ZAGREB

Švicarski redatelj Milo Rau dolazi na Filozofski teatar

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Jedan od najkontroverznijih i najtraženijih kazališnih redatelja današnjice, švicarski kazališni i filmski redatelj Milo Rau gost je drugog ovogodišnjeg Filozofskog teatra zagrebačkog HNK koji će se održati u nedjelju 20. veljače.

Nakon što je filozof Slavoj Žižek rasprodao gledalište Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu te ostvario rekordan broj live streamova, Milo Rau, kojeg nazivaju novom revolucionarnom kazališnom zvijezdom, drugi je gost Srećka Horvata, ističu iz HNK-a.

Rau i Horvat razgovarat će o angažiranoj umjetnosti i budućnosti kazališta, stanju u svijetu danas kao i o mogućnosti otpora. Dotaknut će se i nekih recentnijih projekata koje je Rau izveo poput "Novog evanđelja", koje postavlja pitanje što bi Isus propovijedao u 21. stoljeću i tko bi mu bili učenici, kao i Škole otpora koju je Rau pokrenuo tijekom pandemije.

U sklopu Festivala svjetskog kazališta u rujnu 2021. godine zagrebačka je publika imala priliku vidjeti Rauovu potresnu predstavu "Obitelj" NT Gent, koja je rekonstruirala tajanstveni i tragičan slučaj obitelji Demeester. 

Godine 2018. u HNK u Zagrebu gostovao je s predstavom "Pet lakih komada", šokantnim i jednim od najuspješnijih njegovih projekata o zločinima Marca Dutrouxa, okrutnog belgijskog pedofila, silovatelja i ubojice djevojčica. Milo Rau uvijek traga za traumatičnim, tragičnim momentima u individualnim životima i u zemlji, jer smatra da su to trenuci u kojima smo najviše dirnuti i koji nas najviše mijenjaju.

Novinar, esejist i predavač Milo Rau studirao je sociologiju, njemački jezik i romanistiku u Parizu, Zürichu i Berlinu; profesori su mu, među ostalima, bili Tzvetan Todorov i Pierre Bourdieu. Godine 2007. osnovao je kazališnu i filmsku kuću pod nazivom Institute of Political Murder / Institut političkog umorstva (IIPM), koju od tada vodi kao umjetnički ravnatelj.

Međunarodnu slavu stekao je svojim re-kreacijama: studijama slika, govora i društvenih odnosa putem detaljnih imitacija u obliku kazališnih scena. Kako počiniti genocid (Hate Radio/ Radio mržnje), kako podići revoluciju (The Last Days of the Ceausescus/ Posljednji dani Ceausescua) ili kako raspiriti ksenofobiju (Breivik Statement/ Breivikova izjava).

U svojim djelima postavlja pitanja kako televizija, populizam i pop glazba utječu na nas i oblikuju nas? Kako se takva apstraktna retorika može prikazati na sceni i kako je onda mi razumijevamo, i kakav je njezin učinak na nas, publiku?

Njegove produkcije, kampanje i filmovi (Montana, City of Change/ Grad promjena, The Moscow Trials/ Moskovska suđenja, The Zürich Trials/Ziriška suđenja, The Civile Wars /Građanski ratovi, The Dark Ages /Mračne godine, The Congo Tribunal /Sud u Kongu) bili su pozvani na najvažnije nacionalne i međunarodne festivale, kao što su Festival u Avignonu, Berliner Theatertreffen i Kunstfestival u Bruxellesu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter