KONFERENCIJA

Kako privući publiku da posjećuje, obilazi i promišlja o izložbama/galerijama

Kako je rekla organizatorica manifestacije Nela Simić, izazov je i sama organizacija ovakvog skupa, i posebno im je drago što se ovakva konferencija održava treći put zaredom, nakon dvije pandemijske godine te izdanja manifestacije održanih uz epidemiološke mjere

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Pulska pročelnica Emina Popović Sterpin prilikom otvorenja konferencije

Pulska pročelnica Emina Popović Sterpin prilikom otvorenja konferencije


Kako privući publiku da posjećuje, obilazi i promišlja o izložbama/galerijama, kako poboljšati vidljivost tržišta umjetnina te koji su u biti konkretni izazovi galerija u razvoju publike bile su teme konferencije održane u petak ujutro u Muzejsko-galerijskom prostoru Sveta Srca "Izazovi galerija u razvoju publike".

Organizatorica manifestacije Nela Simić navela je da je izazov i sama organizacija ovakvog skupa, i posebno im je drago što se ovakva konferencija održava treći put zaredom, nakon dvije pandemijske godine te izdanja manifestacije održanih uz epidemiološke mjere.

- Za vrijeme pandemije stvoreni su drukčiji uvjeti rada pa i što se tržišta umjetnina tiče, koriste se novi mediji i mogućnosti, a cilj je prenijeti nova saznanja i o radu novih platformi zainteresiranoj publici.

Umjetnički sajmovi, aukcijske kuće, izlazak mladih umjetnika na tržište, investiranje u suvremenu umjetnosti i trendovi na svjetskom tržištu umjetnina neke su od tema o kojima na konferenciji govore domaći i međunarodni stručnjaci. Jedan od ciljeva predavanja, kako je rekla i Simić, bio je pokušati dati odgovor na pitanje mogu li se iznaći strategije za usmjereno djelovanje hrvatskih galerija koje bi potaknule cirkulaciju na tržištu te istovremeno omogućile transparentnost poslovanja i edukaciju publike o mogućnostima investiranja u suvremenu umjetnost.

(Snimio Danilo MEMEDOVIĆ)(Snimio Danilo MEMEDOVIĆ)

Pozdravne je riječi u ime domaćina, Arheološkog muzeja Istre izrekla Adriana Gri Štorga, pohvalivši inicijativu za razvoj publike, a županijski pročelnik za kulturu i zavičajnost Vladimir Torbica naglasio je važnu ulogu galerija, kao i publike u galerijama te tržišta umjetnina. Prisjetio se i manifestacije koju je organizirao prije nekoliko godina u Rovinju Mladen Lučić - Luc, Artexchange, ali koja nažalost nije bila dugog vijeka, te trajala je samo dva izdanja.

- Jedan od izazova je i pitanje edukacije publike, važno je da publika i galeristi dobro surađuju. Sada više nemamo Istarsku kulturnu strategiju, imamo Plan razvoja kulture, te nadam se da ćemo čim prije doći do konkretnih pomaka po tom pitanju, kazao je.

Pulska pročelnica za kulturu i razvoj civilnog društva Emina Popović Sterpin kazala je da je i jedan od prioriteta pulske strategije u kulturi razvoj publike te rad galerija i galerista, poboljšati vidljivost, a izrekla je i žaljenje što u publici nije bilo galerista.

Martina Batović, direktorica organizacije Artisan Art Intelligence održala je online predavanje naziva "Trendovi i tendencije na tržištu umjetnina u Europi: pregled i mogućnosti", govoreći o tržištu umjetnina u širem smislu, Daniel Tomičić, organizator umjetničkog sajma Art Zagreb, predstavio je ovu manifestaciju kao primjer dobre prakse i jedan od najprepoznatljivijih umjetničkih prodajnih sajmova u Hrvatskoj, a Iulian Plestiu, kustos savjetnik u rumunjskoj aukcijskoj kući Artmark održao je predavanje naziva "Aukcije digitalne umjetnosti u online okruženju: pogled prema Hrvatskoj". Kulturna menadžerica i osnivačica organizacija Shpigl i Alice in blockchains Petra Horvatović upriličila je stručnu radionicu o potencijalu NFT-a.

Kako je bilo zorno iz održanih predavanja, što se tiče globalnog umjetničkog tržišta, ovaj je trenutak zanimljiv s obzirom da još uvijek postoji tradicionalno tržište umjetnina u kojemu se pretpostavlja razmjena fizičkih objekata, a s druge strane djeluje i online svijet NFT-ova, odnosno blockchain tehnologije i slično.

Konferenciju u sklopu projekta Jačanje kapaciteta hrvatskih galerija za razvoj publike organizirala je Udruga za poticanje kreativnosti Atanor u partnerstvu s Istarskom kulturnom agencijom i Arheološkim muzejom Istre uz podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Grada Pule te Arena Hospitality Grupe i Urbanke by Erste.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter