Već od početka autoindustrije konstruktori automobila i kotača morali su se nositi s problemom lošijeg prianjanja gume na skliskoj podlozi i rizikom aquaplaninga. Brzine, jest, bile su znatno manje nego danas, ali su naslage vode na kolniku bile češće i veće.
Uočili su da guma na niskim temperaturama gubi prianjanje, a da to posebice pogoršavaju naslage vode na kolniku, koje stvaraju ‘vodeni klin’ i razmiču gaznu površinu gume od asfalta.
Na današnji dan prije 105 godina, Stacy G. Carkhuff, voditelj razvoja pneumatika američke tvrtkeFirestone Rubber Co. iz Akrona Ohio patentirala je gumu koja je imala prvu nehomogenu strukturu. Naime, dotad je cijela guma bila vulkanizirana iz iste smjese.
Prije točno 105 godina patentirana je guma koja je u gaznoj plohi, posebnim postupkom kalupljenja i vulkanizacije, imala mekšu smjesu, koja bolje prianja na hladnom i skliskom asfaltu. Usto je osmislio posebnu geometriju (‘šaru’) gazne plohe, s uzdužnim razlomljenim (‘cik-cak’) kanalima i bočnim klinastim. Dubina im je bila četvrtinu inča (6,4 mm).
Bio je to začetak zimskih guma, koje su 1930-ih nazvane M+S (Mud + Snow - engl. blato + snijeg), a danas usto postoji i posebna kategorija, označena pahuljicom.
Napomena: guma na prvom Firestoneovom stručnom članku iz 1912. ima na gaznoj plohi utore u obliku slova 'non skid' (bez klizanja), zbog marketinških razloga
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.