ZDRAVA dijeta

Ako želite smršaviti, ovi savjeti će vam pomoći. Saznajte koji je razuman period za skidanje 10 kilograma

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (foto Pixabay)

Ilustracija (foto Pixabay)


Mršavljenje je još uvijek tabu tema današnjice. Dok jedni zagovaraju brze dijete u kojima u samo 10 dana možete skinuti 10 kilograma, drugi zagovaraju čarobne pilule, koje imaju isti učinak, dok vi sjedite pred televizorom i gledate serije, prenosi krenizdravo.dnevnik.hr

Takozvane “brze dijete” mogu učiniti da izgubite 10 kilograma viška, no ti izgubljeni kilogrami će se vratiti istom brzinom kojom ste ih skinuli, s obzirom na to da se u 10 dana brze dijete može izgubiti samo voda, a ne masno tkivo.

Što se tiče čarobnih pilula, nazovimo ih tako sarkastično, one neće raditi i mršavjeti umjesto vas, no ako pričamo o dodacima prehrani, oni uvelike mogu poticati vaš organizam da gubi masti, a da uz to ostane zdrav.

Zaboravite na brzi gubitak kilograma jer ćete u tom slučaju gubiti samo vodu, kilogrami će se brzo vratiti, a vi ćete biti nezadovoljni. Dakle, isključimo, sada i ubuduće, brze dijete uz pomoć kojih skidate 10 kg u 10 dana i fokusirajmo se na zdravo mršavljenje.

Gubitak kilograma varira od osobe do osobe i zapravo uglavnom ovisi o metabolizmu, a naravno i o uloženom trudu. Ako je metabolizam brz, kilogrami će se naravno i skidati brže, a ako je spor, bit će potrebni neki dodaci kako bi se on ubrzao.

Nikada se nemojte izgladnjivati kako biste brzo skinuli višak kilograma, radije se okrenite zdravoj prehrani i vježbanju. Zdrava prehrana i vježbanje će naravno imati sporiji učinak od izgladnjivanja, no kasnije vam se ti kilogrami neće tako brzo vratiti.

“Svi koji žele izgubiti kilograme trebaju redovno vježbati i provesti kalorijsku restrikciju kako bi povećali šanse za gubitak neželjene težine“, potvrđuju i Swift i suradnici, znanstvenici britanskih i američkih instituta koji su proveli opsežno ispitivanje objavljeno 2014. godine u znanstvenom časopisu Progress in Cardiovascular Diseases o tome kako vježbanje utječe na gubljenje kilograma.

Istraživanje je bilo potaknuto činjenicom da je u Sjedinjenim Američkim Državama 66.3% odraslih osoba pretilo ili ima prekomjernu težinu. Mnogi ljudi žele brzo smršaviti, ali bez uloženog truda, što je jednostavno nemoguće.

Neki razumni period za skidanje 10 kg bi otprilike bio 2 do 3 mjeseca.

Još jedna pogreška kod mršavljenja je biranje samo kardio treninga. On je zapravo vrlo dobar za mršavljenje, no ako budete samo trčali, gubit ćete uz masno tkivo i mišiće, što nikako nije preporučljivo. To će rezultirati mlohavim tijelom, dakle u tom slučaju ništa od zategnute stražnjice i snažnog trbuha.

Radije kombinirajte kardio trening s treningom snage. Utega se ne morate bojati, oni će vam pomoći da zategnete mišiće i oblikujete tijelo, a ako radite s utezima manje kilaže, nećete se “nabildati”.

Isto tako, kada radite kardio trening, nemojte se ograničavati samo na traku za trčanje, već u svoju rutinu vježbanja uvrstite vožnju bicikla, plivanje ili veslanje.

Budite strpljivi i skinite kilograme na pravilan i zdrav način. S brzim dijetama dogodit će se to da ćete kilograme izgubiti, kilograme vratiti još brže, a onda ćete biti vrlo nezadovoljni i samo se sve više debljati.

Par mjeseci za gubitak do 10 kg ipak nije puno, a dugoročno ćete biti puno zadovoljniji svojim tijelom i uspjehom.

U zdravom mršavljenju uvelike vam mogu pomoći prirodni dodaci prehrani koji potiču metabolizam i pojačavaju termogenezu, odnosno topljenje masnih naslaga.

Neke od smjernica zdrave prehrane za mršavljenje koje navodi Healthline su:

  • jedite visokoproteinski doručak
  • smanjite unos zasićenih masnih kiselina, fast food prehrane i procesuiranih suhomesnatih namirnica
  • pijte puno vode i izbjegavajte zašećerene sokove
  • jedite namirnice s puno vlakana poput voća i povrća,
  • spavajte redovno i dovoljno
  • jedite male obroke barem pet puta dnevno
  • izbjegavajte alkohol i duhan
  • pšenični kruh zamijenite integralnim, a isto vrijedi za tjesteninu
  • za pripremanje hrane koristite biljna ulja poput maslinovog, lanenog ili bučinog

Osim toga, važno je da u tijelo unosite puno vitamina i minerala u organizam, posebno ako redovno trenirate. Ako smatrate da ih ne unosite dovoljno, možete kupiti multivitamine u ljekarni u obliku dodataka prehrani.

Najčešći dodaci prehrani koji se koriste pri mršavljenju su:

  • zeleni čaj
  • kofein
  • kapsaicin
  • laksativi
  • diuretici
  • L – karnitin
  • glukomanan

Prije svake veće promjene prehrane, obavezno se savjetujte s liječnikom, posebno ako ste kronični bolesnik. Najbolje individualne savjete ćete dobiti od liječnika ili profesionalnog nutricionista koji će prema vašim potrebama kreirati plan i program zdravog mršavljenja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom