IZLOŽBA U PALAČI GRAVISI

FORUM TOMIZZA: Azil u Kopru

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
Organizatori i umjetnici na otvaranju izložbe u Palazzo Gravisi

Organizatori i umjetnici na otvaranju izložbe u Palazzo Gravisi


Nakon premijere u umaškoj galeriji Grin, izložba međunarodnog projekta "Azil" kustosice Maje Briski, znatno proširena otvorena je reprezentativnom prostoru Zajednice Talijana u Kopru

 

Tradicionalni simpozij Forum Tomizza, u godini kad bilježi i slavi dvadesetu obljetnicu postojanja, nije mogao doživjeti atraktivniju vizualnu promociju od skupne, žirirane i selektirane izložbe multimedijalnih umjetnika na temu "Azil" u koparskoj galeriji Palazzo Gravisi.

Impresivno

- Fotografski orijentirana premijerna prezentacija u umaškoj galeriji Grin Roberta Sironija, zbog prostornih mogućnosti u Kopru, doživjela je znatna proširenja u sadržaju i formatima izloženih radova. To se prije svega odnosi na impresivnu instalaciju "Exploited Exploiter" koju je mlada i neobično talentirana slovenska autorica Ana Jazbec završila neposredno prije otvorenja. Gigantski, originalni print dug gotovo četiri, a širok nešto manje od dva metra poslao je iz Labina Zdravko Mulić, a u galeriju je komotno smještena i samoironična instalacija (kaciga probodena kistovima obješena iznad pernatog plašta) etabliranog hrvatskog artista Duje Jurića kao i nekoliko pari šarmantnih keramičkih cipela što ih je kao svoj azil od svakodnevne slikarske produkcije, realizirao zagrebački umjetnik Bane Milenković, objašnjava Maja Briski, kustosica i umjetnička direktorica projekta.

Ona ističe da su zahvaljujući spomenutim prostornim gabaritima i sve su ostale autorske fotografije ili vizualni dokumentarni materijali realizirani u "fine print" studiju Grin na maksimalnim B1 formatima (100 x 70 cm).

Britka satira

Nakon uvodnih riječi kojima su na otvorenju Mario Steffè, Irena Urbič i Neven Ušumović ukratko predstavili događanja i sudionike aktualnog književnog simpozija, Maja Briski je u svom već uobičajenoj, nekonvencionalnoj maniri razgovora s umjetnicima provela prisutne izložbom, pružajući autorima itekako dobrodošlu mogućnost da se nađu u središtu pozornosti te da vlastitim riječima iskažu svoja osobna viđenja, kako o motivima koji su ih vodili pri realizaciji njihovih radova, tako i o drugim zanimljivim temama: postavu izložbe, radovima drugih autora itd.

Vrlo zanimljivim i elokventnim obraćanjima publici najprije se predstavila moćna slovenska ekipa: Nataša Segulin, Andrej Furlan i Ana Jazbec. Robert Sironi potom je predstavio svoju fotografiju "Scherzo Triestino", britku satiru aktualne, često apsurdne svakodnevice zapadnoeuropskog civilizacijskog kruga snimljenu u centru Trsta: madžarski ulični svirač u potrazi za zaradom prebire delikatne žice pozlaćene harfe pred besposlenim afričkim emigrantima koji se izležavanju na klupi u očekivanju boljeg života.

Za kraj razgovora s autorima, Zaneto Paulin opisao je turbulentnu, gotovo filmski dramatičnu 50-godišnju putanju labinskog šerifa Eura Laube Keka, jedinstvenog lika koji je čitav život u dobrovoljnom azilu, najavljujući pritom i budući multimedijski event kojim bi se toj jedinstvenoj, ali u vlastitoj sredini zapostavljenoj lokalnoj ikoni, konačno pokazao prijeko potrebni i zasluženi respekt pa i olakšali trenutno neveseli dani u realnom životu.

Organizator izložbe je Zajednice Talijana u Kopru na čijem je čelu predsjednik Mario Steffè, a "Azil"nakon Kopra seli u Trst gdje će pod pokroviteljstvom Istarske županije zatvoriti dragocjeni tomizzianski trokut kulturne suradnje tri grada, tri zemlje i tri kulture.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter