NAJNOVIJE



SAMO ZDRAVO

Kako ojačati organizam i spriječiti prehladu i virozu?

| Autor: Portal NoviList.hr

Početak jeseni idealno je vrijeme da počnemo pripremati svoje tijelo za zimu koja nam nosi razne prehlade i viruse, a postoji li bolji način za to nego ojačati naš imunološki sustav. Kako bi on pravilno funkcionirao potrebno je u organizam unositi vitamine, minerale, fitokemikalije, esencijalne aminokiseline i nezasićene masne kiseline, a ukoliko ne unosimo dovoljnu količinu putem hrane, odličan nadomjestak su dodaci prehrani.

Naš imunološki sustav štiti nas od raznih virusa, bakterija, parazita i gljivica i kad on funkcionira savršeno često nećemo ni znati da smo pokupili uzročnika neke infekcije. Organizam će se s time sam izboriti i neće dopustiti da se razvije primjerice prehlada.

Ukoliko taj sustav ne radi dobro, njegova razina obrane pada, a svi želimo izbjeći hunjavicu, temperaturu, stalno puhanje nosa i temperaturu. 
Srećom, postoje načini kako se od toga zaštititi, pogotovo ako se s prevencijom počne na vrijeme.

Uravnotežena prehrana

Ovo je jedna od temeljnih stvari održavanja imunološkog sustava na visokoj razini, a podrazumijeva to da naši dnevni obroci sadržavaju dovoljno vitamina, minerala, esencijalnih aminokiselina, važnih masnih kiselina i složenih ugljikohidrata, kao i fermentiranih mliječnih proizvoda. S druge strane trebalo bi smanjiti unos zasićenih masnoća, crvenog mesa, namirnica bogatih trans-masnim kiselinama, a povećati unos prehrambenih vlakana i drugih vrijednih nutrijenata.

Uzimati dovoljno tekućine

Nikad dovoljno ponavljanja oko važnosti unošenja tekućine u organizam. Stručnjaci preporučuju kako je potrebno svakodnevno piti oko litru i pol tekućine bilo da se radi o vodi ili nezaslađenom biljnom čaju, dovoljna količina tekućine važna nam je zbog tonificiranja, hidriranja i detoksikacije organizma.

Smanjiti unos šećera

Dokazano je kako veliki unos šećera u organizam povećava mogućnost infekcije, budući da šećer smanjuje sposobnost bijelih krvnih stanica da uništavaju bakterije. Tako da ukoliko je moguće, unos šećera svedite na minimum.

Rekreacija

Jedan od važnih čimbenika očuvanja imunološkog sustava je kretanje, odnosno rekreacija. 30 do 45 minuta kretanja pet puta tjedno itekako će pomoći vašem organizmu da se osjeća jače i bolje, a povećat će se i otpornost na infekcije gornjih dišnih puteva. Ne mora to biti nikakva teška aktivnost, već jednom dobrom šetnjom svakoga dana puno ćete napraviti za sebe, a možete i voziti bicikl ili recimo plesati. To je uz to što je zdravo, još i jako zabavno. Zavarajte se i malim trikovima, pa primjerice nemojte koristiti dizalo, već idite stepenicama.San je važan

Iako nam se ponekad čini da nam ne bi bilo dosta vremena u danu da obavimo sve što nam je potrebno i da dan traje 25 sati, nemojte zaboraviti na važnost sna. Noću dok spavamo, organizam prikuplja novu energiju koja će omogućiti našem tijelu da bude snažnije, a samim time se smanjuje i mogućnost oboljevanja od raznih prehlada.

Kako nam dodaci prehrani mogu pomoći?

Optimalan unos vitamina i minerala, fitokemikalija, esencijalnih aminokiselina i nezasićenih masnih kiselina neophodan je za pravilan rad imunološkog sustava, no često ih ne unosimo dovoljno hranom. U tom slučaju od pomoći su dodaci prehrani s nutrijentima koji sudjeluju u metaboličkim procesima i pomažu pravilnom funkcioniranje organizma.

Kako poboljšati dječji imunitet?

Većini nam je poznata situacija kada se primjerice za vrijeme sezone gripe u školi pojavi samo pola razreda, dok druga polovica doma leži s visokom temperaturom. U velikim kolektivima mogućnost prijenosa viroza i infekcija raste stoga je važno zaštititi dijete što je više moguće i to zdravom i uravnoteženom prehranom, tjelesnom aktivnosti, dovoljnom količinom sna i pravilnom higijenom, a uz je za dodatnu zaštitu i prevenciju dobrouvrstiti i neki dodatak prehrani.

Na tržištu je dostupan velik broj preparata koji, osim nadopune vitamina i minerala te modulacije imuniteta, mogu pomoći i boljoj koncentracijii.

Multivitaminski pripravci

Idealni su za djecu koja iz nekog razloga nemaju uravnoteženu prehranu, imaju smanjen apetit ili određenu vrstu hrane ne jedu. Djeca će ove pripravke rado konzumirati jer dolaze u njima primamljivim oblicima, poput gumenih bombona, lizalica, pastila od ukusnih sirupa i voćnih koncentrata, a preporučljivo ih je uzimati uz obrok kako bi se vitamini bolje apsorbirali u tijelo. 

Vitamin C

O važnosti vitamina C puno se govori i zna i on je važan saveznik u borbi protiv bolesti, a može se uzimati kao prevencija ili već u akutnoj fazi bolesti. Najbolje iskoristiv vitamin C dolazi iz prirodnih izvora u kompleksu s bioflavonoidma.

Vitamin D

Novijim istraživanjima potvrđeno je kako je vitamin D3 važan u imunološkom sustavu i njegov manjak povećava sklonost infekcijama. Kako nam je za sintezu vitamina D potrebno sunce, u prilog mu ne ide ulazak u školske klupe i početak jeseni. Preporučuje se suplementacija, uz oprez kod doziranja.

Med, matična mliječ i propolis

Osim što sadrži sve vitamine i minerale i obiluje antioksidansima, med je izvrsna zamjena za slatkiše i šećer za vaše mališane.

Matična mliječ također je bogata vitaminima i mineralima te djeluje kao prirodni biosimulator, dok propolis djeluje antivirusno i antibakterijski te je odlična pomoć kod bolnog grla i začepljenog nosa.

Ekstrakt echinacee

Ako se primijeni čim se jave prvi simptomi, ekstrakt echinacee djeluje imunomodulacijski i antimikrobno, ublažava simptome viroze te skraćuje trajanje bolesti. Ipak treba napomenuti što se korištenja tiče, ne preporučuje se primjena dulja od mjesec dana u kontinuitetu. Prije ponovnog korištenja potrebno je napraviti pauzu.

Beta-glukani

Kao prevencija i jačanja imuniteta odlični su i beta-glukani te novija generacija alfa-glukana koje se zbog imunomodulirajućeg djelovanja, uz pauze, preporučuje uzimati cijele godine, a posebice za vrijeme bolesti i nakon nje.


Podijeli: Facebook Twiter




Više iz rubrike

Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no

Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum
Webcams provided by webcams.travel add a webcam