(M. MIJOŠEK)
"Kontakti s Vladom postoje, trebali su se već dogoditi i sastanci, međutim zbog ove situacije s koronavirusom sve je odgođeno. Vjerujem da će do kontakta doći jer plan i partneri su ozbiljni, a osim 400 do 500 radnih mjesta koja bi se na taj način moglo odmah otvoriti, čitava ta priča ozbiljan je potencijal i za daljnji rast i razvoj i za sve nas ostale koji smo ostali raditi u proizvodnji brodske opreme", zaključio je Bolković
Plan spašavanja za Uljanik je i dalje na čekanju, a tvrtke koje posluju unutar njegovih zidina nastavljaju raditi. Uz svoje moraju se boriti i s mnogim naslijeđenim problemima. Jedan od tih je problem s opskrbom električne energije koji će se ovog tjedna pokušati riješiti zajedničkim sastankom s predstavnicima HEP-a.
Još jedan od problema s kojima se još uvijek susreću je i problem koncesije na pomorskom dobru za djelatnosti koje obavljaju.
Koncesija je inače uvjet nastavka poslovanja za tvrtke koje posluju na prostoru Uljanika. Od Livija Bolkovića iz Motortech Consultinga doznajemo da su njegova i još neke tvrtke ne čekajući rasplet i samostalno od države zatražile dodjelu koncesije, odnosno zatražile rješavanje tog pitanja. Od njega doznajemo i da će uskoro vrlo vjerojatno biti zatvorena Uljanikova porta na bulevaru, odnosno da će se čitav promet odvijati kroz glavnu portu kod upravne zgrade. Naime tvrtke koje posluju u brodogradilištu odnedavno zajednički sufinanciraju zaštitarsku službu, te će se ona reducirati, a jedna od posljedica toga bit će i drugačija organizacija ulaska i izlaska iz brodogradilišta. Kad je u pitanju budućnost tog prostora Bolković i dalje vjeruje da je oživljavanje brodograđevne djelatnosti moguće, te otkriva da su za takvu jednu mogućnost ozbiljan interes pokazale dvije renomirane talijanske tvrtke.
"Radi se o potencijalnim strateškim partnerima koji žele ući i o tome je informirano Ministarstvo gospodarstva koje je od jedne od njih čak i dobilo pismo namjere. O imenima ne mogu govoriti, ali radi se o dvije vrlo zainteresirane tvrtke od kojih manja ima oko 700 zaposlenika i godišnje vrti 50 milijuna eura prometa, dok je veća jedna od najvećih firmi u Europi, bave se bravarskim poslovima, gradnjama sekcija, proizvodnjom trupova za jahte i sličnim poslovima. Imaju preko 3 tisuće ljudi i promet veći od 500 milijuna eura. Toliko Uljanik nikad nije imao", kaže Bolković.
Dodaje da, prema njegovim informacijama, ove tvrtke ne traže nikakve financije ni garancije već su zainteresirane za prostor na kojem bi mogli organizirati vlastitu proizvodnju, odnosno realizirati i nadograđivati svoj proizvodni program.
"Kontakti s Vladom postoje, trebali su se već dogoditi i sastanci, međutim zbog ove situacije s koronavirusom sve je to moralo biti odgođeno. Vjerujem da će do kontakta doći jer plan i partneri su ozbiljni, a osim 400 do 500 radnih mjesta koja bi se na taj način moglo odmah otvoriti, čitava ta priča ozbiljan je potencijal i za daljnji rast i razvoj i za sve nas ostale koji smo ostali raditi u proizvodnji brodske opreme", zaključio je Bolković.