MEDULIN

Promocija neobičnog oblika turizma na jugu Istre: ŽIROKOPTERIMA IZ MAĐARSKE STIGLI U OBILAZAK ISTRE I KVARNERA

| Autor: Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ


Noćit će u Medulinu, potom u subotu imaju u planu let do Kvarnera, a nakon noćenja ponovno u Medulinu, u nedjelju kreću dalje. Svi koji žele, ove letjelice mogu vidjeti i u subotu uvečer na medulinskom aerodromu, kaže Branko Vareško, predsjednik Aerokluba "Zmajevi Istre"

Na sportski aerodrom u Medulinu jučer poslijepodne sletjelo je neobično društvance s čak 14 još neobičnijih letjelica. Riječ je zapravo o 10 žirokoptera (gyrokoptera), jednom motornom zmaju te dvama ultralakim avionima u kojima su stigli gosti iz daleke Mađarske, mahom Mađari, ali i Austrijanci, pod vodstvom Attile Filipovitsa i na taj način doprinijeli razvoju i ovakvog vida turizma jedne od najturističkijih općina u Istri. Naime, svi će oni odsjesti u Medulinu tijekom boravka u Istri i prije povratka kućama. 

Tradicionalni susret sa "Zmajevima Istre"

Domaćin im je i ovom prigodom bio Branko Vareško, predsjednik Aerokluba "Zmajevi Istre" koji nam je pojasnio da je zapravo riječ o tradicionalnom susretu s kolegom iz Mađarske koji u Medulin dolazi svake godine i dovodi svoje goste na proputovanju dijelom najljepše obale na svijetu.

- Noćit će u Medulinu, potom će ostati ovdje i tijekom cijele subote kada u planu imaju svoj izlet do Kvarnera, a nakon noćenja ponovno u Medulinu, u nedjelju kreću dalje. Svi koji žele ove letjelice mogu vidjeti i u subotu uvečer na medulinskom aerodromu, kaže nam Vareško i naglašava da je klub "Zmajevi Istre" osnovan 2015. godine s ciljem da postanu prvi sportsko-rekreativni zrakoplovni klub, radi okupljanja i druženja pilota, ali i obuke novih pilota sportsko-rekreativnog zrakoplovstva. Konkretno, Centar za obuku trebao bi s prvim obukama pilota krenuti već početkom iduće godine, a već sada ima zainteresiranih, iako se ne radi o masivnom sportu.

- Preduvjeta za obuku zapravo i nema. Osoba se ne smije bojati letenja, već joj to mora pružati zadovoljstvo i onda nema toga što ne može naučiti i savladati, naravno uz poštivanje propisa zrakoplovstva. Svi govore da je riječ o opasnom sportu, ali nije ništa opasniji od drugih, naravno ako se poštuju pravila koja su zadana, rekao je Vareško. A na tom putu razvoja kluba usko surađuju i s Attilom Filipovitsem. 

Let na visini od 300 metara

Inače, ovi su žirokopteri mahom u vlasništvu privatnih osoba ili pak Attile Filipovitsa, koji pilotira duže od 30 godina. Osim pilota, u ovu letjelicu stane jedan putnik. Kreće se brzinom od 120 do 140 kilometara na sat i može biti u zraku neprekidno tri do tri i pol sata, odnosno prijeći razdaljinu od 400 do 500 kilometara. Leti na visini od 300 metara, odnosno 400 do 500 ukoliko to dozvoli kontrola leta kojima se moraju javljati kao i svaka druga letjelica.

- Mi smo danas krenuli iz Mađarske do granice s Hrvatskom i mjesta Goričani gdje smo odradili granične formalnosti, potom smo prešli u Čakovec, pa smo oko podneva došli na Grobnik gdje nam je bio organiziran ručak, a oko 16 sati stigli smo i u Medulin. Ovdje imamo rezerviran hotel, a to ćemo vrijeme iskoristiti i za pregled letjelica. Sutra ćemo letjeti iznad središnjeg dijela Istre, potom krećemo put Cresa, Krka i gradova Punat i Baška pa idemo na Prvić, Goli Otok i na kraju do Raba, a planiramo sletjeti i na Lošinj. Uvečer se vraćamo u Medulin gdje će u nedjelju ujutro doći policija radi graničnih formalnosti pa nastavljamo put Portoroža, Škocjanske jame, Murske Sobote i potom se vraćamo u Mađarsku, ispričao nam je plan puta Filipovits.

Ovakve rute godišnje odradi pet do šest puta u periodu od travnja do kraja rujna.

- Putnici, svi redom, budu oduševljeni. Vidjeti sve te ljepote krajolika i to sa svega 300 metara, to nikoga ne ostavlja ravnodušnim. A tek sutra ide najljepši dio iznad mora i otoka Kvarnera. Tek to će biti iznenađenje, rekao nam je na kraju Filipovits.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter