BLAGDANSKA KOŠARICA

OVE GODINE TROŠI SE MANJE I DRUKČIJE: Sve veća potražnja za domaćom hranom

Za sada se pad potrošnje nije jače osjetio, kupci dolaze rjeđe, ali kupuju više odjednom, kupuju ciljano. No, dodatno zatvaranje u prosincu dovest će do daljnjeg smanjenja potrošnje. Kako je dosta sektora pogođeno gospodarskom krizom, izostat će i isplata božićnica i 13. plaća u velikom dijelu tvrtki iz realnog sektora, što će svakako pridonijeti i slabijoj potrošnji

| Autor: Borka PETROVIĆ
Predblagdanska kupovina na pulskoj tržnici (Snimila Borka Petrović)

Predblagdanska kupovina na pulskoj tržnici (Snimila Borka Petrović)


Uslijed koronakrize i pada potrošnje, maloprodaja će ovogodišnjih blagdana zabilježiti daleko niže prihode nego prethodnih godina. Na to značajan utjecaj ima djelomični lockdown, koji će drastično smanjiti potrošnju kroz adventske sajmove i manifestacije, a uz zatvorene restorane i kafiće, ove će godine izostati i brojni domjenci i proslave.

- Potrošnja ovog prosinca, u pandemijskoj godini, bitno će se razlikovati od prethodnih i po tome što će doći do rasta kućne potrošnje hrane budući da će većina građana blagdane provesti s ukućanima, zbog čega bi moglo doći i do povećane potrošnje hrane, za razliku od ranijih godina kada se dosta trošilo izvan kuće - u restoranima, kroz adventsku potrošnju ili turizam i putovanja. S obzirom na bolju ponudu domaćih proizvoda, za očekivati je da će ovogodišnje cijene u prosincu biti niže nego ranijih godina, posebice kada je riječ o mesu, ribi, voću ili povrću, vinima, sokovima, jakim alkoholnim pićima, ali i drugim namirnicama koje čine blagdansku košaricu i uobičajeno se troše u mjesecu najveće potrošnje, procjena je Smartera, konzultantske tvrtke specijalizirane za poljoprivredu i prehrambenu industriju.

Hrvatski građani su u prosincu 2019. potrošili oko 15,3 milijarde kuna, što je bila rekordna potrošnja, pola milijarde kuna iznad potrošnje u prosincu godinu dana prije. Procjena za ovu godinu još uvijek nema. Jedan dio prodaje se iz ugostiteljstva preselio u kratke lance opskrbe te nabavu preko interneta od domaćih proizvođača pa njihova prodaja ne bi smjela imati tako velik pad kao generalno tržište, procjena je analize Smartera.

U Hrvatskoj je, prema posljednjim podacima Državnog zavoda za statistiku, u rujnu potrošnja u maloprodaji pala 7,3 posto u odnosu na isti lanjski mjesec. Rujan je bio sedmi mjesec za redom kako je potrošnja, pod utjecajem koronakrize, pala na godišnjoj razini. S obzirom da su u listopadu i studenom uvedene nove mjere te je pandemija dobila na snazi, procjene su da će maloprodaja još više padati u ova dva mjeseca.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini