Uljanik Brodogradnja 1856 za prvu ruku imat će prihode od najma prostora za vezivanje brodova, a onda možda i priliku da se kroz ugovaranje poslova održavanja, toj novoj firmi otvori prostor za novo zapošljavanje
Uz jedrilice, jahte i brodice koje uobičajeno uplovljavaju svakoga ljeta u Pulski zaljev u narednih će desetak dana stići i poprilično neuobičajeni gosti. Naime prema podacima s aplikacije Marine Traffic koja u realnom vremenu prati cjelokupni globalni pomorski promet i nudi informacije o položaju i smjeru kretanja plovila, u vode najvećeg istarskog grada, u četvrtak 30. srpnja, uplovit će jedno od najvećih usisnih jaružala na svijetu Leiv Eiriksson. Samo nekoliko dana kasnije, točnije 4. kolovoza, u Puli će mu se pridružiti još jedan brod specijalnih namjena, jaružalo Ibn Battuta.
Uljanikov partner
Oba broda u vlasništvu su jedne od vodećih svjetskih dredging kompanija Jan de Nul koja je čitav niz godina bila jedan od najvažnijih poslovnih partnera pulskog brodogradilišta Uljanik. Urušavanjem domaće brodogradnje te dobre poslovne veze su popucale, a nakon što je Novogradnja 500, koja je postala jedan od simbola propasti Uljanika, prodana naručitelju na javnoj dražbi putem FINE, te odtegljena iz pulskog škvera kako bi bila dovršena u jednom poljskom brodogradilištu, mnogi ne bi stavili ni kunu na to da ćemo na ovim prostorima ikad više vidjeti brodove koji plove pod znakom Jan de Nula.
Međutim pogriješili bi. U raljama koronakrize svijet, a pogotovo onaj poslovni, se ubrzano mijenja, te je potrebno donositi odluke koje još do prije nekoliko mjeseci nisu bile ni u primislima. Globalna pandemija oštro je zakačila mnoge svjetske industrije, a preslagivanje budgeta i odgađanje određenih investicija očito je utjecalo i na zaposlenost dredging kompanija koje će na neko vrijeme morati smanjiti svoje aktivnosti. U takvoj situaciji otvorilo se pitanje gdje za to vrijeme sigurno privezati one brodove koji privremeno ne rade i tu su se u Jan de Nulu očito ponovno sjetili Pulske luke i Uljanika. Dolazak brodova najavljen je lučkim vlastima, a oni će nakon što s minimumom posade doplove do Pule biti usidreni na prostoru luke posebne namjene Uljanik.