linija 71

Kako izgleda vožnja noćnom linijom Pulaprometa, koja spaja turiste u provodu i radnike?

| Autor: Liam Obić
(Snimio Liam Obić)

(Snimio Liam Obić)


S obzirom na ljetnu sezonu i povećan broj korisnika javnog gradskog prijevoza, Pulapromet je u pogon stavio tri noćne autobusne linije: 71 - od Fine do Vidikovca, 72 - od Fine do Štinjana i 73 - od kolodvora do Valdebeka i Busolera s polascima i do 3 sata iza ponoći.

Ovim linijama nastoji se omogućiti dostupniji prijevoz u kasnim satima, osobito tijekom ljetnih mjeseci kada je promet pojačan, a potrebe građana i posjetitelja znatno veće. Noćne linije posebno su namijenjene turistima koji navečer obilaze grad ili se vraćaju s kulturnih i zabavnih događanja, ali i domaćim radnicima kojima završeci radnih smjena često padaju u sitne noćne sate.

(Snimio Liam Obić)(Snimio Liam Obić)

Turisti i domaći zajedno

No, kako se približava kraj sezone i početak školske godine, Pulapromet najavljuje da će noćne linije od 7. rujna biti ukinute. Time se zatvara još jedno poglavlje ljetnog režima vožnje i ponovno prelazi na uobičajeni red vožnje koji je prilagođen prvenstveno učenicima, studentima i radnicima.

Pa ipak, ovo je vrijeme i za rezime turističke sezone, opravdanosti noćnih linija i planiranja daljnih aktivnosti.

Prema dojmovima vozača i kontrolora, profil putnika na noćnim linijama bio je vrlo raznolik. U autobusima se tako susreću turisti i domaći radnici koji se vraćaju s posla, mladi koji izlaze u grad, ali i stariji građani koji koriste priliku za kasni povratak kući. Pokazalo se da za ove linije postoji interes. Putnika je uvijek poprilično, neovisno o danu, kaže nam kontrolor.

(Snimio Liam Obić)(Snimio Liam Obić)

Upravo linija 71, koja pokriva šire područje grada, od centra preko Šijane Giardina, Stoje, Valkana, Verude do Verudele i Vidikovca, bilježi i najveći broj korisnika. Na tu smo liniju i sami sjeli kod FINA-e, na stanici Pula P&R, nešto nakon 23 sata, odnosno na prvoj noćnoj liniji. Bio je to savršen trenutak da porazgovaramo s vozačem Oleksandrom Lahutenkom i kontrolorom Edijem Durasom, dvojcem koji s osmijehom i profesionalnošću dočekuje noćne putnike.

Tijekom prvih stanica u autobus je ušlo tek nekoliko putnika, dok se kod Gregovice broj putnika počeo povećavati.

- Uglavnom se autobus ispuni tijekom prve dvije noćne vožnje, kasnije ih bude manje. Linijom 71 uvijek prođe najviše putnika, objašnjava šofer Lahutenko.

(Snimio Liam Obić)Oleksandr Lahutenko (Snimio Liam Obić)

Iako bi netko pomislio da noćni rad predstavlja veći izazov, naši sugovornici tvrde suprotno.

- Noćne vožnje ne predstavljaju problem, dapače, one su često opuštajuće. Promet je smanjen, nema gužve, a niže večernje temperature smanjuju nervozu i kod vozača i kod putnika, priča nam vozač.

Kontrolor Duras dodaje i da ljeti mladi znaju doći iz provoda, što je i očekivano, ali da nisu imali neugodnih situacija.

- Zapravo, bilo ih je manje nego tijekom dnevnih vožnji, zaključuje Duras.

Plaćanje karticama

Prednost je i to što se noćni rad dodatno plaća, posljednja vožnja kreće iza 3 sata ujutro, svakoga dana, bez obzira je li riječ o radnom danu ili vikendu, dok se uz manje promjene voznog reda prometuje tijekom većih događanja u gradu, govore nam djelatnici.

Na stanici Giardini, dočekalo nas je ugodno iznenađenje – u autobus je ušlo nekoliko desetaka putnika, uglavnom turista, ali i domaćih radnika. Turisti su se vraćali iz noćnog obilaska grada ili s večere u starogradskoj jezgri, dok su domaći koristili priliku da se nakon kasnih smjena vrate kući. Posebno se izdvajao francuski par koji nije poznavao grad pa su vozač i kontrolor spremno prihvatili ulogu vodiča objašnjavajući im da ovom linijom bez problema mogu doći do željenog odredišta u Rizzijevoj ulici.

Kako se moglo primijetiti, turisti svoje autobusne karte uglavnom kupuju karticom, što je opcija koju je Pulapromet uveo prije nekoliko godina i koja se pokazala vrlo praktičnom.

(Snimio Liam Obić)(Snimio Liam Obić)

- Stranci gotovo uvijek plaćaju karticom, dok domaći najčešće kupuju karte za jednu vožnju od 2 eura ili koriste prepaid kartice. Prema tim karticama, cijena vožnje je 90 centi, objašnjava kontrolor karata. Time se vidi da modernizacija sustava, poput beskontaktnog plaćanja, pridonosi kvaliteti usluge i boljem korisničkom iskustvu.

U razgovoru s Edijem Durasom, koji je i prošle godine odrađivao noćne smjene, saznajemo da je i ova sezona bila uspješna.

- Imali smo puno putnika, možda čak i više nego lani. Putnici su različitih dobnih skupina, od mladih do starijih. Evo, kao što vidite, trenutno je u autobusu podjednako stranih i domaćih – naši ljudi završe s poslom pa im ove noćne linije dobro dođu za povratak kući, kaže nam.

Parkiranje na stajalištima

Njegove riječi potvrđuje i naš sugovornik Ian Kekić, učenik iz Pule koji, kao i mnogi drugi mladi, tijekom ljeta radi sezonski posao.

- Za linije imam samo pozitivne riječi. Posao završavam kasno, a živim na Stoji. Ove su linije jako dobro povezane s gradom i omogućuju mi siguran i jednostavan povratak kući, rekao je Kekić koji, osim pohvale za noćne linije, pohvaljuje i šofere, koji su, kako kaže, jako susretljivi i ugodni, pri čemu se prisjetio jednog vozača iz Makedonije, s kojim rado porazgovara tijekom povratka s posla.

(Snimio Liam Obić)Ian Kekić (Snimio Liam Obić)

Prilikom povratka na naše početno odredište šofer nas upućuje na problem s kojim se suočavaju,a to je stajalište nasuprot strukovne škole.

- Pogledajte, parkirani automobili nasred autobusne stanice, ovo je kaos, tijekom dana kada se ovdje susretnu dva ili više autobusa, pogotovo iz suprotnog smjera, autobusni promet je potpuno zakočen. Jednom sam čekao čovjeka da pomakne auto tri, četiri minute, trubim, ali ništa, on dok si ne uzme za jesti ne želi se pomaknuti. Isto je i na tržnici na Verudi, kaže vozač.

Noćne autobusne linije pokazale su se, u konačnici, više od običnog prijevoznog sredstva. Iako se s dolaskom rujna privremeno obustavljaju, njihova uloga u ljetnim mjesecima je neupitna. Uvođenje noćnih linija ne samo da rasterećuje promet i olakšava kretanje gradom, već i pokazuje kako se Pula sve više prilagođava potrebama svojih građana i brojnih posjetitelja.

(Snimio Liam Obić)(Snimio Liam Obić)

Na tri linije u dva mjeseca 17.300 putnika

Tomislav Josipović, direktor Pulaprometa, ne krije zadovoljstvo trenutnim brojem korisnika noćnih linija.

- Noćne autobusne linije koje tijekom ljeta povezuju gradske četvrti bilježe rast broja putnika u odnosu na prošlu godinu. Linije 71, 72 i 73 prometovat će u razdoblju od 16. lipnja do 7. rujna, a već sada su premašile broj putnika zabilježen tijekom cijelog prošlogodišnjeg razdoblja, govori nam direktor Josipović.

Prema dostavljenim podacima Pulaprometa najfrekventnija je linija 71, koja obuhvaća sva veća naselja grada – Centar, Šijanu, Gregovicu, Stoju, Verudu, Verudelu i Vidikovac. Od početka prometovanja do danas njome se prevezlo 11.348 putnika, što je već više od ukupnog lanjskog rezultata od 11.016 putnika. Autobusi voze svakodnevno od 23.05 do 3.05 sati, s ukupno šest polazaka dnevno.

Linija 72, koja povezuje Centar s Velim Vrhom i Štinjanom, do sada je prevezla 3.977 putnika, dok je prošle godine u cijelom razdoblju zabilježila 3.833 putnika. Prometuje svakim danom osim nedjelje, s četiri polaska u večernjim satima, između 21.30 i 1 sat. Linija 73, koja pokriva Centar, Monte Magno, Valdebek, Škatari, Busoler, Valmade i Gregovicu, do danas je prevezla 1.988 putnika. I ovdje je već premašen prošlogodišnji rezultat od 1.897 putnika. Autobusi također prometuju svakodnevno osim nedjeljom, s četiri večernja polaska.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama