Sanja Žužić, David Skoko i Petra Čolak
"Znanje je poput mlijeka koje ima svoj rok trajanja i svaki zaposlenik bez obzira na životnu dob i generacijske razlike svjestan je da će ne bude li stjecao nova znanja i unapređivao svoje vještine zaostajati za trendovima na konkurentnom tržištu. Zato mora iskoračiti i izložiti se permanentnom edukacijskom procesu jer mu isti donosi olakšanje kod ubrzanja novih radnih procesa i podizanja cjelokupne kvalitete ponude tvrtke", istaknula je direktorica prvog vodećeg centra poslovnih vještina HalPet Petra Čolak na premijernoj prezentaciji nove platforme Aminess HUB, novog projekta turističke tvrtke Aminess hotela i kampova Novigrad.
Radi se o edukativnom projektu koji povezuje skup internih edukacija s ciljem razvoja zaposlenika na svim razinama, a obuhvaća tri različita područja edukacije: Aminess Gourmet LAB, Aminess Smart i Aminess PRO.
Renomirani stručnjaci
Projekt Aminess HUB okuplja niz vodećih i renomiranih stručnjaka iz različitih područja ugostiteljstva i upravljanja poslovanjem koji će zaposlenicima novigradske turističke kompanije prenijeti znanja iz područja gastronomije, ulaganja u osobni profesionalni razvoj te stjecanja dodatnih stručnih znanja koja će im pomoći u svakodnevnim poslovnim izazovima. Dio tog renomiranog tima okupio se na prezentaciji iznoseći u panel raspravi svoja stručna razmišljanja i iskustva o važnosti Aminess HUB-a.
Sudjelovali su Karlo Petričević, savjetnik za regrutiranje (MojPosao), Martina Kessler, voditeljica organizacijskog razvoja i projekta Certifikat Poslodavac Partner u SELECTIU, Petra Čolak, izvršna direktorica prvog vodećeg centra poslovnih vještina HalPet i Sanja Žužić, voditeljica ljudskih resursa Aminess hotela i kampova. Kroz niz međusobno zavisnih pitanja o podizanju kvalitete ponude u turizmu, infrastrukturna ulaganja i dodatna ulaganja u zaposlenike te zašto je profesionalni i stručni razvoj zaposlenika temelj kvalitetnog poslovanja u turizmu odgovorili su koliko je tvrtka Aminess odskočila ispred drugih u svojoj branši s brojnim inovativnim i učinkovitim sustavnim rješenjima stavljajući ulaganja u zaposlenike kao svoj poslovni imperativ u tvrtki.
- Osiguravanje kvalitete usluge i edukacija zaposlenika nužni su kako bi kontinuirano podizali visoku kvalitetu ukupne ponude za naše goste i strane turiste. Kroz projekt Aminess HUB i suradnju s najvećim profesionalcima želimo našim zaposlenicima omogućiti usavršavanje te dati priliku da uče od najboljih i tako grade svoje samopouzdanje, a time i kvalitetu usluge. Stvaranjem kvalitetnijeg proizvoda nastojimo potaknuti nove trendove u hotelijerstvu te napraviti kreativni iskorak u popularizaciji ugostiteljskih zanimanja, kao i turizma općenito, izjavila je Žužić.
Potvrdila je to i Čolak, kazujući da je svakom zaposleniku važno znati da se prilikom zapošljavanja u njega dodatno ulaže i da voditelji prate njegov rad jer danas nakon stečene formalne izobrazbe svi teže ka stjecanju aktivnog znanja, a osobito mlađe generacije.
- Turistički djelatnici moraju posjedovati skup kompetencija kako bi mogli uspješno razvijati svoj profesionalni put. Stoga je iznimno važno omogućiti im cjeloživotno učenje i stjecanje novih vještina. Drago mi je što imam priliku prenositi svoja znanja stečena višegodišnjim iskustvom i što ćemo zajedničkim snagama raditi na podizanju kvalitete hotelske ponude Aminessa, naglasila je Čolak.
