(snimila Mirjana Vermezović Ivanović)
Na Fakultetu ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" predstavljen je projekt "Turistički razvoj i utjecaji na destinaciju" koji je izradio pulski fakultet zajedno s vanjskim suradnicima.
Pozdravni govor održao je voditelj Katedre za turizam izv. prof. dr. sc. Aljoša Vitasović. Voditeljica programa, ujedno i moderatorica, prof. dr. sc. Jasmina Gržinić najavila je predavanja vrsnih stručnjaka i njihovih istraživanja objedinjenih u zajedničku monografiju. „To je pisani trag koji ostaje ne samo za vaše seminarske radove, već za budućnost“, istaknula je Gržinić.
Konkurentnost destinacija
Dodala je da je na projektu radilo i nekoliko specijalista sa sveučilišta iz regionalnog okruženja poput Slovenije, Makedonije, Crne Gore, Mađarske i Srbije, a koji su sa FET-om povezani kroz brojne dosadašnje suradnje.
Prvi dio programa odnosio se na turističko tržište. Početno predavanje održao je dr. sc. Branko Bogunović i to o temi konkurentnosti hrvatskog turizma. Objasnio je ciljeve i hipoteze istraživanja, konkurentnost turističkih destinacija i njihovu uspješnost te prikazao indeks konkurentnosti putovanja i turizma. Pojasnio je studentima i model mjerenja uspješnosti turističkih destinacija, zaključivši da mu je na raspolaganju bio vrlo oskudan broj istraživačkih izvora.
Vitasović se ponovno obratio studentima kroz predavanje pod nazivom 'Turistički proizvod i doživljaji u turizmu'. Upitavši studente što im je prva asocijacija na spomen riječi 'turist', dao im je do znanja da postoje brojni stereotipi o turistima koji su vrijedili nekada.
Turizam - sociološki fenomen
Objašnjavajući ekonomsku perspektivu turizma, izjavio je: „Turizam je sve drugo, a ponajmanje ekonomska kategorija. On je sociološki i društveni fenomen. Mi smo prepustili turistu da sam kreira turistički sadržaj, jer je glavni proizvod destinacije iskustvo“.
Doc. dr. sc. Tamara Floričić govorila je o turističkoj specijalizaciji i eko-kampovima, a tema pod nazivom 'Turoperatori i komparativne prednosti – kratki osvrt na covid utjecaje' bila je zajednički rad dr. sc. Zdravka Šerga i dr. Mirele Sučić Čevra.
Druga cjelina programa održana je pod nazivom 'Dionici destinacija i doprinos razvoju'. Predavanje pod nazivom 'Marketinška komunikacija DMO-a (Destination Marketing Organization) održala je doc. dr. sc. Iva Slivar, a o interpretaciji kulturne baštine i atraktivnosti destinacije govorio je imao prof. dr. sc. Slaven Bertoša. Prof. dr. sc. Moira Kostić- Bobanović i Sanja Dolenec, mag. oec. Predavale su o kulturalnoj kompetenciji i otklanjanje barijera u turizmu.