Ilustracija (Pixabay)
Netflix je uveo zabranu dijeljenja lozinki s prijateljiam i članovima obitelji koji ne žive na istoj lokaciji i za korisnike iz Hrvatske. Uz to, Hrvatska je, piše Bug, među rijetkim iznimkama, gdje nije dopušteno niti doplatiti određeni iznos za dodatne članove u pretplatničkom paketu.
Podjetimo, Netflix je ranije počeo ukidati slobodno dijeljenje lozinki: uveli su novi uvjet da svi gledatelji na jednom pretplatničkom računu žive u istom kućanstvu i tamo se prijave na račun barem jednom mjesečno.
Nakon toga doznalo se i da će zabrana biti uvedena postupno, tijekom ovoga ljeta. Istovremeno je uvedeno sniženje cijena pretplate za naše tržište: umjesto ranijih 8, 10 i 12 eura snižene su na 5, 8 i 10 eura.
No, sad je uvedena dodatna zabrana, i to u cijelom svijetu. Međutim, uvjeti nisu svugdje baš isti. Korisnici u SAD-u, Španjolskoj ili Portugalu mogu nadoplatiti određeni iznos i u pretplatu uključiti jednog ili dva dodatna člana izvan matičnog kućanastva.
Ova opcija nije uvedena u Hrvatskoj, kao ni u primjerice Indoneziji, Indiji ili Keniji. Razlog za takvu odluku jest što je nedavno došlo do snižavanja cijena pretplate, a broj pretplatnika je relativno nizak.
Samim time u Netflixu zaključuju da imaju dovoljno prostora za širenje, bez uvođenja nepotrebnih “komplikacija”.
“Kućanstva koja posuđuju pristup Netflixu moći će prebaciti postojeće profile na nove ili na postojeće račune”, poručili su.
Hrvatskim pretplatnicima Netflixa, koji su se do sada “šlepali” na tuđim pretplatama, tako ostaje tek odabrati neku od postojećih opcija: osnovnu za 4,99, standardnu za 7,99 ili premium za 9,99 eura na mjesec.
Zanimljivo je da je nova restriktivna politika zasad ispala pozitivna po Netflix. Prema najnovijim poslovnim rezultatima, u protekla tri mjeseca ovaj je servis dobio 5,9 milijuna novih pretplatnika u svijetu, a što je gotovo sve izravna posljedica širenja politike zabrane dijeljena lozinki.
Istodobno s promjenama za Hrvatsku i ostatak svijeta, na velikim tržištima SAD-a i u Velike Britanije ukinuta je i najjeftinija, Basic, opcija pretplate.
Nju će u potpunosti zamijeniti jeftina opcija podržana reklamama, a za iskustvo gledanja bez reklama bit će potrebno dati 2-3 dolara ili funte više, za osnovnu, Standard, pretplatu.