Pored najznačajnijeg FC Bayern Muenchena, Istra u svom portfelju ima još šest značajnih strateških partnera i to već gotovo pet godina. Svaki je u svom segmentu tržišni lider i svi, osim Turkish Airlinesa, imaju sjedište u Njemačkoj, od kojih troje u Bavarskoj, što daje dodatnu snagu jer je Njemačka među vodećim gospodarskim silama u svijetu te najznačajnije emitivno tržište za Hrvatsku, odnosno Istru, kaže Denis Ivošević
Istra je prva turistička regija, i to ne samo u Hrvatskoj, već i šire na Mediteranu, koja je pokrenula velike projekte strateških partnerstava. To je jedan od projekata županijske Turističke zajednice koji Istru razlikuje od ostalih turističkih regija u zemlji. Riječ je o partnerstvu s globalno poznatim brendovima kao što su FC Bayern Muenchen, BMW, Mastercard, Cube, Bosch, Hering, Turkish Airlies i drugima. Cilj je podrška pozicioniranju i promociji destinacije Istre na nama najvažnijim emitivnim tržištima, s time da je kampanja usmjerena prema premium gostima. Umrežavanjem promotivnih aktivnosti želi se iskoristiti reputacija strateških partnera tako što će se globalna prepoznatljivost i kvaliteta tih velikih i poznatih brendova povezati s Istrom, ugrađujući i dio svoje reputacije i prepoznatljivosti u brend Istra. Riječ je o cross marketingu i cobrandingu, novitetu u turističkoj industriji.
Bayernova mašinerija
- Marketing u najširem smislu te riječi, a posebno digitalni marketing svake godine preuzima sve značajnije udjele u promociji. Socijalne mreže doživjele su eksponencijalan rast te je Istra kao lider i u tim procesima svakako skrenula pozornost na sebe, na svoj turistički značaj i svoj marketinški utjecaj. Upravo radi tog našeg statusa, ali i reputacije kao vrlo dobro posložene i organizirane turističke regije, došli smo u poziciju da možemo kvalitetno pregovarati s jakim inozemnim tvrtkama, da im možemo ponuditi partnerski odnos i da od tog partnerstva ojačamo i proširimo naše marketinške aktivnosti, a svi naši partneri dobiju konkretnu vidljivost i sasvim mjerljive financijske učinke, tumači direktor istarskog TZ-a Denis Ivošević.
Strateško partnerstvo s FC Bayern Muenchenom izdvaja kao vrhunac svih dosadašnjih marketinških aktivnosti koje su provođene u Istri, a riječ je o novom načinu i modelu prezentacije Istre kao turističke destinacije. FC Bayern pomno je odabran budući da je riječ o jednom od najznačajnijih nogometnih klubova na svijetu te najjačem njemačkom prvoligašu. Uz to, njemačko je tržište ključno za čitav hrvatski turizam. Temeljna je ideja ostvariti spoj, odnosno identifikaciju dva premium brenda na zajedničkim projektima.
- U marketinškom smislu FC Bayern Muenchen predstavlja ogromnu mašineriju, zato želimo Istru uključiti u te tokove: od dijeljenja marketinških aktivnosti, iskorištavanja svih medijskih kanala na kojem je Bayern prisutan pa do zajedničkih projekata i nastupa. Raspolažu s 4.300 službenih fan klubova s više od 340 tisuća članova. U cijelom svijetu imaju više od 652 milijuna simpatizera te 70 milijuna pratitelja na socijalnim mrežama. Ove brojke dovoljno govore o kakvoj marketinškoj mašini se radi, a projekt je ojačan i time što je Niko Kovač preuzeo kormilo Bayerna. Riječ je o jednom od četiri najmoćnija nogometna kluba u svijetu, koji je u 25-postotnom vlasništvu renomiranih tvrtki - Audi, Allianz i Adidas, a preostalih 75 posto čini 299 tisuća članova koji su suvlasnici kluba. Od ključnih sponzora FCBM-a izdvajam samo najvažnije: Deutsche Telecom, Qatar Airways, Deutsche Post i Siemens, ističe Ivošević.
U ovoj godini najavljuje prezentaciju Istre u Allianz areni za vlasnike i strateške partnere za vrijeme turističkog sajma F.R.E.E. gdje će pokušati dovesti odjel marketinga na službenu presicu HTZ-a, prezentaciju Istre u Allianz areni za medije 15.-17. ožujka kako bi dali medijski značaj partnerstvu FCBM - ISTRA, radionicu za strateške partnere u Istri početkom travnja, trening kamp za sve mlađe uzraste i žensku prvu ekipu, Legendmatch te tzv. dedicated photo shooting za Istru.
Partnerski portfelj
Pored najznačajnijeg FC Bayern Muenchena, Istra u svom portfelju ima još šest značajnih partnerstava i to s gotovo petogodišnjim iskustvom. Svaki je u svom segmentu tržišni lider i svi, osim Turkish Airlinesa, imaju sjedište u Njemačkoj, od kojih troje u Bavarskoj, što daje dodatnu snagu jer je Njemačka jedna od vodećih gospodarskih sila u svijetu, a istodobno je i najznačajnije emitivno tržište za Hrvatsku, odnosno Istru. Ova suradnja rezultirala je jasnim i mjerljivim učincima u promociji destinacije, otvorivši pristup novim ciljnim skupinama gostiju na točno naznačenim regionalnim tržištima. Svako strateško partnerstvo je različito pa tako TZ Istre s nekima ima isključivo marketinški odnos, što znači da kroz različite marketinške kanale promoviraju dva premium brenda, Istru i partnera. S drugima surađuju na pojedinim za istarski turizam važnim projektima kao što je Share Istria, najznačajnija digitalna kampanja Istre u kojoj strateški partneri pokrivaju značajne troškove kampanje, s trećima imaju čist financijski odnos, dok s najznačajnijim partnerima provode miks svega navedenoga. (PIŠE Duška PALIBRK)