- Edukacije su važne za osobni i profesionalni razvoj zaposlenika jer to stvara dugoročni osjećaj zadovoljstva, a educirano osoblje zapravo jača ukupnu konkurentnost cijele kompanije. Što je zaposlenik educiraniji, tvrtka je vidljivija na tržištu konkurentnih kompanija. Ukoliko organizacija posjeduje znanja i sposobna je ta znanja dijeliti sa drugima, čini kompaniju puno sposobnijom da reagira na promjene na tržištu. Tvrtke koje brzo uče mogu brzo i promijeniti radne procese te učiniti da taj proces bude djelotvorniji i efikasniji. Uspješne tvrtke koje ulažu u svoje zaposlenike nemaju problema sa zapošljavanjem kadrova, kazao je Petričević.
- Pratimo strategiju upravljanja ljudima, regrutiranje i privlačenje ljudi, uvođenje ljudi u proces rada, upravljanje učinkom-ciljevi i kako ih postići, vlastiti razvoj, ulaganje u razvoj za sve zaposlenike, a ne samo menadžere, te kolika su materijalna i infrastrukturna ulaganja, a koliko dodatna ulaganja u zaposlenika. Aminess je jedna od rijetkih tvrtki gdje rukovoditelji imaju zadatak pratiti razvoj zaposlenika i biti im puna podrška čime razvijaju ljudski pristup i razumijevanje te uzajamno uvažavanje. Zaposlenici imaju mogućnost, a to je najvažnije, da se njihov glas čuje i da njihove konstruktivne želje i ideje budu prihvaćene te implementirane u radni proces, kazivala je Kessler istaknuvši da bi Aminess trebao poslužiti kao svijetli primjer mnogim drugim tvrtkama u Hrvatskoj.
Hotel za zaposlenike
- Naš je moto "Veze koje traju" jer i na taj način želimo da se između gosta i zaposlenika osjeti prijateljski nastup kojim bi se povećala kvaliteta usluge, ali težimo da to ostvarimo i u samom kolektivu, kroz međuljudske odnose. Zaposlenici nam krajem svakog mjeseca sugeriraju kako poboljšati uslugu, a sve sugestije na kraju godine evaluiramo i financijski nagrađujemo one najbolje. Najbitnija nam je dvosmjerna komunikacija između rukovoditelja i zaposlenika. Trudimo se stimulirati ih nagradama na plaće, ali ono što je najvrjednije spomena ove godine, jest da smo pokrenuli Greenfiled investiciju - izgradnju modernog hotela za naše zaposlenike. Hotel će otvoriti svoja vrata 1. lipnja, što je zasigurno veliki motivacijski faktor da se na naše javne pozive za nova radna mjesta javi veći broj zainteresiranih kandidata, istaknula je Žužić.
Uvodno slovo u panel diskusiju održao je poznati chef David Skoko koji je još lani u sklopu edukacija Aminess Gourmet LABAminess učio zaposlenike trendovima u visokoj gastronomiji čime bi gosti Aminessa dobili vrhunsku kvalitetu usluge.
Gourmet ambasadori
- S Aminessom surađujem dugi niz godina kroz razne radionice i degustacijske večere te mi je zadovoljstvo biti u timu projekta Aminess HUB s kojim ćemo nastaviti graditi priču o vrhunskoj gastronomiji u turizmu. Ovakve edukacije, odnosno na ovakva ulaganja u svoj staff još nisam naišao u drugim hotelijerskim kućama i siguran sam da će to tvrtku postaviti na sam vrh gastronomske ponude u Hrvatskoj. Osim mora, arhitekture i zabave, gostu je iznimno važan lijep ugođaj koji se stvara uz pružanje kvalitetne usluge u našim restoranima. Kroz ljepotu selekcije sjećanja, a koja se često puta nudi kroz nepce prenosimo mu još više doživljajnih emocija. Zato su naši kuhari pravi gourmet ambasadori, istaknuo je chef Skoko.