TURISTIČKA SEZONA NADMAŠILA SVA OČEKIVANJA

TURISTIČKI BAROMETAR: S 2,3 milijuna noćenja, općina Medulin je opet PRVA OPĆINA U HRVATSKOJ

Pripremamo se za narednu sezonu, opet s nadom da će pandemija biti na izmaku i s nadom da ćemo i u narednoj sezoni biti u zelenom. To zaista zavisi od svakoga od nas, jer odgovornost nas kao pojedinca, poštivanje epidemioloških mjera, cijepljenje sve to pomaže da do ljeta više ne budemo u crvenom. Turisti će birati sigurne destinacije, tu nema dvojbi, a naša je velika prednost i to što smo auto destinacija. Poglavito sada kada u raznim europskim medijima izlaze priče turista zaglavljenih u pojedinim destinacijama, a zbog toga što su se razboljeli, kaže direktor Turističke zajednice Medulina Enco Crnobori

| Autor: Cristian Bruno GALIĆ


Ovogodišnja turistička sezona u Hrvatskoj nadmašila je sva očekivanja, iako se dogodila u još jednoj pandemijskoj godini. Bilo je tako i u općini Medulin u kojoj je ostvareno više od 2,3 milijuna noćenja, pa je općina Medulin po broju ostvarenih noćenja opet prva općina u Hrvatskoj, ne bez razloga kažu da je to najturističkija općina u našoj zemlji. A brojke kažu i to da je direktno ili indirektno 50 pedeset posto stanovnika ove općine vezano uz turizam, a u gospodarskoj strukturi turizam ima udio od čak od 25 posto. Koliko je ova brojka značajna pokazuju i ovi podaci - 2019. godine turizam je na razini EU-a generirao 9,5 posto ukupnog BDP-a i 22,6 milijuna radnih mjesta u 3,2 milijuna poduzeća. U hrvatskom BDP-u turizam i njegove prateće grane zna doseći i 20 posto BDP-a.

Možda i činjenica da se čak 3,2 milijuna poduzeća u Europskoj uniji bavi turizmom, jasno govori koliko je velika konkurencija medulinskom turizmu.

Strategija razvoja

Pandemija nam je pokazala da je turizam u općini Medulin stabilan, ali pokazala nam je i koliko je turizam krhak proizvod. Pripremali smo sezonu nadajući se dobrim rezultatima, ali sada na kraju godine moram reći da smo jako zadovoljni. Naš je plan bio ostvariti 65 posto noćenja u odnosu na 2019. godinu, kao posljednju godinu prije pandemije, a stigli smo do 85 posto u odnosu na tu spomenutu godinu. Pandemija je pokazala da turisti biraju sigurne zemlje, ali i smještaj koji je po njihovoj ocjeni sigurniji i u kojem je moguća veća privatnost.

- U medulinskoj općini dešavalo se ono što i u drugim turističkim destinacijama u Istri - najveći broj noćenja ostvaren je u kampovima (37 posto), slijedi privatni smještaj (33), a osam je posto noćenja realizirano u hotelima. Pripremamo se za narednu sezonu, opet s nadom da će pandemija biti na izmaku i s nadom da ćemo i u narednoj sezoni biti u zelenom. To zaista zavisi od svakoga od nas, jer odgovornost nas kao pojedinca, poštivanje epidemioloških mjera, cijepljenje sve to pomaže da do ljeta više ne budemo u crvenom. Turisti će birati sigurne destinacije, tu nema dvojbi, a naša je velika prednost i to što smo auto destinacija. Poglavito sada kada u raznim europskim medijima izlaze priče turista zaglavljenih u pojedinim destinacijama, a zbog toga što su se razboljeli, kaže nam direktor Turističke zajednice općine Medulin Enco Crnobori.

Enco Crnobori

U planiranju naredne sezone sigurno će mu pomoći i Strategija razvoja turizma u općini Medulin do 2027. godine u kojoj je analizirano sadašnje stanje turizma u općini Medulin, ali su dane i smjernice budućeg razvoja. Jedna od značajnih je sigurno i to da valja podići kvalitetu smještaja na Medulin Rivieri.

Dobar marketing

- Baš iz Strategije, kao jednog važnog dokumenta, crpimo i plan nekih od naših budućih aktivnosti tako planiramo izraditi marketing plan naše općine kao turističke destinacije, u narednoj ćemo godini, a u dogovoru s klasterom južne Istre realizirati i nove turističke proizvode, izraditi će se studija održivosti i prihvatnog kapaciteta turizma, a izradit će se i Studija plana razvoja novih proizvodnih tura u suradnji s Institutom za turizam iz Zagreba. Planiramo i brendirati Medulin Rivieru, odnosno izraditi posebne gastro vizuale za svako mjesto naše destinacije. Snimili smo promotivni film naše destinacije, pripremili smo katalog plaža u kojem je 55 atraktivnih fotografija, postavit ćemo live web kamere. Osvježili smo naše stranice, dodali nove rubrike i informacije, pripremamo i digitalni informator sa svim relevantnim informacijama. Jedan od zanimljivih projekta koji planiramo realizirati je i mapiranje podmorja i ronilačkih atrakcija Medulin Riviere.

Projekt je to kojeg ćemo realizirati u suradnji s TZ-om Istarske županije, a zapravo će biti mapirano morsko dno, otočića, hridi i atraktivnih ronilačkih lokacija istarskog akvatorija koji ima za cilj razvoj ronilačkog i snorkeling turizma kao podvrste pustolovnog turizma. Bit će izrađeni i prateći vizualni materijali, nabraja Crnobori planirane aktivnosti medulinskog TZ-a.

(Foto: TZ Medulin)

Puno je planova bez obzira što će neki reći da će i sezona koja je pred nama zahvaljujući i novom valu pandemije i novom virusu prilično neizvjesna. Iskustvo u općini Medulin je pokazalo da je najbolje i najsigurnije ponašati se kao da će sve biti kao da pandemije nema i uspjeh je zagarantiran. O tome svjedoče i ovogodišnje brojke, ali i činjenica da je Medulin Rivieri ovoga ljeta bilo puno turista koji su je kao destinaciju svog odmora izabrali po prvi puta. Pronašli su je i zahvaljujući dobrim marketinškim aktivnostima.

Potpora sportu

Turistička zajednica općine Medulin nositelj je i projekta Medulin Riviera Fishermen Tales vrijednog oko 700 tisuća kuna, koji nam je odobren preko LAGUR-a Istarska Batana, kao najbolje ocijenjen. Projekt je u 85 posto financiran od Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo, a 15 sredstva daje Republika Hrvatska.

- Uz naš TZ u projektu će sudjelovati JU Kamenjak i pomerski Klub športskog ribolova na moru Puč. Zanimljiv je to projekt kojim ćemo i lokalnom stanovništvu ali i turistima predstaviti predstaviti povijest ribarstva u našoj općini, a nadam se i kroz niz aktivnosti koje će biti odrađene i otrgnuti od zaborava dio onoga što čini povijest naših mjesta. A zapravo sva naša mjesta bila su nekada ribarska. Mislim tu na Premanturu, Medulin, Banjole, Pomer, kaže direktor Crnobori.

I spominje još jedan atraktivan projekt kojeg medulinski TZ planira realizirati u suradnji s kalsterom južne Istre. Na projekt istarskog TZ-a "Istra - wedding destinacija", turističke zajednice južne Istre u godini pred nama planiraju napraviti analizu postojećeg stanja, detektirati dionike tog segmenta turizma te se zajednički promovirati na nacionalnom sajmu vjenčanja u Zagrebu.

(Foto: TZ Medulin)

Medulin Riviera destinacija je koju brojni domaći i strani sportaši izabiru kao mjesto svojih priprema za natjecanja. Poznato je također da tijekom zimskih i proljetnih mjeseci sportaši čine najveći broj gostiju. Stoga će TZ Medulin i u 2022. godini poduprijeti već tradicionalne i prepoznatljive manifestacije poput Kamenjak Rocky Trailsa, biciklističkog Granfonda Nevija Valčića, ali i atletskih utrka Medulin Riviera i Road race Medulin Riviera. Tradicionalni 8. Arena Cup startat će 12. siječnja, a 4. Medulin cup počet će 29. siječnja.

Šetnice uz more

- Na tragu ideje da Medulin Riviera treba biti uređena destinacija u godini pred nama planiramo i nekoliko zahvata u Banjolama i to uređenje šetnice Bumbište, izradu dokumentacije za obalnu šetnicu na potezu Centinera - Indije. Uredit ćemo i parkiralište uz plažu Centinera. Vjerujemo da ćemo u suradnji s Turističkom zajednicom Pule urediti kružni tok na Campanožu, a mi se spremamo učiniti ljepšom vinkuransku šetnicu Mala Cava i mostić u Šćuzi, veli nam direktor Crnobori. Ured Turističke zajednice općine Medulin spreman je u ovom trenutku upregnuti sve svoje snage kako bi i naredna sezona bila uspješna.

Veća vidljivost

Kao što možete vidjeti realizirat ćemo cijeli niz projekata. Dogovaramo i raznovrsna događanja na Medulin Rivieri tijekom ljeta, ali njihov broj zavisti će od situacije s pandemijom. Mislim da smo lanjske sezone dobro balansirali po tom pitanju - omogućili smo turistima zabavu u večernjim satima, ali nismo pretjerivali i nije bilo velikih okupljanja. Siguran sam da će nas tristi prepoznati i naredne sezone, a na nama je da učinimo sve što je u našoj moći da koristeći se suvremenim promotivnim alatima omogućimo veću vidljivost i prepoznatljivost naše destinacije na svjetskoj turističkoj karti, rekao nam je Enco Crnobori.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter



Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum