RAZGOVOR

Brigita Vujičić, menadžerica pulskog shopping centra: "Max City je Istranima postao prvi izbor za kupovinu i provođenje slobodnog vremena"

Pomno osluškujemo želje i potrebe posjetitelja te se u konačnici tim informacijama vodimo kod dovođenja novih brandova u centar. Tako za ovu godinu u najavi imamo čak šest odličnih brandova koji će obogatiti ponudu Max Cityja, među kojima su Triumph, Izipizi, Froddo, Golden Point i Hoću knjigu, a intenzivno se vode pregovori s još nekoliko njih te do kraja godine očekujemo punu popunjenost centra, kazala je Vujičić

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Brigita Vujičić (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Brigita Vujičić (snimio Milivoj MIJOŠEK)


Prošle su dvije godine otkako je kompanija specijalizirana za upravljanje komercijalnim nekretninama i investicijama na tržištu nekretnina CC Real preuzela upravljanje najvećim istarskim shopping centrom Max City. Glavni cilj preuzimanja bio je unapređenje svih poslovnih procesa te ostvarivanje još boljih poslovnih rezultata, a u dvije turbulentne godine suočili su se s brojnim izazovima - kako pandemijskom krizom, tako i onom ekonomskom i energetskom.

Svoja iskustva s nama je podijelila Brigita Vujičić, center managerica pulskog Max Cityja, koja je nam je otkrila kako su se snašli i odgovorili na izazove u poslovanju, ali i kako uspješno odgovaraju zahtjevima posjetitelja ovoga centra te što sve čine kako bi pridonijeli kvaliteti života lokalne zajednice.

Promišljen razvoj brendova

- U veljači 2021. godine kompanija CC Real preuzela je upravljanje trgovačkim centrom Max City. Kako ste se u protekle dvije godine nosili s izazovima i na što je bio stavljen najveći fokus u poslovanju?

- Tako je, već dvije godine su prošle otkako su vlasnici Max Cityja povjerili upravljanje centrom CC Realu, a s ciljem unapređenja svih procesa u svakodnevnom radu te ostvarivanja još boljih rezultata. Fokus u poslovanju, kao i kod svakog drugog centra unutar portfelja, stavljen je na kvalitetan dugoročni razvoj nekretnine, optimizaciju troškova, osiguranje stabilnog prinosa vlasnicima Centra te pojednostavljenje pozadinskih procesa.

Brigita Vujičić (snimio Milivoj MIJOŠEK)Brigita Vujičić (snimio Milivoj MIJOŠEK)

S druge strane, promišljenim razvojem miksa brendova primarni cilj je kroz proširenje ponude zadovoljiti potrebe posjetitelja, a zakupcima osigurati dobar promet u trgovinama i tako omogućiti prostor za uspješno dugoročno poslovanje.

Posljednje tri godine bile su poprilično turbulentne – što zbog pandemije koronavirusa, što zbog krize energenata – ali zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu CC Reala, uspjeli smo zadržati fokus na ciljevima te u ovim izazovnim vremenima ispuniti očekivanja kako vlasnika tako i zakupnika, te unaprijediti poslovanje centra.

Ulaskom u petu godinu poslovanja centra, svakako nas veseli što možemo istaknuti da je većina zakupnika produžila ugovore o zakupu, a isti ishod očekujemo i s nekolicinom preostalih s kojima još vodimo pregovore.

- Kako su se poduzete inicijative i aktivnosti odrazile na poslovanje centra? Kakvi su rezultati poslovanja u 2022. godini i koliko ste uspjeli u nastojanjima da učinite Max City brend još prepoznatljivijim građanima Pule i Istre, ali i njihovim gostima?

- Ulaganje u raznoliku ponudu brendova te brojni dodatni sadržaji pretvorili su Max City u prvi izbor za kupovinu i provođenje slobodnog vremena cijele Istre, s kulminacijom u turističkoj sezoni kada se i ogroman broj turista odlučuje za shopping i provođenje vremena u modernom prostoru ovoga shopping centra.

Dosljednost se uvijek isplati, pa tako svakako treba istaknuti i aktivnosti koje su sada već postale prepoznatljive i bilježe odlične rezultate, poput MAX petka, aktivnosti koja se održava svakog trećeg petka u mjesecu, a u sklopu koje većina zakupnika unutar centra nudi ekskluzivne pogodnosti i popuste za posjetitelje.

Rezultati poslovanja također potvrđuju da smo na dobrom putu: promet centra tijekom 2022. godine porastao je za 22,2% u odnosu na 2021. godinu, a trend se nastavlja i u ovoj godini. Naime, siječanj i veljača 2023. godine su za 25% bolji od prošlogodišnjih mjeseci. Kada je u pitanju posjećenost centra, također bilježimo porast - tijekom 2022. godine gotovo 10% više posjetitelja svratilo je u Max City nego tijekom 2021. godine, a trend se nastavlja i u ovoj godini, gdje za siječanj i veljaču 2023. bilježimo 6% više posjetitelja u odnosu na siječanj i veljaču prošle godine.

Održivo i zeleno poslovanje

- Koliko su se na poslovanje Centra odrazile ekonomska i energetska kriza koja je posljedica aktualnog rata u Ukrajini i kako ste reagirali na te situacije?

- Baš kada smo mislili da se vraćamo u normalan ritam, došlo je do rata u Ukrajini koji je, osim općeg osjećaja nesigurnosti, uzrokovao i energetsku krizu. Zahvaljujući tehničkoj službi CC Reala, koja je na vrijeme sklopila višegodišnji ugovor za opskrbu električnom energijom, troškovi centra ostali su stabilni i u okvirima prethodnih godina. Posebno je izazovna bila situacija s plinom čija je cijena veći dio zime bila promjenjiva, a čak se u pitanje dovodila i njegova dostupnost pa smo tako uveli alternativni izvor grijanja što nam je omogućilo svojevrsnu fleksibilnost.

Optimizirali smo rad svih sustava na objektima, a stalnim nadzorom koji uključuje unošenje potrebnih promjena parametara rada, čak i nekoliko puta dnevno, održavamo optimalnu potrošnju energije na objektu.

gg

- Koliko je zaokret prema zelenim tehnologijama i održivom poslovanju važan u strategiji razvoja Max Citya?

- Već prilikom izgradnje Max Cityja, od strane vlasnika prepoznata je važnost zelenih tehnologija, a to potvrđuje i energetski razred zgrade A+. Osim toga, paralelno s otvaranjem centra krajem 2018. godine, u pogon je puštena i jedna od prvih punionica električnih automobile u Puli.

Održivo i zeleno poslovanje među ključnim su ciljevima i CC Reala u budućnosti, tako da se trenutno unutar same kompanije radi na uvođenju certifikata održivog poslovanja za objekte kojima kompanija upravlja. Kroz kategorizaciju i poduzimanjem mjera kao što su ugradnja obnovljivih izvora energije, zamjena uređaja s novima koji imaju veću energetsku učinkovitost te ugradnja dodatnih tehničkih rješenja s ciljem nadzora potrošnje i dodatne optimizacije rada sustava po objektima, nastojimo unaprijediti same objekte i pokazati mogućnost napredovanja u smjeru povećanja energetske učinkovitosti.

- Ima li novosti kad su u pitanju zakupci poslovnih prostora? Kakvi su planovi i koliko ste u privlačenju brendova uspjeli u namjeri da Max City bude mjesto na kojem će svatko pronaći nešto što baš njemu treba ili je po njegovom “guštu”?

- U posljednje dvije godine, Max City je postao bogatiji za 10-ak novih brandova, poput trgovina XYZ, Tvornice zdrave hrane, ZOO Cityja, Hrvatske pošte, Tiska i Borbolete, koji su upravo u ovom shopping centru vidjeli izvrsnu lokaciju za svoje poslovanje te su odlučili postati dio kvalitetnog tenant mixa kojega čini više od 70 trgovačkih, uslužnih i ugostiteljskih mjesta. Neki od njih ekskluzivno su dostupni samo u Max Cityju i nigdje drugdje u Istri, a tu se radi o brandovima kao što su Mango, H&M, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, Reserved, Mohito, Sinsay, L'Occitane, Elipso i brojnim drugima.

Pomno osluškujemo želje i potrebe posjetitelja te se u konačnici tim informacijama vodimo kod dovođenja novih brandova u centar. Tako za ovu godinu u najavi imamo čak šest odličnih brandova koji će obogatiti ponudu Max Cityja, među kojima su Triumph, Izipizi, Froddo, Golden Point i Hoću knjigu, a intenzivno se vode pregovori s još nekoliko njih te do kraja godine očekujemo punu popunjenost centra.

Raznovrsna ugostiteljska ponuda

- Veliki naglasak u Centru stavljen je na ugostiteljsku ponudu i zabavne sadržaje pa su već neko vrijeme oni jedan od značajnih motiva dolaska Puljana svih generacija u Max City. Kako ste zadovoljni tim segmentom poslovanja i efektima promjena koje su se u njemu dogodile nakon preuzimanja upravljanja centrom?  

- Upravo taj segment bilježi značajan rast u post-pandemijskom razdoblju. Kao dio cjelovitog doživljaja posjetitelje u Max Cityju čeka Cinestar, jedino moderno multipleks kino u Istri s najmodernijom opremom, besplatni MAX tobogan dok roditelji svoje mališane mogu sasvim bezbrižno ostaviti i u Twister igraonici, gdje ih čeka sat vremena besplatne zabave uz nove prijatelje – naravno, sve pod okom stručnog osoblja.

gg

Max City se može pohvaliti uistinu raznovrsnom ugostiteljskom i zabavnom ponudom pa posjetitelji tako mogu uživati u fantastičnim napolitanskim pizzama koje su dio ponude Pizzerije Maximilian ili pak slasnim burgerima iz Burger Maxa, za ljubitelje azijskih okusa tu je WokMe, tortilje i druga meksička jela sprema Mex dok je za finu domaću kuhinju zadužen Foodie. U Max Cityju imamo i nekoliko cafe barova poput Barbadosa, Leggiera, YES i Cookieja u kojima posjetitelji uz kavu mogu birati i odlične kolače, palačinke i druge deserte, te počastiti se i koktelima.

Nastavno na osluškivanje potreba naših posjetitelja, ovaj segment nastojimo dodatno ojačati pa trenutno pregovaramo sa zakupnicima koji bi ovu ponudu obogatili u narednim godinama.

- Posjetitelji centra navikli su se i na brojna iznenađenja u vidu prigodnih sezonskih sajmova ili predstavljanja, kulturnih sadržaja ili raznih promotivnih aktivnosti i akcija. Kako se ona osmišljavaju i planiraju i kakvi su po tom pitanju planovi za ovu godinu?

- Kroz sezonske sajmove i ostale aktivnosti sličnog tipa, zapravo nastojimo uključiti male obrtnike i proizvođače u ponudu Max Cityja i na taj način biti podrška kako bi dosegnuli veći broja potencijalnih kupaca. S druge strane, na taj način i posjetiteljima nastojimo približiti lokalnu, autohtonu ponudu. Reakcije posjetitelja i povratne informacije naših lokalnih partnera potvrdili su nam da je upravo takva ponuda vrlo tražena u predblagdansko vrijeme.

gg

Planovi za ovu godinu, kao i za prethodne, uglavnom se temelje na onome za što vjerujemo da bi posjetiteljima Max Cityja ili generalno stanovnicima Pule i okolice bilo zanimljivo, korisno ili od bilo kakve pomoći. Posjetitelje povremeno nastojimo iznenaditi nesvakidašnjim i inovativnim aktivnostima koje nisu tipične za shopping centre – npr. izložba starih fotografija Pule, besplatni Maxi teatar za najmlađe posjetitelje ili pak gaming event za one malo starije. Upravo u tome se vjerojatno i krije tajna zašto se Max City često percipira kao predvodnik u postavljanju trendova u našoj regiji.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter