Radnike su ujutro dočekali automobili, mada je uspon bio zatvoren za promet (M. MIJOŠEK)
Uzalud ti sva signalizacija. Cesta još uvijek nije bila otvorena i auti nisu smjeli biti ovdje. Ali kada im auto odnese pauk, onda slušamo psovke, čuli smo od radnika na usponu prema Monte Zaru. Jučer je Boškovićev uspon bio otvoren za promet
Mada je Boškovićev uspon u Puli tek od jučer otvoren za promet, djelatnici gradskog komunalnog poduzeća Herculanea u ponedjeljak su zatekli niz automobila parkiranih na usponu koji se tu nisu smjeli nalaziti i koji su ih usporili u hortikulturnom uređenju.
Boškovićevim usponom nije se prometovalo od sredine srpnja zbog rekonstrukcije kolnika, cestarski su radovi završeni prošlog tjedna, u subotu su komunalci počeli s orezivanjem raslinja, a već u nedjelju su nesavjesni i nestrpljivi vozači uklonili signalizaciju i prepreke na početku uspona kod Kluba Uljanik da bi automobile parkirali u hladu na friško označenim parkirnim mjestima.
- Uzalud ti sva signalizacija. Cesta još uvijek nije bila otvorena i auti nisu smjeli biti ovdje. Ali kada im auto odnese pauk, onda slušamo psovke i nastaju problemi, čuli smo od radnika na usponu prema Monte Zaru. Službene informacije o radovima zatražili smo i od uprave Herculanee, no do zaključenja članka nismo ih dobili, a u međuvremenu je cesta već bila i otvorena.
A koliko smo na terenu uspjeli vidjeti i koliko smo doznali, hortikulturnim zahvatima nisu uklonili nijedno stablo, barem zasada. Ispilili su suhe i opasne grane, a krošnje su formirali u profil koji omogućuje siguran prolaz - i vozilima na novom kolniku i pješacima na starom trotoaru. Djelatnici Herculanee uklonili su i lišće te zakorenu zemlju s nogostupa, što već dugo nije činjeno, čime su i pješaci dobili nešto širi koridor za prolaz strmim usponom. Kako smo čuli, ispiljene grane iskoristit će se kao ogrjev u prihvatilištu za beskućnike Crvenog križa u Valturskoj ulici.
Obnova Boškovićevog uspona pokrenuta je zbog oštećenog asfalta i zato jer sloj nije imao dovoljnu debljinu koja bi zadovoljila današnje standarde i prometno opterećenje, izvijestili su iz Grada. Sanacija asfalta u punoj širini kolnika i u dužini od 300 metara iznosi oko 300 tisuća kuna, kolnik je gradila tvrtka Cesta, a Pragrande je sanirao sustav odvodnje otpadnih voda.
Špica ljetne sezone za radove je pak odabrana, objasnili su nam iz gradske uprave, jer je u to vrijeme zatvorena Osnovna škola Monte Zaro na vrhu uspona, a prometnica je u mjesecima kada nema nastave i najmanje opterećena.