Autor, strastveni zaljubljenik u Istru i njezinu povijest, jasno i informativno piše o temama kao što su gradnja željeznice i prvih automobilskih omnibus linija, prvi hovercraft na svijetu, leteći čamci, špijuni, podzemni tuneli i podmornice. Teme kao što su rudarstvo, solane, riblja i duhanska industrija te brodogradnja i pomorstvo također su obrađene u ovoj knjizi, kao i razvoj poznatih i manje poznatih turističkih mjesta u vrijeme Austro-Ugarske Monarhije
Naslovnica knjige
Dana 19. srpnja u austrijskom gradiću Leobenu lokalni profesor u mirovini Egbert Peinhopf predstavio je svoju knjigu s njemačkog jezika prevedenog naslova "Kada je Istra još bila dio Austrije. Razvoj magičnog trokuta pod dvoglavim orlom". Autora smo još 13. listopada 2017. ugostili u Gradskoj knjižnici i čitaonici u Puli na predstavljanju njegove knjige o povijesti željezničkog transporta u Istri, također na njemačkom jeziku. Autor je od tada ostao u kontaktu s lokalnim povjesničarima i istraživačima i, uz njegovu ljubav prema Istri, stao pripremati novu knjigu o zajedničkoj prošlosti nas i Austrijanaca.
Pod ovim nazivom autor opisuje istarski poluotok, smješten između zamišljenoga trokuta kojega čine gradovi Trst – Pula – Rijeka. Riječ je, naravno, o području Markgrofovije Istre unutar Krunske zemlje Austrijsko primorje, današnje slovenska i hrvatske Istre s otocima Krk, Cres i Lošinj. Težište ove knjige, koja sadrži brojne povijesne karte i ilustracije, jest razdoblje između Napoleonovog doba i završetka Prvog svjetskog rata, odnosno vrijeme kada je cijela Istra bila u sastavu Habsburškog carstva, u posljednjim godinama pod nazivom Austro-Ugarska.
Unatoč napetosti između ruralnog, pretežno slavenskog stanovništva u unutrašnjosti zemlje, i većinom talijanskog stanovništva primorskih gradova, austrijska uprava, ali i dalekovidni privatni poduzetnici, osigurali su dalekosežne promjene u ovim desetljećima. Istarska kruna je prometno razvijena, počinje stidljiva industrijalizacija i prvi procvat turizma. Odluka da Pula postane glavna pomorska luka monarhije rezultirala je eksponencijalnim rastom toga grada. Ipak, naslovnicu knjige krasi stara razglednica Pirana i njegovog poznatog Tartinijevog trga s manje poznatim trolejbusom koji je prometovao između 1909. i 1912. godine.
Autor, strastveni zaljubljenik u Istru i njezinu povijest, Egbert Peinhopf jasno i informativno piše o temama kao što su gradnja željeznice i prvih automobilskih omnibus linija, prvi hovercraft na svijetu, leteći čamci, špijuni, podzemni tuneli i podmornice. Teme kao što su rudarstvo, solane, riblja i duhanska industrija te brodogradnja i pomorstvo također su obrađene u ovoj knjizi, kao i razvoj poznatih i manje poznatih turističkih mjesta u vrijeme Austro-Ugarske Monarhije. Ostala poglavlja uključuju borbu protiv malarije, nacionalne sukobe i jezične prijepore, najveću nesreću civilnog broda ispred istarske obale (Baron Gautsch) i razvoju austrougarske mornarice.
Činjenica da je Istra sve popularnija unutar austrijskih kulturnih krugova može poslužiti kao mamac za naš turizam, uz ispravnu popularizaciju postojeće austro-ugarske baštine u Istri. Sve bi trebalo početi od pruge Pula – Divača, koja vodi do Beča, i njezinog povratka na prometnu kartu srednje Europe, bez "ali" i bez "možda, ćemo ben".