Eros Čakić, Jasmina Nina Kamber i Fulvio Juričić (D. MEMEDOVIĆ)
Slikarstvo Fulvija Juričića zaokružena je i po mnogo čemu jedinstvena epizoda u suvremenoj istarskoj i hrvatskoj umjetnosti. Od samih svojih autorskih početaka Fulvio se odredio u likovnom svijetu auto referencijalnog prosedea, posvetivši se istraživanjima koja su nužno dosezala do samog bitka, odnosno definicije slike, kazao je Mladen Lučić
U povodu brojnih događanja za rođendan grada Pule, u petak navečer održane su čak tri izložbe ovogodišnjeg laureata, dobitnika prestižne nagrade našega grada, akademskog slikara Fulvija Juričića.
Sve je počelo s najmlađima – svijet ostaje na njima, pa je tako i ova "izložbena turneja" pulskim galerijama počela u znaku djece u dobi od 18 do 36 mjeseci, odnosno izložbom njihovih radova u Muzejsko-galerijskom prostoru Sveta Srca. "Playground" glasio je naziv ove izložbe, a izloženi radovi rezultati su likovnih radionica koje je ovaj poznati slikar vodio u suradnji s odgojiteljicom Predškolske ustanove Rin Tin Tin Sarom Pancun. U nekoliko radionica, rekla je Pancun, Juričić je radio s djecom raznih jasličkih skupina ovoga vrtića, a kasnije su se pridružile i skupine iz Dječjeg vrtića Pula. Svaka je skupina napravila po jedno platno.
Monokromatika
- Monokromatika i istraživanje pomoću crno-bijelih nijansi nude jednostavnost, pokreću pregršt emocija koje proizlaze iz igre, dječje igre (play). Djeca pogledaju oko sebe, vide bijelo platno. Instinktivno kreću, prihvaćaju izazov koji je pred njima; uzimaju alate u ruke, istražuju, kistaju, lupaju, špricaju, polijevaju, grebu, kotrljaju se, kušaju, stvaraju, otvaraju i zatvaraju krug, kazala je ravnateljica Rin Tin Tina Tamara Brussich.
O posebnosti ove izložbe govorili su i ravnateljica Dječjih vrtića Pula Mariza Kovačević, ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo, a otvorio ju je pulski gradonačelnik Boris Miletić.
Sudjelovala su djeca iz odgojno-obrazovnih skupina Briciole i Pulcini iz Rin Tin Tina te Cvjetići i Ribice iz DV Pula, a odgojiteljice koje su radile s njima, pod mentorstvom Sare Pancun i Fulvija Juričića su Tatiana Pamić, Linda Sannino, Iva Kukac, Augustina Čuljak, Sanda Vidaković, Aida Jadrejčić i Marica Pliško.
Potom je druga etapa izložbe Juričićevih radova bila u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre, a treća u Gradskoj galeriji Pula.
Na izložbi je u dva izložbena prostora predstavljeno stotinjak radova koji obuhvaćaju sve faze četrdesetogodišnjeg likovnog stvaralaštva Fulvia Juričića.
Jedinstvena epizoda
- Slikarstvo Fulvija Juričića zaokružena je i po mnogo čemu jedinstvena epizoda u suvremenoj istarskoj i hrvatskoj umjetnosti. Od samih svojih autorskih početaka Fulvio se odredio u likovnom svijetu auto referencijalnog prosedea, posvetivši se istraživanjima koja su nužno dosezala do samog bitka, odnosno definicije slike. Nedugo nakon završene Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu (slikarstvo u klasama Miljenka Stančića i Vasilija Jordana), a nakon nekoliko godina kolebanja između kubističkih i ekspresionističkih utjecaja, Fulvio je krenuo na jedinstven umjetnički put radeći apstraktne slike – crteže kombiniranom tehnikom ugljena i akrila gdje je znak imao primarnu funkciju, odnosno bio ikonografskim subjektom kompozicije. Taj znak nije bio izrazito akcentiran, već naznačen kao svojevrsni grafizam dihotomijskog odnosa prema nemirnoj i uzbudljivoj zagasitoj površini i gestualnoj autorovoj ekspresiji. Takav sustav znakovlja Juričić će postupno reducirati u korist cjelovite slikarske kompozicije što će polučiti nove rezultate izrazito kultivirana predznaka gdje će Juričić govoriti zajedničkim, rafinirano izbalansiranim jezikom znaka i materije što će ga dovesti do metafizičkog karaktera djela, kazao je povjesničar umjetnosti Mladen Lučić.