(Zvjezdan STRAHINJA)
Sanacija cijelog uspona uvrštena je u program održavanja komunalne infrastrukture za ovu godinu i to nakon što je Mjesni odbor Monte Zaro lani zatražio da se gornji dio uspona sanira jer je korijenje drveća oštetilo asfalt. Radovi se izvode u razdoblju kad u OŠ Monte Zaro nema nastave, čime se smanjuje rizik ulaska djece na gradilište, objašnjavaju iz Grada
Rekonstrukcija Boškovićevog uspona jedva da je počela, a već je nastao problem. Uspon, naime, vodi od rock kluba Uljanik na Monte Zaro, prolazi pored istoimene škole i izbija kod ulaza u park. Na početku uspona postavljen je znak zabrane prometovanja, a ulica je i raskopana, što je zasmetalo voditelju kluba Uljanik Željku Iliću.
- Radovi, ničim izazvani, hitna obnova asfalta i blokiran prolaz vozilima pored kluba, parkiranje i otežan prolaz pješacima. Ljudi više ni ne prolaze pored ulaza u klub jer misle da je cesta blokirana za prolaz pješaka. U špici sezone, požalio se Ilić. Kaže da mu je promet istog dana pao na trećinu u odnosu na prošli tjedan.
Pretanak asfalt
Stoga smo uputili pitanja Gradu želeći doznati zbog čega se uspon uopće sanira, je li riječ samo o obnovi asfaltnog sloja i zbog čega se to čini baš u špici sezone. Uspon je, podsjećamo, zatvoren ovog utorka, a radovi će biti gotovi do kraja ovog mjeseca, dakle, trajat će još desetak dana.
Iz Grada odgovaraju da je sanacija cijelog uspona uvrštena u program održavanja komunalne infrastrukture za ovu godinu, i to nakon što je Mjesni odbor Monte Zaro lani zatražio da se gornji dio uspona sanira jer je korijenje drveća oštetilo asfalt. Naime, preko puta škole nalazi se park s velikim borovima čije je korijenje podiglo dobar dio asfalta. Radovi se izvode u razdoblju kad u OŠ Monte Zaro nema nastave, pa je i na ulici manje prometa i ljudi. A time se značajno smanjuje rizik ulaska djece na gradilište, odgovaraju iz Grada.
- Grad Pula je, prema Zakonu o komunalnom gospodarstvu i Zakonu o cestama, obvezan održavati komunalnu infrastrukturu, u ovom slučaju nerazvrstanu cestu, na način da planira i provodi njeno održavanje s ciljem održavanja komunalne infrastrukture u stanju funkcionalne sposobnosti, pojašnjavaju iz Grada. Podsjećaju da će se obnoviti nosivi i završni sloj asfalta, budući da je nakon uzimanja uzoraka iz kolnika utvrđeno da asfalt nema dovoljnu debljinu nosivog sloja koja bi zadovoljila današnje standarde i prometno opterećenje. Obnovit će se oko 300 metara kolnika, a cijena radova iznosi oko 300 tisuća kuna. Usto, tvrtka Pragrande pregledat će kanalizacijsku mrežu specijalnim vozilom opremljenim kamerom za CCTV snimanje.
U vrijeme izvođenja radova na snazi je privremena regulacija: u prvoj fazi za sav je promet zatvoren donji dio uspona, od Dobriline ulice do skretanja za stambene zgrade na adresi Boškovićev uspon, od broja 8 do 18. Stanari svojim kućama mogu prići iz smjera Gajeve ulice. U drugoj fazi bit će zatvoren gornji dio uspona pa će stanari kućama prilaziti iz Dobriline. Tom će ulicom prolaziti i prilikom uključivanja u promet.
Puljani koji ovuda često prolaze prisjetit će se da su prije nekoliko godina s desne strane uspona postavljeni metalni stupići koji su odjeljivali dio ceste namijenjen pješacima. Nedugo potom stupići su prepiljeni, a s lijeve strane podignut je nogostup. Stoga nas je zanimalo zbog čega je to učinjeno, tko je bio izvođač radova i koliko su oni koštali.
Metalna ograda
Iz Grada odgovaraju da je nogostup na Boškovićevom usponu izgrađen 2009. godine.
- Ugrađene su rampe za osobe s invaliditetom i označena parkirna mjesta, a sve da bi se zadovoljila sigurnost pješačkog prometa bez ukidanja parkirališnih mjesta. Prije radova bila je postavljana metalna ograda i uvedena zabrana parkiranja, no naišli smo na neodobravanje građana. Ograda je kasnije iskorištena na parkiralištu u Nazorovoj ulici. Održavanje nerazvrstanih cesta, temeljem provedenog javnog natječaja, obavlja trgovačko društvo Cesta, kako prije 10 godina, tako i danas. Godine 2009. ogradu je postavljala tvrtka Metallum iz Pićana, horizontalnu signalizaciju obavio je Pula parking, a manje popravke u sustavu mješovite i oborinske kanalizacije izveo je Pragrande, objašnjavaju iz Grada.