NA PODRUČJU BIVŠIH TVORNICA

U staroj jezgri Fažane izraelski investitor gradit će STAMBENO-POSLOVNE ZGRADE, PODZEMNU GARAŽU I HOTEL

| Autor: Patricija SOFTIĆ
Mještanima Fažane bilo je najvažnije da se nove zgrade uklope u postojeće stanje i vizuru starogradske jezgre

Mještanima Fažane bilo je najvažnije da se nove zgrade uklope u postojeće stanje i vizuru starogradske jezgre


Podzemna garaža s otprilike 330 parkirnih mjesta planirana je ispod stambeno-poslovnih zgrada, a sto parkirnih mjesta pripast će susjednom hotelu u kojem je predviđeno 150 turističkih ležajeva. Prometnica koja će se izgraditi unutar novog naselja trebala bi biti dovoljno široka za dvije kolničke trake, obostrani nogostup s drvoredom i jednostranu biciklističku stazu koja se spaja uz obalu na javnu površinu i drugu biciklističku stazu.

Nakon 15-ak godina pregovora i neizvjesnosti, te barem pet izmjena idejnih rješenja, vijeće Općine Fažana na zadnjoj sjednici općinskog vijeća jednoglasno je prihvatilo najnoviju stručnu podlogu idejnog urbanističko-arhitektonskog rješenja za područje bivših tvornica Badel i Istarske tvornice stakla u Fažani. Radi se o jako velikom prostoru od 1,6 hektara zemljišta uz samu obalu koji zauzima otprilike trećinu stare jezgre Fažane, i koji je 2006. kupila tvrtka Liberty izraelskih vlasnika.

Bez narušavanja vizure starogradske jezgre

Sve od tada traju prijepori između investitora i predstavnika Općine oko toga što se na ovom području smije, a što ne smije graditi, te kako i na koji način. Iako su investitori u početku imali megalomanske namjere, dosadašnje općinske vlasti uspijevale su ih svojim prostornim planovima ipak srezati na neku primjereniju razinu, neprestano insistirajući da se vizura starogradske jezgre Fažane ne smije narušiti.

Čini se da je ovaj put idejni projekt usuglasio sve želje i potrebe, kao i pomiriti sve stavove o tome kako bi se daljnje širenje Fažane prema sjeveru trebalo odvijati. Potvrdio je to i načelnik Općine Fažana Radomir Korać rekavši da konačno mogu biti zadovoljni jer su ispoštovani svi uvjeti koje je Općina postavila pred investitore i projektante. Sam projekt vijećnicima je predstavio Siniša Zdjelar iz nagrađivanog arhitektonskog ureda ZDL Arhitekti iz Rijeke.

- Područje koje smo morali osmisliti veliko je gotovo kao stara jezgra Fažane, a obuhvaća dvije cjeline, odnosno područja dviju bivših tvornica nedaleko rive u Fažani. Upravo zato isprojektirali smo tu zonu tako da smo uzeli u obzir sve cjeline stare jezgre naselja, računajući i na neke buduće projekte koji će možda jednog dana nastati. Prvi cilj bio nam je da novim građevinama nikako ne narušavamo vizuru centra Fažane, tako da bi nove stambene građevine trebale pratiti visinu i izgled starijih zgrada na koje se nadovezuju, a zatim se te građevine polako okrupnjavaju i moderniziraju arhitektonskim rješenjima prema hotelu koji je planiran na rubnoj zoni naselja i sve povezali prometnicama koje se idealno nadovezuju na već postojeće prometnice i svima otvaraju pogled ili prema moru i otočju Brijuni, ili prema zvoniku na fažanskom trgu. Želio bih naglasiti da smo na području novog naselja pozicionirali jedan rotor jer smo smatrali da je to idealno rješenje za smirivanje prometa u toj zoni, ali i zbog usporavanja vozila koja žele pristupiti podzemnim garažama koje smo predvidjeli, objasnio je Zdjelar.

Slijedi ishodovanje građevinske dozvole

Podzemna garaža s otprilike 330 parkirnih mjesta planirana je ispod stambeno-poslovnih zgrada, a sto parkirnih mjesta pripast će susjednom hotelu u kojem je predviđeno 150 turističkih ležajeva. Spomenuta prometnica koja će se izgraditi unutar novog naselja trebala bi biti dovoljno široka za dvije kolničke trake, obostrani nogostup s drvoredom i jednostranu biciklističku stazu koja se spaja uz obalu na javnu površinu i drugu biciklističku stazu.

Ono što je najviše zanimalo fažanske vijećnike jest upravo najavljena podzemna garaža, odnosno pitanje hoće li blizina mora ikako utjecati na njenu gradnju. Načelnik Korać objasnio je vijećnicima da su geomehanička istraživanja terena na tom mjestu provedena prošle godine, te da je napravljeno više od 20 bušotina kako bi se utvrdilo hoće li biti prodiranja mora na mjestu gradnje podzemne garaže, a pokazalo se da neće biti nikakvih problema, te da je tlo suho i čvrsto.

Sada kada je konačno dobivena suglasnost Općinskog vijeća, koje je konačno bilo unisono u izražavanju zadovoljstva izloženim projektom, tvrtka Liberty supružnika Marine Talmor i Ronalda Aviva, može krenuti prema ishodovanju građevinske dozvole i svega ostalog što je potrebno za gradnju. Zadovoljan je bio i načelnik Korać rekavši da mu je drago što je konačno otvoren put ka uređenju ovog dijela Fažane nadomak starogradske jezgre koji mnogi nazivaju ruglom još otkako su 2014. godine srušeni napušteni nekadašnji tvornički kompleksi.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter