ZNAČAJNO PRIZNANJE

FORUM OBITELJSKOG SMJEŠTAJA U PAZINU: "Casa mille olivi" Ane Pisak u okolici Buzeta najbolja je kuća za odmor u Hrvatskoj

Istra je naša najznačajnija i najrazvijenija turistička regija. Ona ima preko 120 tisuća kreveta u obiteljskom komercijalnom smještaju, a nemojmo zaboraviti da hrvatskom turizmu donosi gotovo trećinu ukupnog prometa, što je puno u odnosu na ostale turističke regije. I zato čestitam svim turističkim djelatnicima Istre. Vi možete biti ogledni primjer u mnogočemu kada govorimo o razvoju turizma, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić

| Autor: Marcello ROSANDA
Casa mille olivi

Casa mille olivi


Beskrajno pažljivo adaptirana kuća "Casa mille olivi", u vlasništvu obitelji Ane Pisak u okolici Buzeta, proglašena je najboljom kućom za odmor u sklopu nagrade za najbolje hrvatske privatne iznajmljivače "Najiznajmljivači 2021" koju dodjeljuje Hrvatska turistička zajednica u partnerstvu s Novim listom kao dio 6. Foruma obiteljskog smještaja. Ove je godine domaćin Foruma bio glavni istarski grad Pazin.

"Casa mille olivi" nalazi se uz brižljivo njegovane maslinike, na 400-tinjak metara nadmorske visine tako da s te pozicije puca pogled na Motovun s jedne strane te jezero Butoniga s druge. Decentnu unutrašnjost krase autorski radovi istaknutog slikara Harija Ivančića, a u masliniku se nalazi i velika edukativna, višejezična ploča na kojoj je predstavljeno autohtono bilje.

Znanstveni rad

U toj je kući maksimalan naglasak i na ekologiju, na model ponašanja zero waste. Dakako, uz svoju arhitektonsku privlačnost, koju u dvorišnom dijelu snažno nadopunjava i "infinity" bazen, i kod te kuće prevagu donosi odnos vlasnice prema gostima. Ana je uvijek na usluzi, s iscrpno pripremljenim materijalima o svim obližnjim znamenitostima kao i kontaktima maslinara, restoratera i vinara.

Zanimljivo, Ana je s temom svoje kuće - "Utjecaj obiteljske tradicije na transformaciju: održivost prostora i identiteta" - obranila i diplomski rad. "Casa mille olivi" je na taj način dobila i znanstveni rad. Gostima priređuje i oproštajno druženje u masliniku, a posluje čitave godine. Primjerice u siječnju 2021. godine imala je iznajmljenost 20 dana, baš kao što su joj slične rezervacije i za aktualni studeni. Zanimljivo, kuća ima gostiju koji joj dolaze i tri puta godišnje.

"Zahvaljujem svojoj obitelji jer je djedovina ostala u našim rukama unatoč brojnim ponudama još od 90-ih godina. Tako danas baštinimo brendom sjeverne Istre koji možemo na odgovoran i održiv način predati budućim naraštajima. Svi mi iznajmljivači imamo ta četiri zida, no objekt mora imati priču i dušu, ali i prepoznati potrebe turista", kazala je Ana Pisak.

Inače, 6. Forum obiteljskog smještaja (FOS), koji se u organizaciji Zajednice obiteljskog turizma Hrvatske gospodarske komore održava u Pazinu, tradicionalno je okupio domaće privatne iznajmljivače koji drže gotovo 60 posto svih turističkih ležajeva u zemlji. Ove su godine ostvarili oko 32 milijuna noćenja, odnosno gotovo 40 posto od ukupnih 82,7 milijuna noćenja ostvarenih u Hrvatskoj do konca listopada, a na FOS-u već pripremaju teren za novu uspješnu sezonu.

Predsjednica Hrvatske gospodarske komore ŽK Pula Jasna Jaklin Majetić istaknula je da obiteljski smještaj slijedi trendove visoke kvalitete u turizmu, baš kao i drugi dionici u turističkom sektoru.

"Na taj način predstavnici obiteljskog smještaja kreiraju turistički proizvod i omogućuju svojim gostima da uživaju u proizvodima lokalnih proizvođača, a sve to zajedno veliki je potencijal za razvoj poduzetništva. Prvi kontakt gosti ostvaruju upravo s vama, koji im dajete prve informacije o destinaciji, aktivnostima i doživljajima", poručila je Jaklin Majetić sudionicima Foruma i pozvala da pri preporuci hrane i drugih proizvoda svojim gostima obrate pažnju na nositelje oznake "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko" jer je riječ o visokokvalitetnim proizvodima s kojima će i turisti biti zadovoljni.

Velika snaga

"Svi zajedno možemo u ovom trenutku biti zadovoljni postignutim kroz pozicioniranje obiteljskog smještaja u Hrvatskoj na planu podizanja kvalitete destinacije. Kada je prije desetak godina HGK predložila HBOR-u, Ministarstvu turizma i svim ostalim dionicima da se pokuša stvoriti platforma obiteljskog smještaja koju će HGK pogurati edukacijama, umrežavanjem, približavanjem proizvođačima, stvaranju više razine kvalitete, između ostalog i kroz gastronomiju, išli smo logikom da ih se mora prepoznati, od strane HBOR-a i ostalih kreditora, kao velike poduzetnike i investitore. To su ljudi koji, kao fizičke osobe, rade posao koji je u financijskim okvirima vrlo značajan. Primjerice, važan je za proizvođače namještaja, građevinskog materijala i tako redom", istaknula je Jaklin Majetić i kazala da se danas dogodilo baš ono što su svi željeli - prepoznao se potencijal obiteljskih iznajmljivača u kreiranju svekolikog zamaha investicija.

"Sada su u mogućnosti koristiti i sredstva EU fondova. Tako je cijeli poslovni sektor vezan za turizam uspio podići razinu kvalitete i konkurentnosti upravo zahvaljujući jačanju obiteljskog smještaja. Stvorila se velika snaga i educirani broj ljudi koji su postali lideri u svom poslu", zaključila je Jaklin Majetić.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić kazao je da je Hrvatska i ove godine zadržala poziciju vodeće i najsigurnije turističke destinacije Mediterana, čemu je snažan doprinos dao segment obiteljskog smještaja. Također, istaknuo je Istru kao vodeću turističku regiju.

"Istra je naša najznačajnija i najrazvijenija turistička regija. Ona ima preko 120 tisuća kreveta u obiteljskom komercijalnom smještaju, a nemojmo zaboraviti da hrvatskom turizmu donosi gotovo trećinu ukupnog prometa, što je puno u odnosu na ostale turističke regije. I zato čestitam svim turističkim djelatnicima Istre. Vi možete biti ogledni primjer u mnogočemu kada govorimo o razvoju turizma", poručio je Staničić.

Autentični doživljaj

"Ovako dobri rezultati obiteljskog smještaja, ostvareni u okolnostima globalne pandemije, potvrda su njegove kvalitete i prepoznatljivosti na turističkom tržištu. Riječ je o segmentu smještajne ponude koji predstavlja sinonim za autentičnost turističkog doživljaja jer upravo kroz obiteljski smještaj našim gostima možemo pokazati kulturu destinacije u kojoj borave. Nastavit ćemo provoditi sve aktivnosti koje za cilj imaju daljnje pozicioniranje Hrvatske kao destinacije kvalitetnog i sigurnog obiteljskog smještaja koji je, osim na domaćem tržištu, najtraženiji oblik smještaja i na tržištima kao što su Njemačka, Italija, Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska i Francuska", izjavio je Staničić.

"Posebno nas veseli činjenica da sve više ljudi u domaćinstvima dodatno profesionalizira svoje usluge te, uz unapređenje kvalitete smještajne ponude i autohtone sadržaje, stavlja sigurnost gosta na prvo mjesto. Više od 9.000 pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu prepoznalo je važnost primjene epidemioloških protokola te se priključilo projektu Ministarstva turizma i sporta 'Safe stay in Croatia'", kazala je ravnateljica Uprave Ministarstva za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove Monika Udovičić.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter