BUDUĆNOST ULJANIKA: PODRŠKA DRŽAVE, ODNOSNO VLADE JE NUŽNA

Markulinčić: Za strateškog partnera ključno je sudjelovanje države u restrukturiranju


Plan restrukturiranja kazao je direktor Poslovno-informacijskih sustava Uljanik Grupe Hrvoje Markulinčić, suglasje je volja države i strateškog partnera o tome na koji način restrukturirati veliki gospodarski sustav kako bi on u budućnosti za oba partnera, ali i za nositelja restrukturiranja ispunio neka ključna očekivanja

"Ne postoji brodograđevna industrija koja je konkurentna, koja se razvija, koja proizvodi dodane vrijednosti na novim proizvodima, komplicirane brodove i moderne tehnologije, a da nije podržana od svoje države i Vlade“, poručio je u intervjuu objavljenom u nedjeljnom Glasu Istre predsjednik HNS-a Ivan Vrdoljak pojasnivši kako ne govorio o direktnim subvencijama već o garancijskom i financijskom modelu države uz koji bi brodograditelji mogli odraditi ono što se od njih očekuje.

Stav je to vrlo sličan onom koji se vezano uz traženja načina za rješavanje aktualne krize pojavljivao i u izjavama vodećih ljudi pulskog Uljanika, a zamoljeni za komentar, iz pulskog brodogradilišta su nam jučer poručili da Vrdoljakove izjave i razmišljanja pogađaju u samu srž i meritum problematike hrvatske brodogradnje.

Prema riječima direktora Poslovno-informacijskih sustava Uljanik Grupe Hrvoja Markulinčića, osim interesa povrata ulaganja, za strateškog partnera je ključno sudjelovanje države u programu restrukturiranja jer se država na taj način nedvojbeno očituje da će na svim područjima iz domene svoje nadležnosti podržati i stati iza ključne gospodarske grane koja za tzv. uobičajeno privatno ulaganje i nije visoko atraktivna. Plan restrukturiranja, kazao je, suglasje je volja države i strateškog partnera o tome na koji način restrukturirati veliki gospodarski sustav kako bi on u budućnosti za oba partnera, ali i za nositelja restrukturiranja ispunio neka ključna očekivanja.

„Interes za državu je, prije svega, gospodarsko-industrijska stabilnost kao generator proizvodne i poslovne djelatnosti, očuvanje tisuća radnih mjesta te istovremeno poticanje i ulaganje u nove brodograđevne tehnologije, maritimne sustave, koji onda na sebe vežu znanje i obrazovanje te kompletnu struku, posebice tehničku, školovane brodograditelje majstore i visokoobrazovanu nadgradnju. U jednoj široj analizi svaka od ovih stavki može se prikazati kroz konkretnu, direktnu i indirektnu, novčanu evaluaciju. tako da i slabije upućenima postaje jasno zašto sve zemlje Dalekog istoka, a i tzv. jake članice EU-a i dalje prate i podržavaju, štoviše svakih desetak do petnaest godina restrukturiraju, svoje nacionalne brodogradnje na razne načine“, kazao je Markulinčić.

Stoga, poručio je on, teze Ivana Vrdoljaka izrečene u Glasu Istre u potpunosti postavljaju prava pitanja pred sve sudionike u ovom procesu. „Ukoliko je država svjesna stvarnog i dugoročnog značaja jednog velikog brodograđevnog sustava za jedno relativno malo gospodarstvo, polemika na ovu temu je naprosto suvišna“, zaključio je Markulinčić.

(M. PAVLOVIĆ) 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter