Na samom početku velike priče o jednom od najpopularnijih suvremenih sportova na svijetu stoji natjecanje koje ne smijemo nazivati trkom, jer je organizator, dnevni list milijunske naklade 'Le Petit Journal' naglasio kako nije riječ o trci.
No u svakom slučaju utrka od Pariza do Rouena, na trasi dugoj 127 km, bila je prvo kompetitivno automobilsko natjecanje ikada održano, što joj osigurava mjesto u povijesti, kako god nazvali to natjecanje. Zanimljivo, četvrt stoljeća ranije, 1869., na istoj trasi, održana je i prva međugradska biciklistička utrka u povijesti.
U Parizu su svi automobili koji su sudjelovali, 26 njih od ukupno 102 zaprimljene prijave, nekoliko dana prije utrke bili izloženi, a održano je i nekoliko kvalifikacijskih vožnji na kraćim relacijama. Na sam je dan utrke uvjerljivo najbrži s vremenom od šest sati i 48 minuta bio grof De Dion u parnom vozilu vlastite proizvodnje.
No kako njegov automobil nije udovoljavao propozicijama natjecanja, nagradu su podijelile momčadi Peugeot i Panhard et Levassor, a najbrži među vozačima benzinskih automobila bio je Georges Lemaître na Peugeotu, samo tri i pol minute sporiji od De Diona.
Od 21 automobila, koliko ih je na kraju startalo utrku, čak ih je 17 stiglo do cilja, pokazavši pouzdanost i podesnost nove vrste vozila za međugradska putovanja.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.