(Hina/EPA)
Na 12. Sveučilišnom danu e-učenja održanu online, sukladno epidemiološkoj situaciji, kao primjeri dobre prakse primjene digitalnih tehnologija i e-učenja predstavljeni su odabrani e-kolegiji četiriju fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Riječ je o e-kolegijima Ekonomskoga, Kineziološkoga, Prirodoslovno-matematičkoga i Stomatološkoga fakulteta zagrebačkoga Sveučilišta, a njihovi su predstavnici pokazali da se digitalne tehnologije mogu koristiti i u kolegijima koji imaju visoki udjel praktične nastave, priopćilo je u utorak Sveučilište u Zagrebu.
Kako je istaknuto, spomenuti e-kolegiji primjer su i kako se pomoću digitalnih tehnologija nastava može organizirati drukčije i kvalitetnije, povećati suradničko i kreativno učenje te omogućiti fleksibilnije učenje usmjereno na studenta.
Sveučilišni dan e-održan je krajem prošloga tjedna u virtualnom okruženju putem sustava za webinare Srca.
Prigodno obilježen i 13. rođendan Centra za e-učenje Srca
Dan e-učenja održava se već tradicionalno svake godine kako bi se akademskoj zajednici, ponajprije nastavnicima Sveučilišta u Zagrebu, omogućila razmjene iskustava i stjecanje novih spoznaja o primjeni informacijskih i komunikacijskih tehnologija i tehnologija e-učenja u obrazovnom procesu.
Sveučilišni dan e-učenja bio je i prigoda u kojoj je Centar za e-učenje Srca obilježio svoju trinaestu obljetnicu rada na kontinuiranoj potpori visokoškolskim ustanovama, nastavnicima i studentima u području e-učenja.
Nakon pozdravnih govora ravnatelja Zorana Bekića i prorektorice za prostorni razvoj i sustav kontrole kvalitete Sveučilišta u Zagrebu Mirjane Hruškar, na virtualnome skupu izlagale su i Orna Farel i Clare Gromley s irskoga sveučilišta Dublin City University i predstavile svoja iskustva prelaska na online nastavu.
Podsjetivši sudionike virtualnoga skupa da Srce uskoro ulazi u godinu u kojoj će obilježiti 50. rođendan ravnatelj Zoran Bekić istaknuo je da mu je "drago da sve te godine nisu utrošene na dileme vezane uz digitalne tehnologije, pa tako i na e-učenje, kojih zapravo nema, nego na to da se omogući primjerena i kvalitetna uporaba tih tehnologija u obrazovanju i istraživanjima i to na način koji nastavnicima i istraživačima omogućava da unaprijede kvalitetu obrazovanja i istraživačkih rezultata".
Smatra kako je Centar za e-učenje Srca sigurno dobar primjer da uvođenje digitalnih tehnologija ima smisla i daje željene rezultate samo ako je popraćeno kvalitetnom i dostupnom podrškom.
Važna sustavna integriranost e-kolegija u nastavu
Prorektorica Hruškar istaknula je da Centar za e-učenje Srca već 13 godina podupire, motivira i potiče aktivnosti na unaprjeđenju kvalitete nastave na Sveučilištu u Zagrebu. Podsjetila je kako smo sve do proljeća ove godine mogli o e-kolegijima razmišljati samo kao o dodanoj vrijednosti, inovaciji, ili čak i svojevrsnom opterećenju i smetnji za sveučilišnoga nastavnika i tradicionalnu nastavu u fakultetskim učionicama.
"Od ožujka i trenutka prelaska na tzv. hitnu nastavu na daljinu više nemamo pravo tako misliti", ustvrdila je i dodala kako o e-učenju i online nastavi ne smijemo suditi samo na temelju ovoga kriznoga iskustva uzrokovanoga pandemijom bolesti COVID-19. Prorektorica smatra da treba kontinuirano raditi i na promišljenom pristupu unaprjeđenja kvalitete nastave kojoj je u fokusu student.
"Samo takvim pristupom postići ćemo da suvremene metode poučavanja, pa tako i e-učenje, sustavno budu integrirane u postojeće nastavne procese na Sveučilištu", zaključila je Hruškar.
Orna Farel i Clare Gromley potvrdile su da je i za njih bio izazov potpuni prelazak na nastavu na daljinu, iako se na njihovu sveučilištu koriste digitalne tehnologije u nastavi. Istaknule su da su najveću pozornost posvetili potpori nastavnicima u pripremi za nastavu online, a pripremili su i online tečaj za studente kako bi se i oni što lakše nosili s izazovima učenja u online okružju.
Ovogodišnji Sveučilišni dan e-učenja završio je kraćim izlaganjem Sandre Kučine Softić, pomoćnice ravnatelja Srca za obrazovanje i podršku korisnicima.
Centar za e-učenje Srca danas djeluje kao nacionalni centar za ustanove u sustavu visokoga obrazovanja. U sustavu za e-učenje Merlin, kojim se koristi više od 9340 nastavnika i 84.643 studenta s 90 ustanova iz sustava visokoga obrazovanja, samo je za ovu akademsku godinu otvoreno više od 23.290 e-kolegija.