Između 1920. i 1929. godine

Nepoznato o poznatom: Automobil za dame PROIZVODILE SU ŽENE

| Autor: Mihael MILJAK/Autoportal

Dorothee Pullinger je 1920. u Glasgowu osnovala Galloway Motors, čiji su auti imali povišena sjedala, sniženu instrumentnu ploču, manji volan, pouzdaniji motor...

Automobili Galloway 10/20 i 12, kad su početkom 1920-ih pojavili na britanskom tržištu, bili su drukčiji od ostalih. Ne toliko vanjštinom, koliko unutrašnjošću. Ciljano su bili 'skrojeni' za žene i sastavljale su ih žene! 

Iza cijele je priče stajala Škotkinja Dorothee Aurelie Marianne Pullinger. Bila je kćer Thomasa Pullingera, dizajnera u tvrtki Arrol-Johnston, najstarijem i najvećem škotskom proizvođaču automobila.

Tijekom I. svjetskog rata proizvodili su municiju, a zaposlenici su većinom bile žene. Nakon završetka rata, Dorothee je nagovorila oca da tvornicu bez novih narudžbi ne zatvori te su osnovali tvrtku Galloway Motors. Postala je CEO (izvršna direktorica) te pokrenula proizvodnju automobila Galloway, koji su se temeljili na modelu Fiat 501. 

Po čemu su ti automobili bili posebni? Žene su u to doba prosječno bile visoke 163 cm te im je bio problem dosegnuti bilo što u vozilima. Auti Galloway stoga su bili lagani i manjih gabarita. Vozačko je sjedalo bilo podignuto, prtljažnik povećan, instrumentna ploča spuštena, a volan smanjen. 

Čak je i motor bio pouzdaniji, lakši za održavanje. Duža šipka za ulje, čep hladnjaka s izdancima, poluzatvoreni pretinci za sitnice, pravokutni tepisi ispred sjedala... razlikovali su ih od ostalih auta. 

Između 1920. i 1929. proizvedeno je četiri tisuće auta Galloway, a do danas ih je preživjelo manje od dvjesto. Jedan se nalazi muzeju u Glasgowu.

Na krovu tvornice Dorothee je za zaposlenice napravila bazen i teniski teren, a automobili Galloway bili su među prvima s kabinskim retrovizorom u standardnoj opremi. 

Tijekom I. svjetskog rata, od 1914. do 1918., vodila je proizvodnju oružja. Automobili Galloway su  1924. dobili su prvu nagradu za kvalitetu

Gospođa Pullinger gledala je širu sliku vodeći Galloway Motors. Odlučila je zaposlenice u tvornici i školovati, dati im potrebnu tehničku naobrazbu za ono što rade, i općenito znanje. Organizirala je strojarski fakultet. 

Školovanje za radnice trajalo je tri godine, a ne pet, kao što je to bio slučaj s muškarcima. Razlog? Tada se vjerovalo da žene brže uče. 

Dorothee Pulinger je 1929. napustila tvrtku Galloway Motors. Sa suprugom je osnovala franšizu praonica po zemlji i lijepo su živjeli od toga. Preminula je 1986., u dobi od 92 godine.

Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.


Podijeli: Facebook Twiter