Izumi motora s unutarnjim izgaranjem, prijenosnih mehanizama i automobila bili bi od male koristi da nije bilo izuma automobilskog pneumatika. kojeg je 1887. izradio John Boyd Dunlop te patentirao sljedeće godine. To je omogućilo odgovarajuće prigušenje dinamičkih udara automobila na podlogu i upravljanje automobila.
No, za poslovanje mu je pomoglo osobno poznanstvo s kraljicom Victorijom te njegova tvrtka Dunlop Rubber Company postaje najpoznatija u svijetu za proizvodnju gumenih proizvoda, koji su unaprijedili ne samo automobilske kotače, nego i niz bitnih dijelova iz automobilskog podvozja.
Veterinar po struci, Dunlop je eksperimentalno postavio gumenu oblogu na tricikl svog sina, želeći mu pomoći da pri vožnji manje osjeća udarce koji dolaze od podloge te je odmah shvatio da je time bitno poboljšao i upravljivost.
Patent se uskoro pokazao korisnim i biciklisti su počeli osvajati utrke Dunlopovim gumama. No, time se nije obogatio te uskoro prodaje svoj udio u tvrtki, a kad je dokazano da ga je gumu sa zračnicom (pneumatik) već 1845. zaštitio Robert William Thomson, patent mu je poništen.
Za Thomsonov izum nije znao nitko, a zahvaljujući Dunlopu pneumatici su se proširili po svijetu. John Boyd Dunlop rođen je na današnji dan 1840. u škotskom Dreghornu, najveći dio života proveo je u Irskoj te je umro 23. listopada 1921. u Dublinu.
Danas ga se, premda mu je poništen patent pneumatika, opravdano slavi kao 'oca gume sa zračnicom' te jednog od najvećih inovatora u povijesti automobila i motorizacije općenito. (Dino Milić-Jakovlić/Autoportal)