U GLASU ISTRE NA DANAŠNJI DAN 1983. GODINE

PRVI PUT POMIČU SE KAZALJKE SATA Putnici zakasnili na autobuse i vlakove

| Autor: Jasna ORLIĆ

Pedesetak putnika i vozača autobusa iznenadilo je novo vrijeme. Vozač jednog autobusa krenuo je s perona u 5.15 umjesto u 6.15 sati. Drugi je pak vozač zakasnio točno jedan sat. Desetak putnika čudilo se zbog čega poslovni vlak za Zagreb ne kreće iz Rijeke u 5.45, kao i uvijek

Prije 39 godina, 27. ožujka prvi je put dan u tadašnjoj Jugoslaviji imao 23 sata. Bivša se država tek 1983. godine uklopila u srednjoeuropsko računanje ljetnog vremena. Osim Albanije bila je jedina koja se do tada nije uskladila s ostalim državama u Europi.

Ova je novina očekivano donijela puno zabuna u svakodnevici. Pomicanje kazaljki za jedan sat unaprijed dovelo je do kašnjenja putnika, autobusa, ali i do komičnih situacija. Neki su putnici stigli sat vremena ranije na kolodvor, jer im nije bilo jasno da kazaljke trebaju pomaknuti jedan sat unaprijed, a da redovi vožnje ostaju nepromijenjeni.

Pedesetak putnika i vozača autobusa iznenadilo je novo vrijeme. Vozač jednog autobusa krenuo je s perona u 5.15 umjesto u 6.15 sati. Drugi je pak vozač zakasnio točno jedan sat. Slično je bilo i na željezničkom kolodvoru. Desetak putnika čudilo se zbog čega poslovni vlak za Zagreb ne kreće iz Rijeke u 5.45, kao i uvijek. Vlak je krenuo na vrijeme, ali putnici nisu pomaknuli kazaljke sat kasnije.

Prijevoznici su imali razumijevanje pa su se karte mogle koristiti za sljedeću liniju. Građani su postepeno hvatali korak s ovom novinom, mada je jeo nekoliko godina bilo puno zabuna. Ove godine još uvijek prelazimo na ljetno radno vrijeme, ali su se o tome vodile rasprave i nazire se kraj prelaska na zimsko vrijeme.

        Snijeg krajem ožujka

Veliki snijeg u ožujku nije karakterističan samo za ovu godinu. Bilo je slično i 1983. godine. Krajem ožujka zahladilo je u većem dijelu zemlje, a u Gorskom kotaru palo je 25 centimetara snijega. Bijelog pokrivača bilo je sve do mora, a kod Senja zapusi i do metra. Promet je bio otežan i zabranjen za teška vozila. Tada nije bilo autocesta već samo lokalnih.

Prvi put u novijoj povijesti Rovinja na plažama su se pojavili čistači plaže. Za dva nova radna mjesta odlučili su se u bolnici "Dr. Martin Horvat." Dva radnika će dnevno održavati čistoću na plažama bolnice a čistit će i čitav poluotok bolničkog parka. Ovo probijanje leđa moglo bi poslužiti odgovornim turistički kućama kao putokaz, piše Ivo Volčić.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter