Milivoj MIJOŠEK
Posljednjih desetak dana djelatnici Komunalnog servisa Grada Rovinja obilaze trgovce i traže dopuštenje da se na izlozima, odnosno ulazima u njihove objekte postave edukativni, ekološki posteri i letci, na kojima je, uz sliku delfina od plastike, napisano upozorenje: "Trebate vrećicu? Ne, hvala. Nosim svoju!" Na istom je posteru, upečatljive plave podloge koja nesumnjivo asocira na more i čisti Jadran, veliki znak zabrane s natpisom: "Reci plastici NE!"
- Riječ je o jednom od segmenata projekta pod nazivom "Otpad odvoji, pa održivo gospodari", vrijednom oko 500 tisuća kuna, koji je dijelom sufinanciran iz Europske unije. Konkretno, projekt se provodi na području Grada Rovinja i općina Bale, Kanfanar i Žminj i osnovni mu je cilj podizanje svijesti građana o važnosti učinkovitog gospodarenje otpadom kroz različite edukacije. Krajnji cilj je povećanje stope odvajanja pojedinih kategorija otpada i stope recikliranja te smanjenja količine biorazgradivog i komunalnog otpada, kaže nam direktor Komunalnog servisa Želimir Laginja.
Kako doznajemo, projekt koji je započeo u travnju prošle godine, i koji će potrajati sve do konca ove godine, u fazi je postavljanja naljepnica na spremnike, trgovine i oglasne ploče.
- Upravo smo u obilasku i u dnevnoj smo komunikaciji s vlasnicima trgovina od koji tražimo dozvolu, odnosno razumijevanje za postavljanje letaka o važnosti smanjivanja količina najlon vrećica. Uglavnom, dopuštenje se dobiva, mada ima i manji broj onih koji nam ne izlaze u susret, kaže Laginja, dodavši da će do kraja tjedna biti isporučeno tisuću platnenih vrećica sa zaštitnim logom kampanje, koje će se već slijedećeg tjedna podijeliti vlasnicima trgovina koji razumiju akciju i koji žele sami, podjelom platnenih vrećica kupcima, pridonijeti uspješnosti projekta i akciji smanjivanja upotrebe plastičnih vrećica u svakodnevnoj kupovini, kaže Laginja.
Uz Komunalni servis i Grad Rovinj, koji već nekoliko godina provodi recikliranje i koji je iz upotrebe izbacio jednokratnu plastičnu ambalažu, i najveća hotelijerska kuća u Rovinju Maistra počela je rat protiv plastike. Maistra izbacuje plastiku iz jednog od svojih hotela, Adriatica. Akcija je krenula pod sloganom "Adriatic za Adriatic", a cilj je da se iz tog, inače najstarijeg hotela u Rovinju, postepeno uklanja sva jednokratna plastična ambalaža i zamjenjuje raspoloživim alternativama.