(Foto Privatna arhiva)
Jubilarne 15. Riječke stepenice, najveće modno događanje u Hrvatskoj najavljeno je za 1. rujan, a svečano izdanje proslavit će se uz čak 13 modnih revija.
Mnogima najveće, a nama Riječanima još i najdraže jer je smješteno u divnoj kulisi samog srca našeg grada, na stepenicama "kod Bonavije" gdje se manekenke poput vila spuštaju korak po korak, stvarajući nit divnih modnih kreacija naših dizajnera.
Kako navijači za Kantridu kažu da je najljepši i najatraktivniji stadion, tako obožavatelji mode govore za ove stepenice – najatraktivniju modnu pistu dugu četrdeset metara.
Osim što im svake godine čestitamo na koračanju stepenicama u visokim petama, redovito i pratimo modnu manifestaciju koja se kroz godine nametnula kao jedna od onih za koju se, kolokvijalno rečeno – traži karta više.
Posebno svečano izdanje bio nam je povod za razgovor s organizatoricomIvanom Delač koja ne skriva veselje zbog svega što je pripremila. Bivša missica Hrvatske, a već dugi niz godina uspješna poslovna žena, otkrila nam je detalje o nadolazećoj modnoj manifestaciji, budućnosti Riječkih stepenica, ali i svojoj javnoj borbi s endometriozom.
Prošle su se godine Riječke stepenice vratile nakon pandemijske pauze. Kakav je bio osjećaj pripremati ih?
Povratak Riječkih stepenica na hrvatsku modnu scenu jedva se dočekao, ipak je ova modna manifestacija najveća u Hrvatskoj i gotovo jedina preostala. Zadovoljstvo mi je što hrvatska moda ipak nije posve utihnula, naime nekolicina dizajnera radi i svoje samostalne revije koje volim posjećivati.
Utemeljeno je i jedno novo modno događanje pa se privid pandemije i njezina posljedica čini blaža nego što ustvari jest. Riječke stepenice je svake godine sve teže pripremati, naime troškovi organizacije su uvećani, ali zadovoljstvo posjetitelja koji ovu manifestaciju željno iščekuju najvažnije mi je od svega.
Ulaz je svake godine slobodan za sve koji žele doći pogledati revije i Riječke stepenice se i organiziraju u cilju što veće posjećenosti i promocije hrvatske mode i kulture odijevanja.
Kada se osvrnete na petnaest godina trajanja ove modne manifestacije, čini li vam se to puno ili malo?
Riječke stepenice su utemeljene 2007.godine i ove bi godine slavile 17. godina postojanja no zbog pandemijske pauze imamo slavljenički event odnosno 15 godina održavanja.
Sedamnaest godina zvuči uistinu puno, ipak smo skoro punoljetni. Iza svih ovih godina je neopisivo puno uložene energije, truda, entuzijazma, ljubavi i velika želja za brojkom petnaest.
Dugačka je to tradicija bez obzira na sve ekonomske i gospodarske krize, inflaciju i poteškoće na koje sam godinama nailazila. Uporna sam i ustrajna i svaki mi problem uvijek predstavlja izazov kojem pristupam otvoreno i bez straha.
Da sam svih ovih godina razmišljala i osjećala suprotno vrlo vjerojatno bih odavno odustala od organizacije. No za mene odustajanje nikada nije opcija i zahvaljujući Gradu Rijeci i Turističkoj zajednici grada Rijeke, Hotelu Bonavia Plava Laguna, svim dugogodišnjim sponzorima i partnerima te medijskim pokroviteljima danas imamo ovu brojku.
Nakon što su se slegli dojmovi, kako ste zadovoljni prošlogodišnjim revijama i odazivom?
Imamo velik odaziv dizajnera koji Riječke stepenice odabiru kao platformu za predstavljanje svojih novih kolekcija. Neki su s nama od samih početaka, svake godine imamo i nove dizajnere. Pljesak publike, zadovoljstvo sudionika i uspješnost realizacije projekta na prvom mi je mjestu.
Riječke stepenice ove godine slave 15. rođendan. Priprema li se nešto posebno? Po čemu će se ovo izdanje razlikovati od posljednjeg?
Mogu najaviti bogat modni program koji će ponovo zaokupiti pažnju brojnih turista koji borave na Kvarneru, ali i hrvatske javnosti. Kolekcije FW’23 predstaviti će Vesna Sposa koja svojim povratkom na Riječke stepenice slavi svojih trideset godina poslovanja, Lux Camicie by Irena Anđelić Devčić, GiVa design, Butik Rival, Damir Tau, Ghetaldus očna optika Rijeka, Talijanska škola mode i dizajna Callegari, La Tramp, Lav Lux LC by Zorana Rogošić, Calico Mood te učenici Srednje trgovačke i tekstilne škole iz Rijeke.
Sekcija tekstila i kože Udruženja obrtnika Rijeka je izrazito aktivna Sekcija unutar Udruženja obrtnika Rijeka koja povezuje obrtnice i obrtnike iz djelatnosti obrade tekstila i kože na području djelovanja Udruženja obrtnika Rijeka, Bakar, Kraljevica, Čavle i Kostrena. Članice sudjeluju na brojnim manifestacijama, od kojih je jedna i Riječke stepenice gdje već godinama uz podršku svojeg Udruženja, obrtnice predstavljaju svoje kreacije.
15. Riječke stepenice zatvoriti će VARTEKS sa svojom muškom i ženskom kolekcijom. Trendove za kosu prikazati će stilisti studia Perman, a make-up novitete Paola Peček, Patrizia Jaklin i Greta Karamarko.
Koja je vaša misao vodilja u pripremi organizacije ovogodišnjeg izdanja?
Uvijek volim iznenaditi nečim novim pa će tako biti i ove godine. Neću puno otkrivati, ali vizuali ovogodišnjeg projekta sve govore. Dress code je black carpet.
Prošle su se godine spominjale dvije odvojene modne priče u trajanju od dva dana, je li ideja još aktualna?
Nažalost, svake godine ovisimo o vremenskoj prognozi i njezinim uvjetima i vrlo je teško datumski planirati manifestaciju. Svake godine postoji velik rizik od nevremena. 10. Riječke stepenice proslavili smo u trajanju od dvije modne večeri, prvu na stepenicama, a drugu ispred kazališta. Obje su večeri bile čarobne.
Voljela bih to ponoviti no zbog zahtjevnosti same dvodnevne organizacije i mog zdravlja preporučeno mi je izbjegavati fizički zahtjevne situacije. Ipak devedeset posto poslovnih aktivnosti obavljam potpuno sama.
Čemu se posebno veselite?
S terase hotela Bonavia Plava Laguna iz Dr. Vivian estetic’s kornera, poznate osobe javljat će se u televizijski prijenos u pauzama između modnih revija, što je voditeljski dio kojeg ću odraditi ja. Ove godine je novitet prekrasan električni automobil Škoda Enyaq Coupe RS u mamba zelenoj boji koji će predstaviti Porsche Inter Auto.
Ovaj atraktivan automobil službeno je vozilo manifestacije 15. Riječke stepenice i zbog svoje prirodne elegancije biti će prava atrakcija. Publiku očekuje i glazbeni program DJ Sale For Love koji je godinama uz DJ Chiwe zadužen za glazbu na Riječkim stepenicama, a ovaj put će DJ Sale For Love glazbu puštati uživo.
Tko će biti zadužen za vođenje revije?
Voditeljsku poziciju volim prepustiti dugogodišnjem suradniku Davoru Gariću. Njegova profesionalnost, iskustvo i mirnoća kojom barata kad je materija Riječkih stepenica u pitanju i lakoća pristupa predviđenom scenariju daje mi sigurnost da sve druge aktivnosti, kad počne program, mogu besprijekorno kontrolirati.
Stižu li neka posebna imena u ulozi uzvanika ili modela?
Za Riječke se stepenice uvijek tražila karta više, pozivnice za VIP ložu na terasi Dante personalizirane su za brojne poslovne ljude iz Rijeke. Mjesta na stepenicama rezervirana su za goste od dizajnera.
Na Trgu 128. brigade postaviti ćemo stolice kako bi posjetitelji nesmetano mogli uživati u programu.
Što se manekenki tiče, 15. Riječke stepenice otvoriti će Nikolina Miletić Minovska koja je nosila revije gotovo svih dosadašnjih godina. dolazi i aktualna Miss Universe Hrvatske Andrea Erjavec, Miss Hrvatske Tea Mlinarić, missice Primorsko-goranske županije Lana Krnić , Andrea Bošnjak, Nina Jelenković, Kraljica Hrvatske Ema Gračan, Miss Zagreba Lucija Begić, Miss sporta Hrvatske Borna Mohač i brojne druge ljepotice. Kolekcije Varteksa i Ghetaldusa nositi će nekadašnji Mister svijeta Phillip Kleva, Danon Vrlić, Ivan Genda, Renato Repka, Sandro Stanojević, Vedran Zubalj, Vito Vrdoljak i Donato Prijić.
15 godina je lijepi jubilej. Na što ste najviše ponosni?
Ponosna sam na cijeli tim u backstageu, naime nas je iza pozornice jako puno. Od sudionika manifestacije odnosno dizajnera, tima modela koji nose revije, vizažistica i tima frizera iz studia Perman koji stiliziraju kosu do asistenata i hostesa. Sa svojim timom dugo surađujem i svi su oni zaduženi za uspješnost realizacije projekta pogotovo produkcijski tim DBoki sound and light.
Zahvalna sam sponzorima i partnerima manifestacije na potpori svih ovih godina. Ponajviše direktorici Hotela Bonavia Plava Laguna gospođi Vlatki Stanić koja je suradnik za poželjeti, direktoru TZ Rijeka Petru Škarpi, Marku Mikašinoviću, bivšem i sadašnjem gradonačelniku Rijeke gospodi Obersnelu i Filipoviću. Hvala i Adriatic osiguranju, doktorici Vivian Jurković. Samo me strah da nekog ne izostavim jer sam svima koji na bilo koji način pridonose projektu neizmjerno zahvalna.
Postoje li neke smiješne anegdote?
Često znaju ljudi pitati je li netko od tima manekena pao po stepenicama noseći revije budući da je ova četrdeset metarska pista najzahtjevnija na Hrvatskoj modnoj sceni. Odgovor je da na sreću nije. No, manekenke se sljedeći dan šale da sam im zbog stepenica i potpetica zadala upalu mišića.
Koji su bili najveći izazovi po pitanju organizacije do sada?
Najveći izazov je uvijek skupiti dovoljan budžet koji bi pokrio sve što jedna složena i kvalitetna organizacija traži. Izazov je uspješno baratati iznenadnim situacijama i tisućama sitnih aktivnosti a sve imaju jednak prioritet.
Koja je budućnost Riječkih stepenica? Hoće li se manifestacija nastaviti, hoće li ista ekipa ostati u organizaciji?
Vrlo je izvjesno da bi ovo mogle biti i moje posljednje Riječke stepenice. Ne bih sada javno nagovještavala njihov kraj jer i kada šapnem da bi se to moglo uskoro dogoditi reakcija ljudi je nevjerica i često mi kažu da to i ne spominjem (smijeh). Vidjeti ćemo što budućnost nosi.