključit kad je Infobip u pitanju, aplikacije. Dakle, prisloni se kartica na elektronički uređaj koji očita ono što je naručeno sa tjednog menija i iznos se skida sa plaće
Deliciozne lazanje sa skutom i bosiljkom, pljukanci s gamberima, juha od tikvica, mousse od čokolade samo je dio svakodnevnog menija za marendu u vodnjanskom Infobipu.
Izgleda da ni menza nije ono što je nekad bila, barem kada je najjača hrvatska it tvrtka "na tanjuru". Dodamo li pritom čak 15 vrsta salata - quinou s povrćem, capresse sa sirom, salatu od krastavca sa jogurtom, od graha, cikle, kupusa, piletine nadilazimo granice obične menze. Tu je i standardna punjena pohana piletina sa sirom i ne standardnim pomfrijem ili pireom, već zlaćano hrskavim pole krumpirima te riža s pečenim povrćem i kuhano pečeno povrće kojemu ne mogu odoljeti ni zagriženi mesojedi.
Sve je to, naravno, domaće i organski, koliko to danas može biti. Voće i povrće je iz Poljoprivredne zadruge Agroistra, meso od Libera i Cumparija, piletina iz Pazina, riba od Žuvele, a pašta od Marije. Zdravo i fino. Najboljima najbolje, promišljaju u Infobipovoj kuhinji, što i ne čudi kada je riječ o jednoj od najboljih tvrtki na svijetu. A kada je kuhinja u pitanju, kažu da je ona odraz glavnog kuhara. Takav je i slučaj u Infobipu gdje su marende djelo kuhara Ive Marušića i njegovog tima.
Izvorni okusi
Kada je prije godinu dana došao u kuhinju ove it tvrtke nije ni pomišljao da priprema marende može postati pravi kulinarski izazov. Ono što Ivu razlikuje od ostalih kuhara u menzi, u ovom slučaju ipak restoranu, je što veliku pažnju pridaje izvornim okusima o čemu svjedoči odabir namirnica.
- Rodom sam iz Omiša. Odrastao sam na Murteru i Kornatima kod majčine obitelji u kojoj se 80 posto hrane uzgajalo i riba lovila. Tako da poznajem istinske izvorne okuse. Osim toga, živim 20 godina u Istri, i to me obogatilo što se tiče hrane. Upravo stoga strašno mi se sviđa što od lokalnih dobavljača nabavljamo hranu. Dakle, pristup je da hrana bude kao kod kuće, što više domaća. Korištenje lokalnih resursa filozofija je Infobipa, ali i moja. Mislim da je to budućnost. Važno je što stavljamo u sebe. To utječe na naše zdravlje i posao. Eto, hrana je od lokalnih proizvođača, a naši su primjerice začini. Posadili smo vrt pun začina - ružmarin, chili, origano, majčina dušicu…", priča Ivo dok stavlja prstohvat autohtonih začina u veliki lonac i istovremeno koordinira posao u kuhinji. Petoro ih je. Pravi su tim, dva kuhara i tri kuharice Alma Džinović, Denis Šišić, Marina Bahurik, Silvija Karalić, Rozika Bradarić i Dragica Lenić.
Narudžbe preko aplikacija
Dobro su usklađeni, nema odmora jer u kuhinji uvijek ima posla. Ivo radi, cijedi paštu i daje upute. Skoro je 11 sati i sve mora biti spremno za marendu - porcije na broju. U kuhinji atmosfera radna, u cijelom prostoru glazba opuštajuća, ugodni indie i nema mirisa užeglog ulja menze ili velikih restorana. Kako ne bi došlo do zabune ili se ne bi skuhalo previše ili premalo hrane, porcije se naručuju dan prijem putem, logično za zaključit kad je Infobip u pitanju, aplikacije. Dakle, prisloni se kartica na elektronički uređaj koji očita ono što je naručeno sa tjednog menija i iznos se skida sa plaće.
"Super je hrana. Svaki dan imamo nešto drugo. Ne moram kuhati doma, rekla je Ana koja je tog dana odabrala salatu.
"Ma, odlično je", kratko će mladi it djelatnik u 30-ima dok pruža karticu na kasi koja mu skida iznos za marendu. Odlazi s kolegama u blagovaonicu gdje marendaju uz pogled na zelenilo kroz velike staklene stijene. Razgovara se na hrvatskom, ali mnogi i na engleskom jer Infobip je pun ljudi iz cijeloga svijeta. Nema gužve, nema buke i sve savršeno funkcionira. I tu je prisutna lokalna priča. Ne kroz hranu, već interijer. Namještaj je djelom dizajnerski, a djelom rad lokalnih stolara.
Made in Vodnjan
Stvarno je sve "Made in Vodnjan" - od začina do namještaja. Posađen je i voćnjak, objašnjava Ivo koji se nakon godina apstinencije od kulinarstva vratio svom pozivu -kuhanju. I u tome uživa, on u pripremi, a Infobipovci u konzumiranju. Ponovnim ulaskom u kuhinju, u njemu je proradila kreativnost. Dobio je zadovoljstvo kuhanjem a izgubio čak 50 kila koje su bila odraz nezadovoljstva prijašnjim poslovima daleko od kuhinje.
- Nisam kile izgubio samo od posla. Promijenio sam ishranu, a posao u kuhinji je dinamičan pa je i to pridonijelo tesanju linije. U godinu dana sam poslagao oko 250 jela u meniju. Nije lako skuhati toliko jela da bude na takvoj razini. Počinje se u šest ujutro da bi marenda bila gotova u 11 sati. Tu je 60-70 porcija pašte, rižota. Ima posla. Hrana mora biti raznovrsna i za svakoga mora biti izbora. U tvrtci imao strance iz cijelog svijeta, vegane, vegetarijance, oni koji ne jedu neke vrste mesa ili morskih plodove, a ima i onih koji ne podnose gluten. Pokušavamo zadovoljiti prehrambene afinitete svih zaposlenika. Tu su i gosti, bankari, ambasadori, ljudi iz cijelog svijeta koji nam dolaze na poslovne sastanke pa tako da imamo i poslovne ručkove na kojima se služe lokalna vina, objašnjava Ivo u hodu, u crnome od glave do pete, što je odlika glavnog kuhara. Kava i voće su besplatni i dostupni su tijekom cijelog dana. U Infobipu imaju doručak i večeru za goste na akademiji koji najčešće borave u apartmanima u campusu. Često priređuju tortilla i burger dayse.
Atipična menza, baš kao što je Infobip atipična hrvatska tvrtka koja svoj uspjeh bazira na lokalnim resursima i vrhunskoj radnoj etici. Stara poslovica kaže u zdravom tijelu zdrav duh, a u vodnjanskom think thanku smatraju u zdravoj hrani, ne samo zdrav duh već i um. Mens sana iz menza Vodnjana!
Najbolji na svijetu
Ako ste dobili SMS od svoje banke, osiguravajućeg društva, trgovačkog lanca, taksi službe, ili su vam odgovorili porukom nakon što ste glasali za svog favorita u nekom televizijskom showu – velika je vjerojatnost da vam je ta poruka sletjela u mobitel preko Infobipa. Samo do rujna 2017., preko njihove platforme kontaktirano je više od 60 posto mobitela na svijetu, odnosno četiri milijarde ljudi. Uz impresivne urede u Vodnjanu, imaju urede u Indiji, Indoneziji, Španjolskoj, Rusiji, Kini, Africi…
Infobip zapošljava više od 1500 ljudi u preko 60 ureda na svim kontinentima. Infobip je komunikacijska platforma u oblaku, koja omogućuje mobilnu komunikaciju poslovnih subjekata sa svojim korisnicima, na svakom kanalu i uređaju u bilo kojem dijelu svijeta. Pritom, surađuju s tehnološkim gigantima kao što su Uber, Facebook i WhatsApp. Kutić ističe da je samo u 2018. godini njihove usluge koristilo oko 4,7 milijardi ljudi, odnosno dvije trećine svjetske populacije.
Ne čudi što je nedavno na svečanoj dodjeli ROCCO Awards nagrada u Londonu, hrvatski Infobip prema ocjenama 350 svjetskih telekom operatora i 265 vodećih svjetskih kompanija proglašen najboljim pružateljem A2P (application-to-person) usluga na svijetu.