Tijekom 1880-ih Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach ugradili su benzinski motor na bicikl, kreirajući tako prvi motocikl, potom u prvi automobil s četverotaktnim motorom i četiri kotača, te u čamac.
Ugradili su ga i u tramvaj, kao i u balon, postavši pioniri motornog transporta na vodi, zemlji i u zraku. Nisu imali dovoljno vlastitih sredstava, te su za pokretanje ozbiljnije proizvodnje angažirali vanjske investitore.
Na današnji dan, 28. studenog 1890. u Cannstattu (današnji Bad Cannstatt), u predgrađu Stuttgarta, osnovali su Daimler-Motoren-Gesellschaft. Primarna im je djelatnost bila podaja motora, ponajviše za ugradnju u brodove, a 1892. počinju i s prodajom automobila.
Svađe s ulagačima i krhko zdravlje nakratko su naveli i Daimlera i Maybacha na napuštanje vlastite tvrtke, no vraćaju se 1894., pokreću proizvodnju automobila i upravljaju njom sve do Daimlerove smrti 1900., povezane s višegodišnjim srčanim problemima.
Sljedeći važan korak bio je 28. lipnja 1926., kad je, spajanjem tvrtki Daimler Motoren Gesellschaft i Benz & Cie, nastao Daimler-Benz AG. Najuspješniji i najslavniji proizvođač automobila 12. studenog 1998., preuzimanjem Chryslera postaje zlosretni DaimlerChrysler AG, da bi 2007., nakon što se riješio Chryslera, postao Daimler AG.
Ta se tvrtka, s najviše inovacija iz autoindustrije, proslavila kultnim automobilskim brendom Mercedes, koji je 1926. postao Mercedes-Benz.