Izložio sam Terradrom, to je jedan vizualni moment, skoro apokaliptični. Sama ideja bila je vezana za neke zavjere prisutne prije nekih 15, 20 godina, koje su danas postale zbilja. Sa sobom vuku velike probleme svjetskih razmjera, a danas zavjera ispada istina, kazao je Zdravko Milić koji je predstavio trodimenzionalni rad: koncertni pianino u čijoj je unutrašnjosti napravio nadrealni pejzaž ispunjen plastičnim figurama vojnika, dinosaura i drugih bića iz razdoblja mezozoika, a tu je i audio snimak njega i njegovih prijatelja koji feštaju u selu Konjci
(Snimio Branko Biočić)
Nakon izložbe "Južna mora" Marine Banić Zrinšćak, koja još uvijek traje u jednom od dva prostora Galerije Lamparna, preksinoć je otvorena izložba "Terradrom" labinskog likovnog umjetnika, međunarodno priznatog autora Zdravka Milića. Ovo je treća po redu ovogodišnja izložba u sklopu trogodišnjeg ciklusa pod nazivom Akumulator 2, započetog 2021. godine, pod kustoskim vodstvom Damira Stojnića, voditelja Galerije Lamparna. Labinska i šira publika ovom je prigodom upoznala jednog drugačijeg, do sada nepoznatog Milića, koji se predstavio izvan njegovog već svima prepoznatljivog slikarskog izričaja.
U Galeriji Lamparna izložen je samo jedan objekt većih dimenzija: instalacija koja se sastoji od umjetnikove trodimenzionalne narativne intervencije u unutrašnjost koncertnog pianina. Ovim radom Milić se dotiče više tema s područja zabranjene arheologije, tajne povijesti svijeta, kozmologije i teorije konspiracije, koje interpretira kroz sebi svojstven umjetnički izraz.
- Milić se večeras predstavio sa jednim atipičnim radom, on je inače slikar a ovaj puta se predstavio jednim objektom, trodimenzionalnim radom, zapravo koncertnim pianinom u čijoj je unutrašnjosti intervenirao tako što je napravio jedan nadrealni pejzaž kojeg je ispunio plastičnim figurama vojnika, dinosaura, razno-raznim drugim bićima iz razdoblja mezozoika. Time na neki način obrađuje teme koje je obrađivao posljednjih godina, a koje se populistički zovu teorija konspiracije, tajna povijesti svijeta, tajna antropologije, tajna kozmogonija, tajna povijesti ljudskog svijeta koju službena znanost na neki način negira, ali on je proučava.
Taj rad ima jednu punu bolju i humaniju poruku, jer iako je nastao 2011. godine, on prilično vjerno oslikava ovu današnju situaciju, taj pejzaž rata koji se prostire Milićevom intervencijom a tu je i ta užarena crvena boja koja na neki način sugerira i klimatske promjene kojima smo izloženi zadnjih godina. Taj rad ima i jednu svoju audio komponentu, to je slika njega i njegovih prijatelja koji se okupljaju selu Kronjci najmanje jednom godišnje i onda tamo feštaju.
Ona na neki način jednostavno poručuje da kakva god bila globalna situacija ili koliko god nam jedna globalna fluktuacija kapitala određuje stvarnost, da smo ipak mi u tim našim mikro stvarnostima oni koji odlučuju što ćemo i kako ćemo. To je po meni najbolja i najjača poruka, to je neki aktivizam koji možda danas jedino ima smisla a to je da svaki čovjek gradi neku svoju individualnu utopiju koliko god može kao vid otpora globalnim strujanjima, rekao je Damir Stojnić otvarajući Milićevu izložbu.
- Izložio sam "Terradrom", to je jedan vizualni moment, skoro apokaliptični. Sama ideja bila je vezana za neke zavjere prisutne prije nekih 15-20 godina ali danas su postale zbilja. Sa sobom vuku velike probleme svjetskih razmjera, kao što znamo sami po pitanju svega. Danas zavjera ispada istina. Radio sam nešto na rubu znanosti i na ivici istine, to je to. Osvježenje je dao audio koji prati dio objekta, a to je vezan za naše sastajanje u Kronjcima pored Labina gdje se moja generacija sastaje i druži već pedesetak godina, barem jednom godišnje feštamo, bezazleno i obično za nas smrtnike koji živimo to, a ničim ne možemo djelovati da promijenimo to što je. Mislim da je to druženje puno veće i jače, veći doprinos društvu nego ono drugo gdje netko rukovodi i vodi svijet u interesu kapitalista ili onih koji žele voditi i podijeliti svijet, rekao je Milić.
Izložba ostaje otvorena do 15. srpnja a posjetitelji, kako ističe Damir Stojnić, mogu vidjeti "hibridni Armagedon ljudi, mutanata, dinosaura i kojekakvih reptilskih podvrsta, natopljen fosforescentnom crvenom iz koje izranja nemilo užareno poprište paleo-nuklearnih ratova Mahabharate, dok netko nevidljiv upravlja tim kaosom ne pomičući tipke".