Tomislav Debeljak (Duje KLARIĆ/CROPIX)
U Puli na taj „gotov posao“ zasad samo odmahuju rukom i ponavljaju da nikakvog izdvajanja niti parcijalnog rješenja za 3. maj prije ulaska Uljanika u restrukturiranje neće biti. Uljanik je vlasnik riječkog škvera i jedina prava adresa za razgovore o budućnosti bilo kojeg dijela imovine kompanije zasad mogu biti samo Uljanikova uprava i nadzorni odbor
Samoborski DIV kako je nedavno u intervju za Glas Istre ispričao njegov čelnik Tomislav Debeljak, izrastao je iz starog stroja za valjanje navoja kojeg je njegov otac svojevremeno kupio nakon što je na otpad rashodovan iz riječkog brodogradilišta 3. maj. Vjerojatno je to bio i jedan od razloga zbog kojih je, kad su se vremena promijenila, a brodograđevni divovi završili na koljenima, tad već moćna Debeljakova tvrtka poželjela preuzeti riječki škver. Stjecajem okolnosti umjesto u Rijeku, Debeljak je prije pet godina novce uložio u Brodosplit, te krenuo u restrukturiranje tog dalmatinskog brodogradilišta. Usprkos činjenici da u toj , za njegovu kompaniju novoj djelatnosti, bar što se novoizgrađenih i isporučenih brodova tiče, zasad nije ostvario nikakve zapaženije rezultate, Debeljak očito nije odustao od daljnjeg širenja u brodograđevnoj industriji, a pogotovo od novog pokušaja akvizicije 3. Maja.
Tako se u aktualnoj krizi oko Uljanika u igru prvo uključio s ponudom za strateškog partnera u procesu dokapitalizacije i restrukturiranja Uljanik Brodogradilišta, no premda s tom ponudom nije prošao, a za partnera su izabrani Končar i njegova Kermas energija, u mnogim je javnim nastupima u proteklim mjesecima nedvojbeno pokazivao da, usprkos toj odbijenici, od namjere širenja svog „brodograđevnog carstva“ ipak nije digao ruke. Zadnjih tjedana ta se ofenziva s fokusom na riječki 3. Maj intenzivirala, a da se radi o poslu u koji bi Debeljak rado uskočio potvrđuje i tekst u jučerašnjoj Slobodnoj Dalmaciji s „dobrim vijestima“ o tome kako „Brodosplit s Talijanima spašava 3. Maj“. U njemu stoji kako je izvjesno da Fincantieri s DIV grupom preuzima riječki škver, te da je upitno samo hoće li Talijani s Vladom ući i u restrukturiranje Uljanika ili će pulsko brodogradilište, ukoliko mu se ne pronađe partner, morati u stečaj. Plan koji partneri imaju za riječki škver, kako stoji u tekstu, jest „izrada sekcija koju već imaju ugovorenu s talijanskim škverom, ponekog broda, možda i kruzera“. Navodi se kako je, premda se u Rijeci još čuju glasovi kako žele prvenstveno graditi brodove, „promjena poslovne politike u skladu s onom koju uspješno provodi Brodosplit, neizbježna.“ Talijani, kako piše, ne žele biti većinski vlasnik riječkog brodogradilišta jer su prepuni posla do 2026. godine i traže škver koji će ih rasteretiti, a ne opteretiti problemima. Zbog toga bi restrukturiranje bio zadatak Tomislava Debeljaka koji bi, piše Slobodna, „svoju poslovnu filozofiju koja se zasniva na profitabilnom poslovanju, nesumnjivo brzo prenio i na novu akviziciju“. (Milan PAVLOVIĆ