Radovi Studija Tumpić/Prenc na izložbi 55. Zagrebačkog salona u dvorani Tehničkog muzeja "Nikola Tesla"
Dizajneri Studija Tumpić/Prenc iz Rovinja, kojega čine Anselmo Tumpić, Sara Prenc Opačić i Anton Licul Grk, dobitnici su jedne od tri jednakovrijedne nagrada za dizajn etikete maslinovog ulja "Latini", koja već broji nagrade Red Dot: Best of the Best, srebrnu IdejuX, kao i zlato na European Design Awards. Uz njih, nagradu 55. Zagrebačkoga salona, dobili su keramičarka Marina Badurina i dizajnerski kolektiv Oaza
Svečanom dodjelom nagrada preksinoć je zatvoren jubilarni 55. Zagrebački salon, ugledna nacionalna izložba suvremenog stvaralaštva, koja je ove godine bila posvećena primijenjenim umjetnostima i dizajnu u autorskoj koncepciji kustosice Ive Körbler. Među ovogodišnjim laureatima su i višestruko nagrađivani dizajneri Studija Tumpić/Prenc iz Rovinja, kojega čine Anselmo Tumpić, Sara Prenc Opačić i Anton Licul Grk. Dodijeljena im je jedna od tri jednakovrijedne nagrade za dizajn etikete maslinovog ulja "Latini", koja već broji nagrade Red Dot: Best of the Best, srebrnu IdejuX, kao i zlato na European Design Awards. Uz njih, nagradu 55. Zagrebačkoga salona dobila je i keramičarka Marina Badurina te dizajnerski kolektiv Oaza.
Nagrađeni dizajn etikete maslinovog ulja "Latini" specifičan je po tome što su boci maslinovog ulja dizajneri iz Studija Tumpić/Prenc podali specifično značenje odjenuvši je u kariranu košulju. Ona tako postaje svojevrsni hommage njihovom pretku, dok je u džepić na etiketi-košuljici zataknut papirić na kojemu je ispisana stoljetna priča ove obitelji.
- U zadnjih smo 20-ak godina imali prilike svjedočiti najrazličitijim inačicama grafičkog oblikovanja etikete za vrijednu i nezamjenjivu namirnicu – ekstra djevičansko maslinovo ulje. Baš kao i kod oblikovanja etikete za vino, lako je pomisliti da zbog zasićenosti tržišta i brojnosti vizualnih rješenja, ovaj zadatak prestaje biti izazov, no trojcu koji čine Anselmo Tumpić, Sara Prenc Opačić i Anton Licul Grk iz Rovinja pošlo je za rukom osigurati pozornost još jednom ulju, koje je osim za ovitak, nagrađeno i za kvalitetu samog proizvoda, piše u obrazloženju nagrade 55. Zagrebačkog salona, ugledne likovne manifestacije koju organizira Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti – ULUPUH pod vodstvom Ivane Bakal, ravnateljice Salona.
- Zeleno-bijeli, pažljivo uštimani karirani uzorak, na međi heraldičkoga i kuhinjskoga, interpretirali su kao etiketu za maslinovo ulje, a kao što su se škotski klanovi nekoć distingvirali pomno osmišljenim križanjima i miješanjima pruga raznih boja, tako se upečatljivom dosjetkom danas ističe i ovo ulje, čiji je začetnik volio nositi jednu običnu kariranu košulju dobivenu davno na dar, navodi se, među ostalim, u obrazloženju nagrade Zagrebačkog salona
Središnju temu 55. Zagrebačkog salona pod nazivom "Puls trenutka ili što vas pokreće" osmislila je kustosica i autorica koncepcije Iva Körbler, a ovogodišnje je izdanje otvoreno 24. lipnja. Izložba je održana u dvorani Tehničkog muzeja "Nikola Tesla", kao i u Galeriji ULUPUH, a također će biti predstavljena i trajno dostupna u virtualnom obliku na stranicama Salona.
- U svojoj bih koncepciji željela da se umjetnici vrate ishodištima vlastita umjetničkog stvaranja, onomu što ih pokreće, onomu radi čega su se uopće odlučili profesionalno baviti umjetnošću, navela je na stranicama 55. Zagrebačkog salona Iva Körbler.
Ono što pokreće kreativni trojac iz Studija Tumpić/Prenc jesu, objašnjavaju oni, nove spoznaje koje dobivaju svakim novim projektom.
- Uvijek krećemo s istraživanjem određene tematike vezane za potrebe samog klijenta. Ovoga puta je to bila specifična priča jedne obitelji, dok je sljedeći put to jedna potpuno nova i drugačija tema s kojom se moramo detaljno upoznati, navode iz Studija Tumpić/Prenc.
Na natječaj za sudjelovanje na 55. Zagrebačkom salonu prijavilo se ukupno 247 autora i grupa autora, s čak 503 rada. Od toga, šesteročlani je žiri odabrao 133 autora i grupa autora, te 250 radova.
Studiju Tumpić/Prenc selekciju su prošla sva tri prijavljena rada, pa su se tako na 55. Salonu predstavili s "Latinima", "Contradom" i "Gradskim bazenima Pula-Pola". Kod potonjeg zadatak je bio osmisliti kompletan vizualni identitet novih bazena Grada Pule koji se prostiru na ukupno 5.900 četvornih metara. Uključivalo je to i izradu loga, ali i projektiranje signalizacije unutrašnjosti bazena, kojom su dali život velikim površinama zidova. Koncept izvedbe signalizacije nastao je temeljem ispričanih priča samih plivača, a umjesto monotone linije odlučili su kako će ona izlaziti iz svojih okvira.
Prezentirali su i zanimljiv katalog "Contrada: mjesto sjećanja na djetinjstvo", izrađen povodom istoimene izložbe u organizaciji Ekomuzeja "Kuća o batani", a kojoj je cilj bio oživjeti duh tradicijskih dječjih igara 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća.
- Sama činjenica da smo imali priliku izlagati na Zagrebačkom salonu predstavlja nam veliku čast, a kad tomu dodamo i nagradu, značenje je još i veće jer se radi o manifestaciji s tradicijom koja datira još od 1965. godine, zaključio je kreativni direktor Studija, Anselmo Tumpić.