Ilustracija (snimio Milivoj MIJOŠEK)
Hoće li ikad biti uspostavljena linija između centra Pule i parkirališta Mandrač, Marsovo polje i Gregovica, upitala je IDS-ova vijećnica Elena Puh Belci na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, referirajući se na park&ride ideju o parkiranju.
Podsjetimo, riječ je o parkirnom sistemu koji podrazumijeva parkiranje automobila na periferiji i potom prijevoz autobusom u centar, što je aktualna gradska uprava najavila još uoči lanjske sezone. No, to na koncu nije zaživjelo.
Direktor Pulaprometa Tomislav Josipović odgovorio je da su ta tri parkirališta vrlo blizu centra grada pa je, po njegovim riječima, upitno jesu li uopće potrebne vožnje autobusom do centra.
"Što se tiče parkirališta na Gregovici kod Harvey Normana, komunicirat ćemo s Pula parkingom da bismo napravili adekvatnu prometnu signalizaciju prema autobusnom stajalištu bivše Bille, odnosno ispod Spara, jer ondje imamo nekoliko linija koje idu u smjeru centra grada u prosjeku svakih desetak minuta, što mislim da je sasvim korektno", rekao je Josipović pa predstavio rješenje koje smatra optimalnijim.
Ideja je, kaže, u budućnosti spojiti centar grada i periferna parkirališta uvođenjem modela mikromobilnosti.
Naime, uz spomenuta bi parkirališta postavili električne romobile i bicikle pomoću kojih bi ljudi išli s parkirališta prema gradu i natrag. No, tu se, kaže, otvara pitanje biciklističkih staza.
"Ista situacija je s parkiralištem Mandrač, gdje već nakon sto metara vidimo Arenu. Tu bi se definitivno išlo na mikromobilnost, ali ne ove godine. Ondje su dva pločnika izuzetno široka i s lijeve i s desne strane, što omogućuje da se označi biciklistička staza pa da napravimo park&bike sustav. Postoje naznake da ćemo se javiti na natječaje nadležnog ministarstva, odnosno Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost", kazao je Tomislav Josipović.