Prvi put u povijesti zatvorili vrata

RIN TIN TIN Novi izazovi u vrtićkom životu za vrijeme trajanja pandemije

| Autor: Milan PAVLOVIĆ

Iako kod kuće, odgajateljice su jako brzo, vrlo spretno i kvalitetno počele raditi i pripremati video aktivnosti i tutoriale za djecu i roditelje * Trudile su se nuditi sadržaje koristeći znanja i vještine iz odgojno obrazovne prakse, pazeći na metodički pristup, mogućnost samostalnog rada djece

  

Zadnjih godina u Grad Pula, koji s ponosom nosi titulu "Grad - prijatelj djece", značajno se investira u izgradnju novih vrtića. Odgojno-obrazovna struka, rani i predškolski odgoj i naobrazba, živi mnogobrojne izazove i paradigme koje unapređuju njihov rad.

Proživjeli su izazovne uvjete rada, nekoć sa skupinama koje su dosezala i brojku od 35 djece, rad od 5 ujutro, rad s djecom prognanika, izbjeglica, ljetnog rada na Puntiželi, koji se bio koliko lijep toliko i naporan za djecu i odgajatelje, no uvijek veseo i radostan. Međutim, prvi put u povijesti zatvorili su vrata zbog pandemije koronavirusa, a djeca su ostala bez druženja i socijalnih kontakata, prijatelja i bez vrtića. 

Aktivnosti pretočene u crteže 

- Prvo o čemu smo počeli razmišljati bilo je kako ostati uz djecu, uz obitelji koje su nam povjerile najvrednije što imaju. Kako ostati bliski, kako pomoći, koje alate možemo iskoristiti, a kako bi nama i djeci, ali i obiteljima bilo lakše tijekom karantene. Uz web stranicu, Facebook je u tom trenutku bio prozor u Rin Tin Tin-ov   svijet za roditelje i djecu. Iako kod kuće, odgajateljice su jako brzo, vrlo spretno i kvalitetno počele raditi i pripremati video aktivnosti i tutoriale za djecu i roditelje. Trudile su se nuditi sadržaje koristeći znanja i vještine iz odgojno obrazovne prakse, pazeći na metodički pristup, mogućnost samostalnog rada djece ali, za nas vrlo važno, talijanski jezik kojeg djeca, u svom standardnom obliku nerijetko koriste samo u vrtiću, rekla je Tamara Brussich, ravnateljica pulskog dječjeg vrtića na talijanskom jeziku Rin Tin Tin.

Odgojiteljice su se trudile nastaviti projektne aktivnosti vrtića, prilagođavajući ih virtualnom svijetu, obilježavati važne dane, pritom misliti na izazove roditeljstva, na neki način komprimirati cijeli jedan kompleksni sustav u nekoliko minuta videa, tutoriala, članka što uopće nije jednostavno jer dok u vrtiću imaju trenutačni feedback, u virtualnom ga svijetu, nemaju.

- U cyber prostoru imamo "like", smajlić, poneki komentar ili broj podjele sadržaja što je nama metodičarima vrlo suhoparno, nedovoljno, no obzirom na sve i takva nas je povratna informacija činila iznimno sretnima. Mnoge su predložene igre i aktivnosti pretočene u crteže, konstrukcije i rado smo ih dobivali i objavljivali, pojašnjava Brussich. 

Važnost njegovanja odnosa na daljinu 

U suradnji s roditeljima organizirali su i Viber zajednice odgojnih skupina koje su bile direktan ulaz u mikrosvijet pojedine odgojne skupine i tu su dobivali povratne informacije od roditelja.

Čitav niz aktivnosti vrtić je predložio i na Facebook profilu vrtića Rin Tin Tin, ali i na Youtube kanalu kojeg su, isto tako otvorili, i dijelili aktivnosti malo dužeg trajanja i interdisciplinarnih sadržaja, ali uvijek pomno pazeći na svoju profesiju koja je u tom periodu bila na kušnji.

Od 11. svibnja, poštujući iznimno stroge mjere, ponovno su se otvorili dječji vrtići u Puli. Ravnateljica Rin Tin Tin-a ocijenila je kako je vrtić na talijanskom jeziku u vremenu pandemije proživio još jedno iskustvo koje će zasigurno dugo pamtiti. "Iz svega uvijek treba izaći s novim, dobrim učenjima i iskustvima. Rin Tin Tin je i ovoga puta naučio mnogo. Prvenstveno važnost održavanja te njegovanja odnosa i na daljinu. Kolektiv je prepoznao i prihvatio solidarnost, pojam koji se ponekad zaboravlja i zapostavlja, no on je iznimno važan u radnom okruženju jer stvara dodanu vrijednost koja ostavlja čovjeka čovjekom", zaključila je Brussich.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter