Na drugoj sjednici skupštine Turističke zajednice Novigrada direktorica TZ-a Vesna Ferenac obrazložila je stavke i aktivnosti te je odmah potom i usvojen Plan aktivnosti za 2019. godinu i Plan prihoda/rashoda za 2019. godinu u visini od 5,9 milijuna kuna. To je za 9 posto više u odnosu na očekivano ostvarenje za 2018. godinu.
Manja turistička članarina
Planirani rast prihoda temelji se na povećanju prihoda po osnovi boravišne pristojbe za 14 posto, kao rezultat nove Uredbe o utvrđivanju visine boravišne pristojbe za 2019. godinu, dok se turistička članarina planira umanjiti za 2 posto zbog utvrđenog smanjenja stope.
- Dugoročni Plan aktivnosti, pa tako i Plan prihoda za 2019. godinu ima za cilj povećati kvalitetu i vidljivost turističke ponude Novigrada kroz modifikaciju postojećih i uvođenje novih sadržaja te proizvoda, a koje je potrebno predstaviti i promovirati na bazi nove marketinške strategije i brenda, istaknula je Ferenac i dodala da su smjernice nastale kao rezultat istraživanja povratnih informacija gostiju o destinaciji Novigrad te zajedničkog rada novigradskih fokus grupa turističkih radnika na ciljnim radionicama tijekom godine.
Direktorica je iznijela i glavne odrednice Plana aktivnosti, odnosno novitete koji bi kvalitetnije trebali pozicionirati Novigrad i ojačati konkurentnost na turističkom tržištu.
- Jedan od vodećih ciljeva, naglasila je, je unapređenje kvalitete i standarda urbanog prostora pa će tako i u 2019. godini TZ, u suradnji s Gradom, sudjelovati u sufinanciranju uređenja gradskih plaža s iznosom od 300 tisuća kuna. Dugoročno se planira unaprijediti kvaliteta i uređenje plaža na širem gradskom području, od Rivarele, Pinete, preko Marede pa sve do Dajle gdje je u planu sljedeće godine uređenje još jedne "zelene plaže", po uzoru na već uređenu "Zelenu plažu Karpinjan", rekla je direktorica.
Kreće se, istaknula je, i u izradu novog koncepta gastro manifestacija (GGF) sličnom onom manifestaciji Wine & Walk s time da bi se cijela "šetnja" odvijala unutar starogradske jezgre. Novi koncept, trenutno nazvan Street Food Festival, imao bi disperzirane lokacije na kojima bi se nudila eno-gastronomska ponuda određene namirnice raznih ugostiteljskih objekata te vinara, ali i craft pivovara.
Uređenja Ornitološkog parka
Novi koncept ljetnih manifestacija bazira se na repetitivnosti sadržaja koji su se pokazali do sada uspješnima (Večer uličnih čarobnjaka, jazz večeri, projekcije filmova u parkovima, tribute koncerti, itsl.) tijekom glavne sezone od sredine lipnja do kraja kolovoza. Novi je program zamišljen kao suport jednokratnim događajima, a za cilj ima objedinjavanje svih događanja te povećanje vidljivosti i kvalitete turističke ponude Novigrada uz jedinstvenu vizualizaciju i krovni naziv. Također, trebao bi uključiti što veći broj lokalnih turističkih dionika (ugostitelji, pružatelji smještaja, organizatori zabavnih sadržaja) kako bi zajednički sudjelovali u promociji Novigrada kao odredišta koje objedinjava elemente obiteljskog odmora (sunce i more) s brojnim sadržajima (zabava, kultura i rekreacija). U konačnici bi program pokrivao šest od sedam dana u tjednu i stvorio preduvjete za veću potrošnju gostiju.
Za sljedeću godinu planirana su i sredstva za sufinanciranje projekta uređenja Ornitološkog parka na ušću rijeke Mirne, s obzirom da je krajem 2018. potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt "GeoIST3A - Valorizacija prirodne baštine u Istarskoj županiji unapređenjem konkurentnosti turističke ponude". Za početak realizacije ovog važnog projekta u planu su predviđena inicijalna sredstva od sto tisuća kuna.
Kao jako bitnu novinu za sljedeću godinu, Ferenac je istaknula početak izrade marketinške strategije turističke ponude Novigrada da bi se kroz izradu vizualnog identiteta zabavne ponude grada još kvalitetnije i prepoznatljivije pozicionirali na turističkom tržištu. Rok izrade ovog dijela marketinške strategije je do svibnja, a planirani iznos za realizaciju je 100 tisuća kuna.
Direktorica je podnijela i izvještaj o ostvarenim financijskim prihodima do 30. rujna 2018. godine koji su, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, za 14 posto viši, a radi se o 4,4 milijuna kuna. Potom je podnijela izvješće o turističkom prometu do 30. studenog 2018. godine, istaknuvši da je i ovo bila rekordna turistička sezona u kojoj je ostvareno više od 1,3 milijuna noćenja ili tri posto više nego lani, a najbrojniji su bili gosti iz Njemačke, Slovenije i Austrije. Veliki skok u noćenjima ostvarili su gosti iz Nizozemske (10 posto), Poljaci (6 posto) te domaći gosti (11 posto). Zapaženo povećanje turističkog prometa zabilježeno je u ožujku (22 posto), svibnju (34 posto) i rujnu (13 posto) što je potvrda da Novigrad sve više jača kao cjelogodišnja turistička destinacija.
Sjednicu skupštine TZ-a vodila je Giuliana Marunica Krulčić, direktorica Aminess Maravea Camping Resorta, zbog spriječenosti Antea Milosa predsjednika skupštine. Milos se sjednici pridružio tek pred kraj kako bi čestitao prisutnima na još jednoj iznimno uspješnoj turističkoj godini ostvarenoj zajedničkim radom turističkih djelatnika i svih Novigrađana sustavnim unapređenjem kvalitete destinacije Novigrad.( Sanja BOSNIĆ)