26. STUDENOG U ROVINJU

Konferencija Glasa Istre "Prometni razvoj i budućnost prometne povezanosti Istarske županije" PROMETNA POVEZANOST - KLJUČ ZA BUDUĆNOST ISTRE


Na relativno maloj površini Istarske županije prosječno dnevno putuje izuzetno velik broj ljudi, zbog čega su prometna povezanost i infrastruktura, te strategija prometnog razvoja, nezaobilazne teme u bilo kojoj priči o budućnosti ove regije. Svjesni smo toga i u Glasu Istre, pa u suradnji s našim brojnim partnerima organiziramo veliku konferenciju na temu "Prometni razvoj i budućnost prometne povezanosti Istarske županije", koja će se u ponedjeljak održati u rovinjskom hotelu Lone. U fokusu konferencije naći će se dvije ključne teme, prva se odnosi na tzv. prometnu žilu kucavicu Poluotoka, odnosno Istarski ipsilon, dok se druga bavi širom slikom kad je promet u pitanju, te će se razgovor voditi o budućnosti prometne povezanosti Istarske županije

 

Istarski turizam iz godine u godinu ostvaruje sve bolje rezultate, a ti bolji rezultati znače i stalni porast broja onih koji, najviše u ljetnim mjesecima, ali sve više i u ostatku godine, dolaze i odlaze s Poluotoka. Do konca ove godine ta će se brojka, samo kad je u pitanju turistički sektor, popeti do broja od gotovo 4,5 milijuna putnika koji su najčešće cestovnim ili zračnim vezama, a u mnogim slučajevima i kombinacijom obje, stigli do neke od destinacija u Istri koju su odabrali za svoj odmor. Kad se toj brojci putnika pridodaju i razni poslovnjaci koji svakodnevno putuju iz ekonomskih razloga, te uobičajene dnevne ili povremene migracije lokalnog stanovništva, jasno je da na relativno maloj površini Istarske županije prosječno dnevno putuje izuzetno velik broj ljudi, zbog čega su prometna povezanost i infrastruktura, te strategija prometnog razvoja, nezaobilazne teme u bilo kojoj priči o budućnosti ove regije.

Svjesni smo toga i u Glasu Istre, pa u suradnji s našim brojnim partnerima organiziramo veliku konferenciju na temu "Prometni razvoj i budućnost prometne povezanosti Istarske županije", koja će se u ponedjeljak održati u rovinjskom hotelu Lone. U fokusu konferencije naći će se dvije ključne teme, prva se odnosi na tzv. prometnu žilu kucavicu Poluotoka, odnosno Istarski ipsilon, dok se druga bavi širom slikom kad je promet u pitanju, te će se razgovor voditi o budućnosti prometne povezanosti Istarske županije.

Tri godine

Prije nešto više od tjedan dana svečano je obilježen dugo očekivani početak, odnosno nastavak radova na izgradnji Istarskog ipsilona faze 2B1 na dionici od Rogovića do tunela Učka. Prema dosadašnjim najavama procijenjena vrijednost te faze investicije iznosi oko 165 milijuna eura, odnosno više od 1,2 milijarde kuna. Puni profil autoceste od Pazina do tunela Učka izgradit će se u dužini od 28 kilometara. Radovi će, podsjetimo, pored ostalog uključivati izgradnju 11 vijadukata, 14 podvožnjaka, 3 nadvožnjaka, te rušenje 3 postojeća objekta.

"Znamo koliko smo dugo čekali na početak ovog značajnog projekta, za koji sam osobno snažno lobirao i zalagao se od samog početka. Puno je bilo vrata na koja smo kucali, sastanaka koje smo vodili, kako na nacionalnoj, tako i na europskoj razini. I uspjeli smo! Izborili smo se za još jednu etapu koja će imati višestruke koristi za Istru i Hrvatsku. U prvom redu, izgradnja punog profila ove dionice osigurat će veću sigurnost i bolju protočnost prometa na našoj glavnoj prometnici. Nažalost, proteklih smo godina svjedočili crnim statistikama upravo na ovom djelu Ipsilona. Sigurnost je svakako najvažnija za naše građane, ali jednako tako i za naše goste. Izgradnjom ove dionice povećat ćemo konkurentnost našeg turizma i atraktivnost destinacije jer je Istra pretežito auto destinacija", rekao je istarski župan Valter Flego.

Radovi bi trebali trajati tri godine, a prva dionica Rogovići-Ivoli, dužine šest kilometara, bit će puštena u promet za dvije godine. To je bio povod da oko te teme na prvom panelu konferencije pod nazivom "Istarski ipsilon i njegov utjecaj" okupimo neke od najvažnijih dionika te priče, od predstavnika državne i lokalne vlasti, nadležnih institucija i koncesionara do prometnih stručnjaka.

Sigurnost u prometu

O važnosti Istarskog ipsilona za prometni razvoj Istre govorit će ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, istarski župan Valter Flego, generalni direktor Bina Istre Dario Silić, gradonačelnici Pazina i Buzeta Renato Krulčić i Siniša Žulić. Povod za prvi panel je dakako početak izgradnje punog profila Ipsilona od Pazina do tunela Učka, ali i nezaobilazna uloga koju autocesta kroz Istru ima u osiguravanju prometne sigurnosti i protočnosti prometa. Naravno, zanimljiva pitanja na koja će neki od sudionika svakako moći dati relevantan odgovor otvaraju se i na temi realizacije tog velikog posla, odnosno izvjesne mogućnosti da se angažiranjem lokalne građevinske operative pojavi potreba za novim zapošljavanjem u tom sektoru.

O značaju dobre prometne povezanosti za razvoj lokalnog gospodarstva i mogućnosti privlačenja investitora u poslovne zone moći će nešto više reći gradonačelnici gradova koji gravitiraju dijelu Ipsilona koji ide u dogradnju, a zanimljiva će svakako biti i razmišljanja ili planovi sudionika vezani uz budućnost, a koji se u prvom redu tiču projektiranja druge cijevi tunela kroz Učku i izgradnju punog profila do Rijeke, odnosno čvora Matulji, nakon čega bi Istra od Pule i Umaga punim profilom autoceste u potpunosti bila povezana s ostatkom Hrvatske. Isto tako pitanje na koje će se pokušati dobiti odgovor jest mogućnost spajanja Istarskog ipsilona na mrežu slovenskih autocesta radi rješavanja problema ljetnih gužvi na granicama. Činjenica je da najveći broj motoriziranih turista na područje Istre stiže upravo iz tog smjera preko graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija, pa je u ljetnim mjesecima prelazak granice, pogotovo tijekom vikenda, u nekom razumnom vremenu praktički nemoguća misija. Planirani ulazak Hrvatske u sustav Schengena taj bi problem trebao značajno umanjiti, no bez punog profila autoceste koja će Ipsilon direktno spojiti sa slovenskim autocestama, odnosno mrežom europskih autocesta, problem ljetnih gužvi sigurno neće u potpunosti nestati.

No sudionici će se bez sumnje složiti da će izgradnjom punog profila od Pazina do Učke, uz gospodarstvo i lokalno stanovništvo, najveće koristi imati upravo turizam.

"Izgradnja do tunela Učka povećat će razinu sigurnosti ove dionice autoceste, smanjiti zagušenja, skratiti vrijeme putovanja autocestom, unaprijediti zaštitu okoliša, nadograditi sveobuhvatnu transeuropsku prometnu mrežu i primjereno povezati Istru s ostatkom Hrvatske. Izgradnja ove dionice autoceste također će doprinijeti ostvarenju velikih gospodarskih koristi, prvenstveno kroz turizam, ali i građevinsku industriju", kaže ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. (Milan PAVLOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater