već prepun korisnika

Centar podrške u Puli pun pogodak: Ivan sada može kod liječnika. Riješili su mu zdravstveno i dopunsko osiguranje, pa će konačno napraviti i zube

Centar koji radi tek od nedavno već ima velik broj korisnika koji će na jednom mjestu dobiti pomoć u ostvarivanju dostupne pomoći, od naručivanja kod liječnika, do ostvarivanja novčanih prava, pomoći u kući, savjete kome se obratiti kad ste usamljeni…

| Autor: Jasna Orlić
Centar podrške u Zagrebačkoj u Puli

Centar podrške u Zagrebačkoj u Puli


- Sve sam mlađi. Još malo pa će mi narasti zubi, veselo govori Ivan, jedan od korisnika Centra podrške CP521 u Zagrebačkoj 18, koji je došao riješiti još jedan svoj problem.

Dunja Milin, strpljiva djelatnica Centra daje mu papir za dopunsko zdravstveno osiguranje i objašnjava gdje ga treba odnijeti. Do prije nekoliko dana ostarjeli Ivan, kojeg prolaznici mogu često vidjeti u gradu, nije imao niti osnovno zdravstveno osiguranje. U ovom su Centru pokrenuli postupak ostvarivanja tog neophodnog prava. Nazvali su županiju, vidjeli koje obrasce trebaju i riješili dugogodišnji Ivanov problem u dva dana. Sada mu rješavaju i dopunsko osiguranje. Uskoro će Ivan moći krenuti i kod stomatologa da mu napravi zube.

Centar koji radi tek od nedavno već ima velik broj korisnika koji na jednom mjestu mogu dobiti cijelu lepezu dostupne pomoći.

ggDunja Milin

- Problem je s ranjivim skupinama što oni ne znaju na što sve imaju pravo i kako to realizirati. Pomoć u tome im je neophodna. Nekim starijim osobama predstavlja ogroman problem i samo naručivanje na pregled kod specijalista. Ne služe se mailom, nemaju Internet, slabo su pokretni, a nemaju nikoga da to učini umjesto njih, pojašnjava Dunja Milin.

Život stvara bezbroj situacija u kojima se ljudi ne snalaze. U isto vrijeme postoji niz institucija i udruga koje bi mogle pružiti pomoć.

Uskoro će u Centru na sučelju računala imati softver koji uključuje sve pružatelje usluga - gotovo njih 200 i omogućuje povezivanje s potencijalnim korisnicima. Mnogi se izgube u institucijama. Ako i dođu u Centar za socijalnu skrb, oni ne znaju što treba tražiti. Među korisnicima su i neki koji ne mogu samostalno funkcionirati, možda bi trebali biti i smješteni u stacionarnu ustanovu.

Evo još nekoliko priča iz života sugrađana koji su došli potražiti pomoć u ovom Centru.

- Ona ima 70 i nešto, a on više od 80 godina. Ona bi iz Marčane htjela do grada, a njega ne može pustiti samog jer je slijep. Trebaju pomoć u kući. Zatražili smo iz Crvenog križa i njihovog programa "Pomoć u kući" dolazak gerontodomaćice jednom ili dva puta mjesečno da bi gospođa mogla obaviti neke poslove u gradu ili jednostavno izaći iz kuće, vidjeti ljude, pojašnjava Dunja Milin i nastavlja.

- Jučer nas je zvala gospođa koja je udomila muškarca iz okolice Karlovca kojeg je zlostavljao sin. Sada pokrećemo postupak prava udomiteljske obitelji preko Centra za socijalnu skrb. Sigurne kuće za muškarce nema, tako da je udomiteljska obitelj jedina mogućnost. Druga gospođa koja nas je posjetila prije neki dan došla je u Centar jer je ostala bez muža. Usamljena je, djeca žive u inozemstvu i tražila je savjet kome da se obrati. Sugerirali smo joj da se obrati Sindikatu umirovljenika, Čitaonici kluba umirovljenika u Puli i KRUPP-ovcima (umirovljenici šetači) budući da oni provode aktivnosti i druženja. Također, rekli smo joj da ćemo je uključiti u našu radionicu međugeneracijske solidarnosti u kojoj će učenici srednjih škola podučavati starije osobe kako se služiti smart telefonima i Internetom.

- Jednoj je korisnici dodijeljen status roditelja njegovatelja jer joj je dijete autistično i invalid. Zainteresirana je za tečaj informatike (osnovni i bazični ECDL), te smo u procesu traženja odgovarajućeg programa (Diopter, Algebra, Pučko otvoreno učilište, vaučeri preko HZZ-a) da bi korisnica mogla naučiti kako se služiti Internetom i ostalo u jutarnjim satima dok joj je dijete u poludnevnom boravku. Sama je u cijeloj toj priči i zaista se već godinama bori za sebe i svoje dijete, ali eto ide sve starija i bit će joj sve teže odlaziti stalno k doktorima pa bi joj bilo korisno naučiti koristiti se digitalnim vještinama radi uputnica, mailova doktorima a i radi razonode koju nudi Internet, prenosi nam Dunja Milin.

Centar podrške CP521 u Zagrebačkoj 18 građanima pruža besplatne socijalne usluge savjetovanja i pomaganja te organiziranja različitih aktivnosti i psihosocijalne podrške. Radi od ponedjeljka do petka od 8 do 20 sati. Građani mogu doći osobno ili se javiti na telefon 052/521-522 Objedinjava sve pružatelje socijalnih i zdravstvenih usluga s područja Pule i Vodnjana te općina Medulin, Marčana, Ližnjan, Svetvinčenat i Barban.

Financira se iz Europskog socijalnog fonda ukupnim iznosom od 2,6 milijuna bespovratnih kuna. Nositelj projekta je Grad Pula, a partneri su Gradsko društvo Crvenog križa Pula, Društvo osoba s tjelesnim invaliditetom južne Istre i Društvo distrofičara Istre - Pula.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini